Gå til innhold

Salg på nett - Innpakking og fortjeneste?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne tenkt å selge ting som på finn.no eller lignende. Jeg har veldig liten erfaring innen dette, men jeg er ganske sikker på at jeg kan finne frem til hvordan jeg legger ut en annonse. Det jeg lurer på er hvordan jeg sender pakken etterpå, sender jeg den i fra postkontoret? og finnes det esker som jeg kan bruke til å pakke de forskjellige tingene jeg selger der? og finnes det ting som jeg kan bruke til å beskytte det jeg selger slik at det er godt nok innpakket eller en lignende plastikk jeg kan ta rundt objektet? Jeg har tenkt å starte med å selge slik flere ganger, har bare aldri kommet i gang, men jeg kjenner det er på tide nå. Bare en ting til jeg lurer på, vil man forsatt tjene en del på det selv om du selv betaler en god del for innpakning og for å sende det du selger? for man må jo det sant? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ruller med bobleplast på posten, og et lite utvalg av esker. Legg på litt ekstra for fraktkostnader dersom de ikke ønsker å komme på døra di. Å "tjene" noe vil si at du får mer enn du betaler. Hvis du inkluderer innkjøpsprisen du hadde på tingen, tviler jeg på at du tjener på det. Men klart, du får sikkert litt penger. Folk kjøper det meste, så lenge prisen er riktig.

 

Edit: merk forøvrig at det koster penger å anonsere for ting du ønsker å selge.

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar

De har ruller med bobleplast på posten, og et lite utvalg av esker. Legg på litt ekstra for fraktkostnader dersom de ikke ønsker å komme på døra di. Å "tjene" noe vil si at du får mer enn du betaler. Hvis du inkluderer innkjøpsprisen du hadde på tingen, tviler jeg på at du tjener på det. Men klart, du får sikkert litt penger. Folk kjøper det meste, så lenge prisen er riktig.

 

Edit: merk forøvrig at det koster penger å anonsere for ting du ønsker å selge.

 

Takk for svar, nei jeg tenkte ikke på at jeg ville tjene mer enn innkjøpsprisen, men at jeg får tjent på å selge mer enn jeg betaler for å sende det med frakt og innpakking og slikt? :)

Lenke til kommentar

Dette bør bli basiskunnskaper. Om du skal tjene penger på salg så må du selge varen for en pris som er høyere en hva du betale for varen. I tillegg må du sørge for å ha en fortjeneste som dekker kostnaden du har ved å selge varen. Her må du dekke inn embalasje/eske, frakt, annonsekostnader, lagerkostnader osv. Og om du vil ha penger igjen til overs etterpå så må du justere fortjenesten opp så du har mer igjen når kostnadene er betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...