Gå til innhold

BK: Bilder :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

For det første alle bildene dine er uskarpe! Det er mye støy og flatt lys (lite kontrast) på mange av bildene dine, og ikke nok med det utsnittet du har valgt er kjedelig og trangt. Det ikke noe som drar meg inn i bildene dine (diagonal linjer). Og ikke minst.. hva er det du ønsker å formidle til meg som betrakter verket ditt? :) Bildene dine virker på meg som at de er lite gjennomtenkte, og minner mer om et tilfeldig snapshot.. :)

 

Tenk dybde i bildet (noe som drar øynene mine innover i bildet ditt), og hva du ønsker å formidle til den som betrakter det.. kommer du veldig langt.. :)

Lenke til kommentar

Med fare for å "leke" moderator, du har postet i feil underforum, bruk bildekritikkforumet. Dessuten er emnetittelen din dårlig.

 

Så over til bildene. Er enig i det meste iStereo sier om skarphet og utsnitt.

 

Bilde 1: Mye støy i fjellene i bakgrunnen, lite å feste blikket på. Den store steinen er forstyrrende.

 

Bilde 2: Fullstendig uinteressant motiv i mine øyne. Snøen fremstår som blå/grå i stedet for hvit.

 

Bilde 3: Det beste bildet her, men horisonten er skeiv (vannet "renner" ut av bildet) og bildet er tjent med mer kontrast, det er litt blast nå.

 

Bilde 4: Bildet fremstår litt for mørkt, spesielt husene i bakgrunnen. Henningsvær er jo et veldig fotogent sted, men det kommer ikke helt frem her.

 

Bilde 5: Uskarpt bilde (tatt gjennom vindu?) av et ekorn som er plassert helt feil på bilden, det burde ha sett inn mot midten av bildet, ikke ut. Nå har du et halvt bilde hvor det ikke "skjer" noen ting.

 

Jeg antar at bildene er jpg rett ut fra kameraet uten noen form for redigering? Hvis så bør du sjekke ut noen bildebehandlingsprogram for å justere litt småting i.

 

Det ble litt slakt dette, men håper det fremstår som konstruktivt.

Lenke til kommentar

Med fare for å "leke" moderator, du har postet i feil underforum, bruk bildekritikkforumet. Dessuten er emnetittelen din dårlig.

 

Så over til bildene. Er enig i det meste iStereo sier om skarphet og utsnitt.

 

Bilde 1: Mye støy i fjellene i bakgrunnen, lite å feste blikket på. Den store steinen er forstyrrende.

 

Bilde 2: Fullstendig uinteressant motiv i mine øyne. Snøen fremstår som blå/grå i stedet for hvit.

 

Bilde 3: Det beste bildet her, men horisonten er skeiv (vannet "renner" ut av bildet) og bildet er tjent med mer kontrast, det er litt blast nå.

 

Bilde 4: Bildet fremstår litt for mørkt, spesielt husene i bakgrunnen. Henningsvær er jo et veldig fotogent sted, men det kommer ikke helt frem her.

 

Bilde 5: Uskarpt bilde (tatt gjennom vindu?) av et ekorn som er plassert helt feil på bilden, det burde ha sett inn mot midten av bildet, ikke ut. Nå har du et halvt bilde hvor det ikke "skjer" noen ting.

 

Jeg antar at bildene er jpg rett ut fra kameraet uten noen form for redigering? Hvis så bør du sjekke ut noen bildebehandlingsprogram for å justere litt småting i.

 

Det ble litt slakt dette, men håper det fremstår som konstruktivt.

 

ja det ble tatt igjennom ett vindu :) (det hadde jeg aldri klart å se)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...