Gå til innhold

Er det sant at noe av det beste å drikke etter en hard treningsøkt er en sjokomelk?


Anbefalte innlegg

Hvilke aminosyrer?

Kreatin som kosttilskudd er syntetisk fremstilt og har ingenting med aminosyrer å gjøre.

 

I kroppen dannes kreatin ved egen reaksjon hvor aminosyrer er bestanddeler i produksjon, men ferdig produkt i kroppen er det en karboksylisk syre som videre er en katalysator. Altså ingen oppbyggende struktur eller energibærer... Det kalles en vitenskapelig forklaring, ikke broscienve som du kommer med... !

Ta å bestem deg, har kreatin noe med aminosyrer å gjere eller ikkje?

Blir kreatin danna ved b.a. samansetning av 3 ulike aminosyrer? Ja eller nei?

 

Hva i all verden er sunnere med konsentrater enn råvaren?

Alt etter kva du er ute etter. Om eg skal ha proteiner og sunne carbs, då tar eg heller ein shake enn sjoko-melk.

 

 

Jeg har ikke kilden på det, men...

Med andre ord det er BS du fant på selv? Eller du har hørt det eit eller anna gong, på ein forum men no greier ikkje å leite opp nettopp denne posten?

fettandelen direkte oksidert ved inntak rett etter trening.

wtf?! rofl :D

Ja, fett berre fordufta :D

 

 

Proteinsyntesen har alt med dette å gjøre siden den bestemmer hvilken rate protein skal nyttegjøres i kroppen. Man har ikke behov for å innta avsindige mengder umiddelbart rett etter trening siden man uansett som regel spiser et fullt måltid innen rimelig tid etter treninga.

"uansett" "som regel". Veit du kas diet TS følger? Veit du kva eg følger?

Kan forøvrig sei, eg tar shake + frukt like etter trening, så måltid ca 3 timer etter det.

Om du leser litt på nettett korleis bodybuildera gjør det, vil du finne veldig liknandes opplegg.

Du kan ikkje berre ANTA at folk spiser fullt måltid, derfor treng ikkje dei så mye protein like etter.

 

Vel, jeg tar for øyeblikket et selvstudie i biokjemi så jeg TROR jeg vet hva jeg snakker om ;)

Selvstudie e fantastisk! Såg du noen video på youtube igår kveld eller noe sånt? Ut i frå dine poster, så virka det som du bør lese litt meir og skrive litt mindre.

Endret av cefey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder det den du blander selv også? Altså enten oboy eller nesquik? Å funker det bra etter en laaang gå/joggetur også?

Det er melka i produktet man er ute etter, selv om de ekstra karbohydratene som oboy/nesquick tilfører ikke er dumt etter en treningsøkt :thumbup:

Lenke til kommentar

Det beste er nokk protein-shake:)

Kroppen trenger protein og noen rakse og sunne carbs. Sjokomelk gir egentleg ingen av delane.

 

Kommer litt ann på vekta di, men du trenger ca 25-40g protein etter trening. Ein kartong sjokomelk er ikkje nokk med andre ord. Samtidig så er det for mye feit i den:/

 

Kjøp protein pullever. 1-2 scoops med protein, vann og ein frukt rett etter trening!

 

Er du full?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...