Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløøør som F...


Slemdorull

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det nok av sinnsyk irriterende kløe! Hver dag i rundt 5-6 år har jeg klødd meg omtrent til blods spesielt på ryggen og hodebunn og litt alle andre plasser.

Vil ikke ha dumme forslag som feks. "reis til legen". Jeg har gjort det og de har tatt blodprøver etc, men ikke et eneste forslag som feks. "du er allergisk mot parfyme" har fungert.

Jeg vasket alt med parfymefritt vaskemiddel, sengetrekk og alt det der, men ingen hell.

Noen ganger er det så intenst at jeg klør ryggen med biffkniv og skurekost.

Det eneste som hjelper er å gå inn i dusjen, skru temperaturen til MAX og brenne meg, rett og slett. Dette er en DRØM! Dette fungerer vel kanskje i 2 timer eller noe sånt også er det tilbake. Dette irriterer meg hver dag og min samboer irriterer seg også. Jeg klør i søvne og under kløprosessen har ryggen nesten ingen smerteterskel.

Leger og alle de som tror de har peil, har altså ikke peil.

Noen andre som har problemer eller vet noen løsninger, det er snart grunnlag til selvmord etter så intens irritasjon i hverdagen (du skjønner poenget)!

Takker for alle lure ideér :)

Endret av Slemdorull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutte å klø selv om det klør?

 

Slutte å klø hjelper ikke, har prøvd å holdt meg i en halvtime, men det blir bare værre og vondere. Kan sammenlikne det med krampe, du må legge presset på det for å få det vekk.

 

Flere typer salver har hjulpet meg med intens kløe på ryggen :)

 

Ja, har prøvd ut noen sånne "for sensitiv hud" sjampo og dusjsåpe, men ikke salver. Men dette må jo inn i håret også, så da er vel ikke akkurat salver så aktuelt? :/

Lenke til kommentar

Det finne nok flere metoder for å dempe kløe enn det jeg klarer å lese at du har prøvd.

 

Jeg var selv hardt angrepet av atopisk eksem i ett år da jeg gikk på VGS,og fikk salver og kløestillende tabletter(bivirkning trøtthet etc),det funka ypperlig,og etter at jeg fikk kastet ut vegg til vegg teppet(har hustøvmiddallergi) så forsvant eksemen i gradvis.

 

Så bytt lege hvis legen ikke tar det på alvor,og har du ikke vært hos spesialist så få ordnet en time via fastlege(noe jeg fikk da).

 

Det er nå mye bedre i mine øyne å smøre seg inn med salver og sånt enn å koke huden.

 

*Lykke til.

Lenke til kommentar

Prøvd noen medisiner? Er det utslett?

 

Nei, det er ikke utslett eller noen tegn til rødhet eller hevelser

 

Da pappa var yngre tok han og brukte for mye vaskepulver når han vasket klærne. Han ble totalt gal i hodet fordi det klødde sånn. Kanskje det er tilfellet hos deg også? :)

 

Jeg prøvde en periode uten vaskemiddel

Lenke til kommentar

Ei venninne av meg dro til hudlege men hennes grunn var en anna men altså det ho fikk var en haug med en slags plaster på ryggen med forskjellige stoffer i som ho skulle gå med i ett par uker,så når ho kom tilbake til hudlegen så hadde noen av di gjort utslag,fikk beskjed om hva ho skulle gjøre å probleme løst. Var jeg deg hadde jeg gjort som noen nevnte over her å fått en henvisning til hudlege di kan ta tester som ikke legen gjør.

Lenke til kommentar

Det finne nok flere metoder for å dempe kløe enn det jeg klarer å lese at du har prøvd.

 

Jeg var selv hardt angrepet av atopisk eksem i ett år da jeg gikk på VGS,og fikk salver og kløestillende tabletter(bivirkning trøtthet etc),det funka ypperlig,og etter at jeg fikk kastet ut vegg til vegg teppet(har hustøvmiddallergi) så forsvant eksemen i gradvis.

 

Så bytt lege hvis legen ikke tar det på alvor,og har du ikke vært hos spesialist så få ordnet en time via fastlege(noe jeg fikk da).

 

Det er nå mye bedre i mine øyne å smøre seg inn med salver og sånt enn å koke huden.

 

*Lykke til.

 

Takk for langt og fyllende svar. Det er nok i ditt tilfelle det med allergi, jeg har sikkert allergi for et eller annet, men gud vet hva. Jeg har fliser i hele huset så det kan ikke være samme duren. Ja, tenker jeg må til en spesialist. Det er umenneskelig å leve slik det er i dag. Da skal jeg finne ut hva det er. Men håper det er noen andre med samme problem som allerede har en konklusjon om hva som kan gjøres.

 

Ei venninne av meg dro til hudlege men hennes grunn var en anna men altså det ho fikk var en haug med en slags plaster på ryggen med forskjellige stoffer i som ho skulle gå med i ett par uker,så når ho kom tilbake til hudlegen så hadde noen av di gjort utslag,fikk beskjed om hva ho skulle gjøre å probleme løst. Var jeg deg hadde jeg gjort som noen nevnte over her å fått en henvisning til hudlege di kan ta tester som ikke legen gjør.

 

 

Ja, ikke vet jeg hva som må gjøres. Uansett så får jeg se hva som skjer, kan hende jeg må ha plaster på meg, men lurer på hvordan de skal henge der med min kløe :hmm:

Lenke til kommentar

Min erfaring er at hudproblemer ofte stammer fra tarmene. Har også hatt god effekt på enkelte klienter ved å gi mineraler og nok vann som faktisk har fjernet psoriasis, tro det eller ei. Nå sier jeg ikke at det er ditt problem, men det kan være det.

 

Kan du huske når dette startet og evt. hva som skjedde deg før. Kom det gradvis eller plutselig ?

 

Er det kun ryggen din, og ikke noe annet på kroppen ?

 

Hvis du har vært til lege så har de vel gjort seg noen tanker om hva det er og gitt det noe du har testet ut, tydeligvis med lite effekt ?

Kan du gjøre en oppsummering av hva du har vært igjennom her ?

 

Har du vært til spesialist. Om ikke du har det bør du få en henvisning. Høres jo rimelig invalidiserende ut det du har, og skjønner godt du vil ha en slutt på det.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at hudproblemer ofte stammer fra tarmene. Har også hatt god effekt på enkelte klienter ved å gi mineraler og nok vann som faktisk har fjernet psoriasis, tro det eller ei. Nå sier jeg ikke at det er ditt problem, men det kan være det.

 

Kan du huske når dette startet og evt. hva som skjedde deg før. Kom det gradvis eller plutselig ?

 

Er det kun ryggen din, og ikke noe annet på kroppen ?

 

Hvis du har vært til lege så har de vel gjort seg noen tanker om hva det er og gitt det noe du har testet ut, tydeligvis med lite effekt ?

Kan du gjøre en oppsummering av hva du har vært igjennom her ?

 

Har du vært til spesialist. Om ikke du har det bør du få en henvisning. Høres jo rimelig invalidiserende ut det du har, og skjønner godt du vil ha en slutt på det.

 

Ja, jeg kan egentlig ikke helt huske om det gradvis, da det er lenge siden dette startet. Men hovedsak så er det rygg og hode (bare der jeg har hår) som i hodebunn og skjeggdelen. Litt på armen noen ganger, men tar jeg å klør hardt så går det bare vekk. Det gjelder igrunn alt, når jeg klør skikkelig hardt og river til så går det vekk, MEN det kommer alltid tilbake!

 


  •  
  • Jeg har vært hos lege, jeg har prøvd
  • Byttet vaskemiddel
  • Noen salver, uten hell (ble igrunn mer ille)
  • Ikke noe kontakt med parfyme
  • Sluttet å snuse (det kunne vist ha betydning så jeg startet likså godt igjen)
  • Kutte ut alt hveteprodukter samt. melk.
  • Ikke ha kontakt med smykker, kjeder, armbånd ol.
  • Ikke ta flere hummerdusjer
  • ETC..

 

De legene jeg kontaktet sa de skulle ta blodprøver og de visste rett og slett ikke hva som skulle gjøres. De sa rett og slett "du må være litt detektiv selv, så finner du nok ut av det".

Føler rett og slett jeg har vært sånn liten forsker i flere år nå. Vet IKKE hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Kan jo være en hudinfeksjon. Det at du dusjer kan jo ta knekken på det midlertidig, men at du hele tiden blir reinfisert. Viktig at du da fryser alt du har av sengetøy og annet tøy for å ta knekken på parasitten. Vet du om andre som har dette som du har vært intim med, som du enten har fått det fra eller gitt videre til ?

 

Kjenner du deg igjen i noe av dette ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Scabies

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...