Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen øl her som går ut den 28.05.2012 :) gleder meg! har ventet i et par måneder nå

Blir spennende for deg, la oss håpe de glemer dem :D

 

Da var jeg ferdig med min "tittetur" :) Fant litt varer som går ut om noen dager men driten er at butikken er veldig "trafikert". Ting blir fort revet vekk :(

 

Yay, innlegg 400 i denne tråden :)

Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Oj oj oj, quoting from hell, men noen ting jeg bare hengte meg opp i og ville svare på =D

 

 

Men, men, dustete av Kiwi og opprettholde den garantien. Å holde butikken fri for gamle varer må da kunne gjøres på en mye mer lønnsom måte.

 

Egentlig ikke dustet! Nettopp fordi man hver kveld skal gå over butikken, både frukt, kjøtt, melk og ost og sjekke om noe går ut på dato i morgen eller dagen etter! Man skal ikke selge varer som går ut på dato i løpet av de dagene nettopp fordi man mister kunder på slikt! Jeg ser selv på dato når jeg skal kjøpe ting! Går de ut på dato snart går jeg lengre bak i "haugen" av varer! Vi har også en bok med oversikt over sjokolader, kjeks, kaker, brus, øl o.l. som går ut på dato de neste tre månedene. Såklart, ting kan bli glemt, eller mn bommer på datoen, men vi er veldig flinke og datojegere i vår butikk har egnetlig mest gitt opp!

 

 

Er dette en garanti de har skapt for å få kunder til å gjøre jobben for de?

 

Nei, alle kiwi butikker skal gå over datovarer på slutten av kvelden! Garantien er der nettopp for å passe på hvem som ikke gjør denne jobben! Butikken taper jo noe så hinsides på disse garatiene, så i bunn og grunn er det butikken og de ansatte det går utover!

 

 

Hot tips: Hvis du sier ifra i kassa før du betaler den dårlige frukten/grønnsakene, så risikerer du at de henter en ny som ikke er dårlig, og vips har du ikke tjent ei krone.

Husk også at dersom du finner en klase druer (løsvekt) med 4 dårlige druer på, så kan den som sitter i kassa enkelt plukke av de 4 dårlige, og plutselig har du ikke noe å klage på likevel.

 

De skal ikke hente ny nei! Da gjør de det feil! Man skal gå over varen, ta betalt av kunden og så gi dobbelt pris tilbake! Skal ikke gå og hente en ny, og hvertfall ikke plukke ut druene som er dårlig! Dog, de kan velge å veie kun de 4 dårlige druene. Men om det er 4 dårlige druer i en pose skal man ikke se bort ifra at disse allerede har "smittet" resten av druene og det ikke tar lange tia før resten også er ødelagte!

 

 

Beklager å måtte skuffe deg, men det du sier vil aldri skje. Om du tar med deg ei klase druer hvor 4-5 druer er dårlige, så er dette ikke noe du vil få på Frukt & Grønt Garantien. Om du skulle påpeke at det er dårlig frukt vil de dårlige druene bli fjernet - og om du absolutt skal ha alle druene; 4-5 nye druer vil bli hentet. Om du lurer på hvorfor: en grunn er behandlingen frukten får av kunden. En drue kan havne i klem i kurven/vogna, eller man kan "uheldigvis" klemme i stykker noen druer. Om man skulle praktisert garanti for "ødelagte-druer-tilfeller" så ville det nok være tomt for druer støtt og stadig.

 

- Kiwi-ansatt

 

Da har de forskjellige butikkene helt forskjellige måter å takle dette på! Er det en klemt drue er det noe, men om druen er brun o.l. eller ligger f.eks i bånd tar man ikke druene ut! Har druen som er ødelagt (i den grad at den er brun) ligget sammen med de andre druene over lengre tid vil det være stor sjangs for at flere av druene snart blir ødelagt!

 

 

I tillegg observerte jeg også noe bekymringsfullt. Det var en handlekurv fylt opp med tutti frutti tygges får halv pris. Disse tyggesene ligger vanligvis i esker der datoen er registrert på esken og kun på esken. Men det som da er bekymringsverdig er at disse tyggesene gikk ut 10.02.2012 på samtlige andre Kiwi butikker (alle vi har sett på). Det betyr da at butikken selger utgått tygges til halvpris, om dette er bevisst eller ikke, vet jeg ikke…

 

Rundt i området mitt ligger det flere kiwier, vi får varer fra samme lager o.l. men akkurat slike ting kan variere veldig i dato. Vi har tilogmed fått to esker av samme type samme levering med to totalt forskjellige datoer, faktisk to måneder ifra hverandre. Regner med (og håper) at butikken har skrevet opp i en bok når disse går ut på dato eller har tilsvarende vare et annet sted med dato på!

 

 

hmm, mistenker at kiwi kaster varer som går ut på dato neste dag. Stemmer dette? Eller pleier folk å ta med seg rubbel og bit når man finner noe (kyllingfilet/kjøttdeig)???

 

Varene blir tatt vare på til de er gått ut på dato! De fleste butikker han nemlig avtale med kirkens bymisjon o.l. som henter varene dagen etterpå. Er det varer som har gått ut på dato kastes de såklart!

 

Er det lovlig å gjemme varer som snart går ut på dato, også gå å finne igjen varene på dagen den går ut?

 

Absolutt ikke! Hvis de tar deg vil du mest trolig bli advart om til de fleste andre butikker og du mister rett til garantien din. De stenger deg neppe ute fra butikken, men garantien kan du ikke bruke mer nettopp fordi du har misbrukt den!

 

 

Var på Kiwi Nedenes i går. Hadde vært der i ca 1 min da butikksjefen kom hen til meg og lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg sa «nei takk» og hun sa da «jeg visste det».......

Det hele er ganske umodent og lite gjennomtenkt…

 

Tror jeg at jeg hadde bedt kjerringa dra til helvette med seg! Og jeg jobber i kiwi! Kan godt si at vi har et øye til datojegere når de er innom, men det er pga flere av de har misbrukt garantien (gjemmer ting o.l.), men å anklage de for ting, forfølge de o.s.v. har vi ingen grunn til å gjøre, for ikke å glemme at vi ikke har tid til å gjøre dette!

 

 

 

 

 

Sånn, vet ikke om dette oppklarte noe som helst for noen, men måtte bare svare på de :p De datojegerne de har inne hos oss er som oftest greie og snille, vi er flinke selv og har faktisk fått skryt av flere fordi det er så lite datovarer hos oss :) Synd for dem, men bra for oss!

Frukt og grøntjegerne er jeg mer skeptisk til, men det er rett og slett fordi en del av de er sleipe, ødelegger varer o.s.v Avacodoene er et gjennomgangstema hos oss, kunder som står og klemmer, trykker og holder på fram til de blir helt ødelagt! Dog har vi fått flere tilbakemeldinger fra kunder om at de skal jo være myke, så med mindre de er brune innvending er de ikke dårlige! Har spesielt en som var ille på dette, dog han sluttet å komme etter at han fant en helt pose med epler med brune merker på (ikke dårlig, helt fine inni o.s.v., men brunt merke) og krevde penger. Hadde det vært en normal kunde ville jeg godtatt det, men han ble sta, satte seg på bakbeina og kranglet som bare det med besvarelsen av at han hadde gjort dette i flere år så dette kunne han. Jeg har selv gått landbruksskolen, vet at slike brune flekker er misfarging pga blader som har ligget inn til eplene og betyr ikke at de er dårlige og argumenterte dette, da kastet han kurven sin i bakken og gikk og har ikke sett han siden! Det blir jo i samme kategori som å klage på at det er jord på potetene, eller lyse prikker på sukkerertene. De er misfarginger og slikt som er et resultat av hvordan de er dyrket, ikke et bevis på at de er ødelagte! For det er de jo ikke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oj oj oj, quoting from hell, men noen ting jeg bare hengte meg opp i og ville svare på =D

 

 

 

 

AnnChristin:

Du svarer bra og modent.

 

Ja hun damen på Nedenes er ikke helt god...

 

Når det gjelder tyggisene er det jo også en mulighet (hadde en annen dato), men jeg er 95 prosent sikker på at dem hadde gått ut

 

Uansett så har jeg et spørsmål til deg, har Kiwi butikkene lov til å selge varer på rabatt grunnet de snart går ut på dato?

 

Jeg vet det er mange butikker som gir utgåtte varer til veldedige organisasjoner, men det er også noen som kaster alt ;)

Endret av piratentim
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

AnnChristin:

Du svarer bra og modent.

 

Ja hun damen på Nedenes er ikke helt god...

 

Når det gjelder tyggisene er det jo også en mulighet (hadde en annen dato), men jeg er 95 prosent sikker på at dem hadde gått ut

 

Uansett så har jeg et spørsmål til deg, har Kiwi butikkene lov til å selge varer på rabatt grunnet de snart går ut på dato?

 

Jeg vet det er mange butikker som gir utgåtte varer til veldedige organisasjoner, men det er også noen som kaster alt ;)

 

Om de hadde gått ut på dato er det jo helt idiotisk. Såklart, ting som tyggis vil holde flere måneder over dato, men datoen er der for en grunn! Jeg har diverse ting i skapet mitt som er langt over dato, men de er kjøpt før, og de spises på egen risiko :p

 

 

Både vi og Meny på samme senteret gjør samme greia der! Om store varepartier går ut snart (en måned eller mindre) så pleier vi å putte de i en kurv og ta to for en o.l. Så har ikke tenkt noe over det! De taper jo på det, men tror de taper mer om alt må destueres om det er gått over datoen!

 

De som kaster de er teite! Syntes de kunne gitt de til de ansatte altså ;) Men vi gir i hvertfall til kirkens bymisjon tror jeg. Vel, de dagene de kommer innom, som ikke er så ofte dessverre! Vi er en nogenlunde stor kiwibutikk med grei gjennomgang og vi får fort 2-3 bananesker med varer på vanlige dager! Så de som ikke er så heldige og får mat derfra ville hatt det godt om den lokale kiwien dems ordnet en avtale! Hvertfall siden de fleste sikkert har samme syn som meg, dauer ikke om det går en dag eller tre over dato!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AnnChristin:

Du svarer bra og modent.

 

Ja hun damen på Nedenes er ikke helt god...

 

Når det gjelder tyggisene er det jo også en mulighet (hadde en annen dato), men jeg er 95 prosent sikker på at dem hadde gått ut

 

Uansett så har jeg et spørsmål til deg, har Kiwi butikkene lov til å selge varer på rabatt grunnet de snart går ut på dato?

 

Jeg vet det er mange butikker som gir utgåtte varer til veldedige organisasjoner, men det er også noen som kaster alt ;)

 

Om de hadde gått ut på dato er det jo helt idiotisk. Såklart, ting som tyggis vil holde flere måneder over dato, men datoen er der for en grunn! Jeg har diverse ting i skapet mitt som er langt over dato, men de er kjøpt før, og de spises på egen risiko :p

 

 

Både vi og Meny på samme senteret gjør samme greia der! Om store varepartier går ut snart (en måned eller mindre) så pleier vi å putte de i en kurv og ta to for en o.l. Så har ikke tenkt noe over det! De taper jo på det, men tror de taper mer om alt må destueres om det er gått over datoen!

 

De som kaster de er teite! Syntes de kunne gitt de til de ansatte altså ;) Men vi gir i hvertfall til kirkens bymisjon tror jeg. Vel, de dagene de kommer innom, som ikke er så ofte dessverre! Vi er en nogenlunde stor kiwibutikk med grei gjennomgang og vi får fort 2-3 bananesker med varer på vanlige dager! Så de som ikke er så heldige og får mat derfra ville hatt det godt om den lokale kiwien dems ordnet en avtale! Hvertfall siden de fleste sikkert har samme syn som meg, dauer ikke om det går en dag eller tre over dato!

Høres da bra ut :D

 

Dette virker ganske artig. Tenkte jeg skulle få med meg et par venner og prøve det neste uke. :p

Da ønsker jeg deg bare lykke til :D

Lenke til kommentar

Heh, var på butikken i går og prøvde. Lette i kanskje 20 min, og det eneste jeg fant var fire freia melkelinser som hadde gått ut på dato. De hadde nye der også, så jeg fikk de i stedet. Bedre enn ingenting. Noen som vet om ting som ofte har gått ut på dato og/eller er bra å se etter?

Har allerede blitt nevnt en del ganger igjennom forumet, hvis du tar deg en liten skikk så finner du nok noen kloke tipås :)

Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

 

Kan hende at det er noen andre datojegere som er forbanna flinke med å finne varer og... Husker det var en kiwibutikk som hadde lite varer, og personalet fortalte meg at et par fyrer drev og var kiwikonger på den butikken og noterte datoer på stort sett alle varene, slik at det ikke ble så mye igjen til overs til andre.

Endret av barkebrød
Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

 

Kan hende at det er noen andre datojegere som er forbanna flinke med å finne varer og... Husker det var en kiwibutikk som hadde lite varer, og personalet fortalte meg at et par fyrer drev og var kiwikonger på den butikken og noterte datoer på stort sett alle varene, slik at det ikke ble så mye igjen til overs til andre.

Hehe, artig :D

Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

Hehe, vel, det er jo bra om de faktisk gjør jobben sin skikkelig slik at butikken fremstår slik den er ment å fremstå ovenfor kundene.

 

Vurderer nesten politi-anmeldelse av butikken. Ifølge loven er det vel slik at det ikke er lov til å gjøre slik at andre får tapt inntekter. Når kiwi rydder varene så mister jeg inntekt, ergo, kiwi bryter loven ! :p

Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

Hehe, vel, det er jo bra om de faktisk gjør jobben sin skikkelig slik at butikken fremstår slik den er ment å fremstå ovenfor kundene.

 

Vurderer nesten politi-anmeldelse av butikken. Ifølge loven er det vel slik at det ikke er lov til å gjøre slik at andre får tapt inntekter. Når kiwi rydder varene så mister jeg inntekt, ergo, kiwi bryter loven ! :p

Hehe, da kommer nok advokaten til å koste mere en det du noengang vil vinne :p

Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

Hehe, vel, det er jo bra om de faktisk gjør jobben sin skikkelig slik at butikken fremstår slik den er ment å fremstå ovenfor kundene.

 

Vurderer nesten politi-anmeldelse av butikken. Ifølge loven er det vel slik at det ikke er lov til å gjøre slik at andre får tapt inntekter. Når kiwi rydder varene så mister jeg inntekt, ergo, kiwi bryter loven ! :p

Hehe, da kommer nok advokaten til å koste mere en det du noengang vil vinne :p

 

Må jeg ha advokat ? Jeg er så sta at jeg trenger ikke advokat !

Lenke til kommentar

Kiwi-butikken i nærområdet er så forbanna flinke med å ta ut varer :( Gir snart opp...

Hehe, vel, det er jo bra om de faktisk gjør jobben sin skikkelig slik at butikken fremstår slik den er ment å fremstå ovenfor kundene.

 

Vurderer nesten politi-anmeldelse av butikken. Ifølge loven er det vel slik at det ikke er lov til å gjøre slik at andre får tapt inntekter. Når kiwi rydder varene så mister jeg inntekt, ergo, kiwi bryter loven ! :p

Hehe, da kommer nok advokaten til å koste mere en det du noengang vil vinne :p

 

Må jeg ha advokat ? Jeg er så sta at jeg trenger ikke advokat !

Hehe, okey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...