Gå til innhold

Ønsker tilbakemeldinger på Nettstedet Iglo.no


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har designet og driver et nettsted som promoterer gratis programvare. De tilbakemeldingene jeg har fått, har vært gode, men for det meste fra familie og venner så jeg er usikker på hvor objektive disse tilbakemeldingene er.

 

Jeg ønsker spesielt å høre fra personer med faglig tyngde, men er selvsagt takknemlig for alle tilbakemeldinger jeg får. :)

 

Her er lenke til nettstedet: Iglo.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg tror at grafikk passer bra for denne nettsiden. Men den er venstrestilt: hvorfor det? Jeg synes det er bedre å se på en nettside i sentrum av skjermen.

 

Takk for det! :) Det opprinnelige designet var faktisk sentrert, men gikk tilbake på det pga. litt tekniske problemer. Foretrekker egentlig selv også å ha sidene i midt på skjermen, spesielt på nye og høyoppløste bredformatskjermer. Så jeg tror jeg skal gjøre et nytt forsøk på å sentrere siden. :-)

Lenke til kommentar

Heisann synes siden så veldig bra ut (men som nevnt over, burde midtstille siden mer).

 

Dog er det litt jeg synes kan bli forbredret, liker knappen på facebook kunne godt vært stlørre. Hvordan vet jeg hva som er til hva? f.eks hvordan vet jeg om den tingen er til linux,mac eller iwndows. når jeg trykker på OS ikonene så står det bare "Topp innhold".

 

Dessuten så savner jeg desktop dungeon (både f2p og man kan kjøpe det)

 

Men ellers synes jeg det ser bra ut. Lykke til med siden!

Lenke til kommentar

Hei Stalthy! Er kanskje litt liten den Facebook knappen. Fikk ikke plass til større knapp på den plasseringen. Skal også være et StumbleUpon-ikon der, men ser at det ikke alltid dukker opp...

 

Når en ankommer siden velger den automatisk innhold etter ditt operativsystem, men jeg har altså som du ser også gjort det mulig å se programmene for andre systemer om det er ønskelig. Når en har valgt et O/S-filter skal ukompatible programmer være skjult. Ikonet for valgte operativsystem skal også være uthevet etter valg. Tar likevel til etterretning at det bør være mer tydelig hvilket system viste programikoner tilhører. Kanskje jeg skal skrive for.eks "Topp innhold - Mac" i tittellinjen om det er dette som er valgt? Skal sjekke ut Desktop Dungeon. Setter stor pris på slike tips også.

 

Takker for kritikk og komplimenter! :-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Litt design-messig kritikk (noe er enkelt å ordne, andre ting ikke fullt så enkelt):

- (smakssak), jeg er ingen fan av fonten. Syns sans-serif fonter er lettere å lese :)

- Siden er generelt ganske "tung", mørk bakgrunn, mørkere senterbakgrunn

- Litt for mye "harde gradienter". Gradienter er et veldig bra verktøy, men etter min smak bør det brukes slik at det gir små overganger. Eks lyseblått til blå eller tilsvarende. Hvitt til sort kan bli litt voldsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mixy: Så ikke dette innlegget tidligere. Takk for tilbakemeldingen. Må vel si meg enig i det med Fontene. Har byttet til Sans-serif i tekstene, men beholdt Serif i de fleste headingene. Har droppet gradientene i tekstbakgrunnene inntil videre, men beholder det mørke temaet i denne omgang. Har vurdert å bytte til et lysere tema noen ganger, men har foreløpig ikke tatt meg tid til å lage et nytt.

Lenke til kommentar

-Trenger gjerne ikke "webmaster" under hver post, om bare webmaster skal skrive alle postene.

-Forskjell i fontstørrelse på http://iglo.no/win/blogg.php og http://iglo.no/win/index.php

-kanskje flyttet datoene under overskriften på postene?

-gjøre programnavn (i programlisten) om til link?

-annen farge (litt mer grå?) på kategorinavn som "Kontorpakke", for listen ser litt uoversiktlig ut slik det er nå (mye "støy")

-litt tom header del

-norsk dato format er med punktum, og ikke bindestrek

-skal det listes blogg poster selv om man er i en kategori? (feks http://iglo.no/win/internett.php)

 

(har ikke sett på kode)

Lenke til kommentar

Mixy: Det var fint å høre. Da er jeg på rett vei :-)

 

EnvyAndroid: Først, takk for at du har tatt deg god tid til å vurdere siden. :-) Svarer i rekkefølge på kommentarene dine:

 

- Var i utgangspunktet meningen at det skulle være flere "post"ere, men det har jo ikke vært tilfelle, så burde gjerne droppe den "signaturen".

 

- Kan ikke se noen forskjell på fontene her hos meg, men det kan jo skyldes nettleserversjonen min eller noe. Kan du spesifisere det ytterligere?

 

- Skal prøve det ut og vurdere det.

 

- Endret nylig det med datoen fra punktum

 

- Bør vel få gjort noe med det. Litt tidkrevende pga. litt knotete rammeverk, men får ta det på sikt. Vurderer å lage en "button" for vært program på kategori sidene.

 

- Hadde tidligere en bakgrunn for hver programlink som slik lagde et tydelig skille mellom overskrifter og programtitler, men fjernet disse uten å gjøre noe med headingene. Det ble vel gjerne litt støyende nå ja. Skal prøve å legge inn noen bakgrunnsfarger eller noe for å tydeligjøre forskjellen mellom underkategorier og programtitler.

 

- Har jo alle kategorilenkene på høyresiden, som ellers ville vært naturlig å ha der oppe. Slik designet er nå frykter jeg det kan bli rotete å ha noe mer i headingen i tillegg til adsense-reklamen. Hadde du noen tanker om hva som burde vært der eventuelt?

 

- Var ikke klar over at det var utenfor norsk norm å ha bindestreker, endret det nettop fra punktum, men da får jeg endre det tilbake igjen.

 

- At blogg-postene vises på alle kategori sidene er et bevisst valg. Største parten av besøkene til siden kommer inn via søk. Jeg tenkte det var større sannsynlighet for at blogginnholdet ble lest om det var å finne på alle kategori sidene, samtidig som jeg trengte litt sidefyll.

 

(har ikke sett på kode)

Det skal du være glad for :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...