Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg bare lurte på om det er andre enn meg som tjener rått på kiwigarantien?

 

Garantien er slik at finner du en vare som har gått ut på dato skal du få ny, har dem ikke ny får du penger. Går varen ut i dag eller i morgen får du varen, men om det er øl eller tobakk får du penger uansett. Finner du dårlig frukt og grønt går du til kassen forteller dem at det er dårlig, betaler for det og får dobbel pris tilbake...

 

Er student og tjener gjennomsnittlig 300-400 kroner hver gang jeg er innom den lokale kiwibutikken ved skolen får å handle mat. I tillegg øvelseskjører jeg med min far i helgene og tjener noen tusen i mnd på det (stopper innen noen kiwi butikker) smile.gif

 

Er faktisk så mye penger å tjene at jeg enda ikke har trengt å dra kortet mitt får å kjøpe mat, har alltid hatt penger jeg har tjent på kiwi :D

 

Lurer spesielt om det er noen i Oslo området som pleier å gjøre dette? ER tross alt 59 butikker der og må være store penger å tjene. Jeg tenker at hvis du hadde brukt 7,5 timer hver dag på kiwiene i oslo hadde du nok tjent rundt 90 000 kroner i mnd. ALtså en årslønn på 1008000 korner! (Skattefritt) Det beste av alt er at det er helt skattefritt. Har man ikke jobb eller studier, vil man vel også faktisk få penger fra NAV… Og det er jo nesten galt?

 

Edit:

Ser at noen tolker det som jeg oppfordrer dere å få penger fra Nav og tjene penger via kiwi garantien. Dette er IKKE noe jeg oppfordrer til, men jeg sier det pgr, jeg vet at folk gjør dette og at jeg syntes nesten det blir for galt. Har sakket med flere kiwi ansatte om dette og vet det at saker som det har vært ope i "systemet".

 

Synes ikke logikken din holder helt her. Om man besøker Kiwi på heltid vil antall defekte varer være sterkt redusert. Det er også diskutabelt om dette er skattefritt. Generelt sett er det meste av inntekt skattbart når du mottar økonomiske ytelser fra et firma over en gitt sum.

 

En annen ting er hva som er "dårlig frukt/grønt". Har mang en gang sett stakkars Kiwiansatte fortelle umodne ungdomsskolelever at både avocado og bananer faktisk helt fint kan være en anelse myke/modne uten at de er rotne.

Lenke til kommentar

Er det lovlig å gjemme varer som snart går ut på dato, også gå å finne igjen varene på dagen den går ut?

 

Det du skriver vil være forsøk på tyveri. Dette er ikke lov! Om du blir tatt i forsøk på dette vil du mest sannsynlig ble bortvist fra gjeldende butikk og andre butikker i lang, lang, lang tid. Ikke helt trygg å jussen på dette området, men avhengig av omfanget om du blir tatt vil jeg tro at du kan bli anmeldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...