Gå til innhold

Våte skinnsko har fått permanent linje


Anbefalte innlegg

I går var jeg ute i regnet og fikk deler av skinnskoene mine gjennomvåte. Jeg tenkte ikke mer over det og satt de bare til tørking.

 

I dag ser jeg at de har fått linjer på seg i overgangen mellom der skinnet var vått og der det var tørt. Jeg leste på nett om saltlinjer, og jeg også fikk det, men saltet fikk jeg vekk med en fuktig klut.

 

Linjene er der likevel, fordi det ser ut til at det våte skinnet har ekspandert, og linjene er på grunn av høydeforskjell. Er det noen måte å utjevne det på igjen?

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørk først av med en blanding av edikk og vann, for saltflekker er ofte vanskelig å fjerne med bare vann. La de så stå i romtemperatur med skotrær eller avispapir i noen dager. Hvis det fortsatt er flekker etter at skoene har tørket helt kan du gå over med en god skokrem (jeg anbefaler Saphir) i samme farge eller litt mørkere enn skoene.

Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut, man skal aldri tørke skinnsko ved hjelp av oppvarming, var det det du gjorde?

 

De stod på lunkne fliser i gangen, dessverre.

 

Hvor lenge har de stått? Mine ble sånn etter en seriøs våt dag med mye gåing uten gamasjer. Men de stod i fire dager elns og ble nesten like bra igjen. Det lille som er igjen later jeg som er en del av patinaen. : p

 

2 dager nå. Linjene ser ut til å bli mindre fremtrendende. Jeg smører meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...