Gå til innhold

Bk; Solnedgang

madzen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo :)

Prøver meg på ett nytt solnedgangs bilde.

så lurer jeg på hva dere syns!

Hadde vært koselig med konstruktiv tilbake meldinger! :D

På forhånd takk!

post-226803-0-80269700-1329422715_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes solnedgangbilder er vanskelig, og jeg tar ikke så mye av det selv. Det jeg synes er interessant i bildet ditt er gjennskinnet i snøen under solen. Jeg ville kanskje forsøkt å croppe bildet på sidene, altså i portrett, slik at du får fokus på den midterste tredjedelen av bildet. Kanskje du også kan forsøke å gjøre denne delen av bildet bittelitt lysere. (ikke mye, bare så kontrasten i snøen kommer litt bedre frem...

Bare noen tanker.

Jeg liker fargene, og at du ikke har "blåst" høylyset.

Skrevet

Jeg synes solnedgangbilder er vanskelig, og jeg tar ikke så mye av det selv. Det jeg synes er interessant i bildet ditt er gjennskinnet i snøen under solen. Jeg ville kanskje forsøkt å croppe bildet på sidene, altså i portrett, slik at du får fokus på den midterste tredjedelen av bildet. Kanskje du også kan forsøke å gjøre denne delen av bildet bittelitt lysere. (ikke mye, bare så kontrasten i snøen kommer litt bedre frem...

Bare noen tanker.

Jeg liker fargene, og at du ikke har "blåst" høylyset.

Tusen takk for svare! Jeg har prøvd meg på det du sa og her er utkastet:

Hadde vært hyggelig og høre hva du mener om dette?

post-226803-0-22025900-1329573889_thumb.jpg

Skrevet

Ja, det var noe slikt jeg så for meg. :yes:

Når det gjelder komposisjon, er det faktisk ganske mye en kan lese seg til. Se feks. denne om Rule of thirds, som er greit å ha i bakhodet når man holder på:

Wikipedia | Rule of thirds

Det dersom en lærer seg noen slike prinsipper, tar bildekvaliteten raskt et laaangt skritt i riktig retning! :thumbup:

Mvh

Jan Erik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...