John P. Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Litt flaut, for jeg burde jo vite dette; jeg har flasha BIOSen på mitt forrige hovedkort med hell, men jeg husker rett og slett ikke hvordan det var: Lønner det seg å sette BIOS til default innstillinger før man flasher, eller vil de innstillingene man har gjort bli overført til den nye BIOS versjonen? Er jo litt kjedelig å måtte gå igjennom alle menyene i BIOS igjen. Bare lurte på om den nye BIOS versjonen vil trøble litt hvis den BIOS versjonen den skal erstatte ikke står på default innst. Så vidt jeg husker var innstillingene mine der fortsatt etter flashing da jeg ikke satte dem til default, men jeg er ikke sikker. -En annen ting jeg lurer litt på i samma slengen, er flashing fra Windows, for det har jeg aldri gjort. Se sig for hovedkort, i tillegg har jeg WinXP SP1 + patcher. Mener å huske at det ble kraftig advart mot dette før. Er det sikkert nok å flashe fra Windows nå eller er det lurest å flashe med diskett fra DOS?
Deidei Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Jeg ser du har et MSI kort, så da kan du antakelig bruke LiveUpdate som følgte med hovedkortet. Det lager en bios diskett, du blir bedt om å restarte maskinen, biosen flasher seg selv, og så må du konfigurere bios instillingene på nytt. Det er alt.
Logan Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Hvis du klokker så vil jeg anbefale deg å sette Bios til default før flashing. Da er du på den sikre siden.
Jarmo Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Har flashet MSI kort mange ganger med LIVE oppdate går greit uten disketter og problemer, sett default settings først OG eneable BIOS flashing fra BIOS.
J_L Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 PÅ mitt MSI K7N2 kort har jeg oppgtadert bios 2 ganger uten å sette den til default. og tidligere innstillinger beholdes.
John P. Skrevet 21. august 2003 Forfatter Skrevet 21. august 2003 Fy flate - det måtte jo bli no' krøll da..... Prøvde å kjøre LiveUpdate(jeg gjør faktisk en lang historie kort her), men etter ørten forsøk(etter å nesten ha avinnstallert firewall/antivirus for å få det til å funke), kom nedlastinga av BIOS fila aldri lenger enn til 80KB.... Hallo - jeg har kabel liksom... Så til slutt sa jeg bare #%%#¤. -Jeg flasher på gamlemåten isteden. Så jeg lasta ned nyeste BIOS, la'n på diskett og flasha på den måten. -Og det funka! Det med at det var umulig å laste ned hele BIOS fila fra LiveUpdate akkurat nå har vel kanskje noe med tregheten som har vært på nettet i det siste p.g.a. SoBigF viruset. Fikk også ved noen av forsøkene error om at siden med fila ikke kunne nåes. Så det hadde vel funka helt fint på alle andre dager enn akkurat den dagen jeg prøver. Jaja. Takk for hjelp allikevel da folkens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå