Gå til innhold

Anbefaling av server kontroller


Anbefalte innlegg

Skal ha en kontroller for RAID6 med støtte for minst (eller opptil) 8 disker.

 

Sett på varianter som dette her:

 

http://www.amentio.no/SAS-SATA-Controller-IBM/cat-p/c36118/p2584398.html og tenker da på M5015 kontrolleren.

 

Vil denne være hva jeg leter etter? Noe på villmarka her, men setter pris på hjelp.

 

Om jeg har glemt vesentlige fakta eller ikke har spurt riktig, korriger meg gjerne :)

 

Thanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke sikker på om du har andre krav enn RAID6 og hva kortet skal brukes til, men skal du ha ett billig kort er HighPoint RocketRAID 2720SGL en løsning.

Er det en filserver du skal ha det til er HighPoint helt greit.

Jeg har ikke erfaring med kortet du nevner, men det virker bra til tyngre serverbruk uten att det koster skjorta som en del kontrollere dessverre gjør

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har selv lsi 9260-8i og lsi 9265-8i, disse kortene er rå.Administrasjons programvaren er også super, kan administrere fra alle dine maskiner helt uten problemer.

Jeg har også brukt 4 ports kort fra Highpoint med stort hell, men kan ikke sammenlignes med de nevnte lsi kortene.

Lsi har også en super support om du skulle få problemer.

Hadde ett kort med dårlig ram, kortet ble sendt fra lsi klokken 15.00, det nye kortet hadde jeg før klokken var 10.00 dagen etter.

 

Lenke til kommentar

Aldri bruk Highpoint. LSI basert eller Adaptec er det som gjelder.

 

Du glemte den viktigste... Areca ;)

 

Lsi kontrollere er også veldig bra, men Areca er fortsatt hakket vassere og dyrere :p

 

Areca 1880i. Kan koble til sasexpander om man trenger flere porter. Eller fleske til med en Areca 1880 med 4gb cache og bbu.

 

 

Selv har jeg både 1880i og 1880ix-24 + noen lsikontrollere.

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...