Gå til innhold

Trening til og holde strak arm lenge ?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for og trene meg selv til og kunne holde strak arm lenger en jeg nå klarer.

 

 

det er på grunn av at jeg nå har begynt med pistolskyting og hadde da vært greit og slippe og bli så sliten i armen av og holde strak arm over lengere tid,

 

 

Hvilke øvelser kan jeg gjøre ? skal jeg bare holde vekter på strak arm til jeg ikke klarer mer ? har jo manualer her men lurer litt på hvilke muskler som spiller inn når du holder noe lenge med en helt strak arm.

 

 

jeg skjelver ikke mye når jeg skyter men etterhvert blir "aimen" dårligere siden jeg er sliten i armen og begynner og skjelve litt når jeg har holdt armen ut lenge, Siden jeg etterhvert skal konkurere så er det greit og kanskje klare og holde lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All styrketrening av overkropp burde hjelpe. Spesielt skulder og armtrening(bi/triceps). Du kan også holde vekt på strak arm som du sier med ukentlig progresjon samtidig som du trener på å holde pistolen så lenge du klarer. Hadde jeg vært deg ville jeg satt opp fult styrkeprogram for hele kroppen.

Lenke til kommentar

All styrketrening av overkropp burde hjelpe. Spesielt skulder og armtrening(bi/triceps). Du kan også holde vekt på strak arm som du sier med ukentlig progresjon samtidig som du trener på å holde pistolen så lenge du klarer. Hadde jeg vært deg ville jeg satt opp fult styrkeprogram for hele kroppen.

 

jeg trener styrke for hele kroppen men det er mest for og holde meg i form/bli i bedre form.

 

men jeg er spesielt interesert i og kunne holde ting på strak arm lenge siden dette vil gi meg en fordel i konkurangser innen pistolskyting.

Lenke til kommentar

Da er det bare å trene hele kroppen med god progresjon, hold vekter/manualer på strak arm så lenge du klarer med progresjon og tren mye på å bare holde pistolen på strak arm.

 

 

Jeg har ikke pistol selv , jeg bruker utlån fra klubben. men ja jeg skal begynne og holde manualer på strak arm for så og ta tiden for og se progresjon. men jeg vet ikke helt om biceps spiller noen stor rolle når den muskelen stort sett brukes til og trekke til seg ting istede for og strekke ut noe som heller er triceps/skulder . men ja uansett , på armer har jeg alltid 70 % fokus på triceps og 30 % biceps under trening.

Lenke til kommentar

Ja jeg nevnte bare begge musklene for armtrening generelt men det er skulder som jobber mest. Anbefaler øvelsen "db front raises":

 

Du kan gjøre en variant av den der du holder vekta så lenge du klarer på toppen og rolig negativ.

 

skal bruke den :) takk . Men har det noe og si trur du om jeg holder vekten anderledes? altså som en pistol ? og ikke med overgrep og rett fram men sidelengs ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du burde trene på hele skytestillingen og siktebevegelsen.

 

Det er enkelt, ta en vannflaske og still deg opp i stua, du kan gjøre dette mens du ser på tv så det tar ingen tid ut av dagen. Sett føttene stablit og hold kroppen vinklet slik at du har en god skytestilling, du skal løfte armen rett opp uten å bøye albue eller handledd, hold armen rett i siktehøyde og lås alle leddene. Senk armen rolig, vent 3 seksunder og gjenta.

 

Det er viktig å holde armen rett slik at rekylen går rett bakover, du skal også ha etterhold for å se hvor skuddet landet før du senker armen. Det er også viktig å gjenta nøyaktig de samme bevegelsen hver gang så det er løftet, holdet og etterholdet som skal trenes inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...