Gå til innhold

Kommer 3D til å overta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når 3D blir gjort på en bra måte så er det en utrolig opplevelse å se på. Enten det er film,dokumentarer eller spill. Om du først skal kjøpe et tv idag og har planer om å ha dette i endel år så ville jeg gått for en utgave med 3D. Skal du ha et bra tv så har dem i dem aller fleste tilfeller 3D uansett. Så det hele spørs på hvor mye penger du har tenkt å bruke egentlig.

 

Om du har en viss ramme på hva du har tenkt å bruke så kan jeg og andre her gi deg våre tips om du ønsker dette. Isåfall trenger jeg å vite omgivelse du skal ha det i og bruksområde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3D er fremdeles noe tull, men nå er det vel blitt slik etterhvert at de fleste toppmodeller kommer med funksjonen uansett. Da er det greit nok, men hvis det står mellom en billig-TV med og en uten 3D ville jeg helt klart gått for sistnevnte. 99% av tiden blir 2D-bruk uansett.

Enig. Jeg tipper 3D-TV der man trenger spesialbriller vil være et blindspor, og at 3D-TV aldri kommer til å overta og ikke bli mye brukt vanlige TV-sendinger før man får brillefrie systemer. Men om det ikke går utover 2D-kvaliteten, og man vil ha muligheten til å se 3D-film på Bluray, og man ikke må betale mye ekstra for 3D-TV, greit nok.

Lenke til kommentar

3D er fremdeles noe tull, men nå er det vel blitt slik etterhvert at de fleste toppmodeller kommer med funksjonen uansett. Da er det greit nok, men hvis det står mellom en billig-TV med og en uten 3D ville jeg helt klart gått for sistnevnte. 99% av tiden blir 2D-bruk uansett.

Enig. Jeg tipper 3D-TV der man trenger spesialbriller vil være et blindspor, og at 3D-TV aldri kommer til å overta og ikke bli mye brukt vanlige TV-sendinger før man får brillefrie systemer. Men om det ikke går utover 2D-kvaliteten, og man vil ha muligheten til å se 3D-film på Bluray, og man ikke må betale mye ekstra for 3D-TV, greit nok.

 

De brillefrie systemene er på vei ; ) Noen laptop og pc-skjermer har kommet med dette. Fortsatt litt "nisje" produkter, men det er her.

Lenke til kommentar

3D er hva man ønsker selv. Noen liker det andre ikke. Det kommer mer og mer, men kommer aldri til å overta. I hvertfall ikke før du kjøper ny TV.

 

3D er moro når der brukes riktig.

 

Kjøp riktig TV så er det ikke dyrt eller upraktisk. Velg LG eller Philips. Disse har passive briller (LG på alle utenom Plasma, Philips på de billigere). Da kan dere bruke samme briller som man kjøper billig på kino, ca 20,- brillen.

 

Hvis dere velger riktig versjon av TVen også, så følger det med 2 type briller, 3D briller og Spill briller. Sistnevnte har like glass for begge øynene (3D har forskjellige glass). Disse spill brillene gjør at man faktisk kan spille 2 stk samtidig på skjermen, i full skjerm. Eller man kan se 2 forskjellige ting samtidig, fruen kan se hotel cæsar og gubben fotball samtidig.

 

Når brillene er billig, og denne 3D versjonen funker hjemme bedre enn den med aktive briller. Så kan man bruke 3D når man ønsker det, uten at det blir for dyrt for mange å se.

 

Det er jo bedre å ha en funksjon man bruker sjelden, enn å ha en man fikk lyst til å bruke, men ikke har?

 

Det eneste minuset med passiv 3D er at man får halv oppløsning, altså 720p og ikke 1080p til hvert øye. På film osv er ikke det så viktig, da det er bra uansett.

 

Er personlig ikke fornøyd med min Aktive 3D TV, litt mye ghosting, hadde i dag kun kjøpt passiv 3D TV, for 3D er faktisk moro, så lenge det brukes riktig, og ikke bare for å slenge ting i trynet på folk. Men for å gi dybde i bildet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Venter min sony hmz-1 personal 3D neste uke spendt hvordan den er mot active (mørke) 3d briller som dimmer ned bilde for mye

 

Hvor kjøpte du den i fra?

 

Tenker å kjøpe den selv snart, sist jeg sjekket hadde bare Dustinhome den i sortimentet med leveringstid, men var en del dyrere enn hva veiledende skulle vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...