Gå til innhold

Xbox live konto hacket, har blitt kjøpt MS points via paypal.


Smurfn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

skjekket mailen tilfeldigvis nå, og ser at for 30 min siden ble det kjøpt flere tusen ms points på min live konto via min paypal konto...

 

har nå fjernet bankkortet mitt fra paypal (var registrert der.....mistake...)

For ca en måned siden kjøpte jeg 3måneders gullkonto på xboxen via paypal. (altså på xboxen...)

 

paypalld.jpg

 

har de fått tilgang på bankkort info? snakket med banken nå...:

Vi får ikke stoppet reservasjoner. Dersom beløpet blir bokført, kan vi opprette en kortreklamsjon på saken.

////

Du kan eventuelt kontakte paypal først. Vi får ikke stoppet reservasjoner uten skriftlig godkjennelse fra brukerstedet.

 

når jeg skulle forandre passordet på xbox live kontoen min så sto det: passreset.jpg

men tok allikevel og resetet passordet og forandret det med en gang...

har nå sletta den "hackerens" email....

 

får nå logget in på live, men alle de tusen MS pointsa som ble kjøpt er borte fra kontoen min.

 

hva er mitt neste steg?

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ble selv hacket i midten av Januar, da tok det 2 dager etter jeg ringte inn til MS før jeg fikk tilbake kontoen min. Gikk litt over en uke til, så ble pengene det ble kjøpt MS points for refundert. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den servicen, men at det skulle være så lett å ''brute force'' passord på xbox.com skulle aldri skjedd. Nå har de gjort en del forbedringer etter det, så sjansen for at noe sånt skjer meg (og deg) igjen er svært liten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sitter med samme problemet nå.

 

Fikk med meg at alle pengene er, etter det som er registrert hos MS, brukt på å kjøpe lagpakker i Fifa 12 :wallbash:

 

Det var til og med lagt inn en epost på kontoen slik hackeren kunne få tilsendt det nye passordet. Slettet denne og husker ikke adressen, men den endte på .ru

 

Håper det går like glatt for meg og få pengene tilbake :)

Lenke til kommentar

Å bytte passord hjelper dessverre ikke. Hele greia skyldes visstnok en feil hos EA, der de omtrent gir vekk passord til alle som spør (alt som trengs er gamertag/PSNID). Paypal er som regel svært hjelpsomme og refunderer umiddelbart om det er svindelsaker. Microsoft bruker litt lengre tid, men også der får man som regel hjelp. For å være sikret mot dette bør man bestille nytt bankkort og ikke legge inn informasjonen på xboxen. Man kan også selvfølgelig ligge unna alt som har EA-logo på coveret om man skal være online.

Lenke til kommentar

Å bytte passord hjelper dessverre ikke. Hele greia skyldes visstnok en feil hos EA, der de omtrent gir vekk passord til alle som spør (alt som trengs er gamertag/PSNID). Paypal er som regel svært hjelpsomme og refunderer umiddelbart om det er svindelsaker. Microsoft bruker litt lengre tid, men også der får man som regel hjelp. For å være sikret mot dette bør man bestille nytt bankkort og ikke legge inn informasjonen på xboxen. Man kan også selvfølgelig ligge unna alt som har EA-logo på coveret om man skal være online.

Det der er bare tull. EA gir vekk passord? Aldri hørt noe så dumt. De trenger forresten mer enn Gamertag/PSN ID for å få tilgang til kontoen din, de trenger e-post adressen du bruker til Xbox Live/PSN.

 

En enkel vei å løse dette på er å bruke en unik e-post adresse bare til Xbox Live/PSN, og aldri bruke den på andre nettsider. Velg også et vanskelig passord, slik som ''gP054NæÅdW3iUhCx'' eller lignende.

 

Er mange teorier ute og går på hvordan de fikk tilgang til så mange kontoer, men det er jo ikke så vanskelig når det er så lett å finne e-post adresser til folk, og bruke brute force for å cracke passordet. Nå har Microsoft gjort forbedringer på Xbox.com som hackerne brukte, slik at de får timeout etter et visst antall forsøk. Dermed kan de ikke lenger bruke Brute Force angrep effektivt lenger.

 

Uansett så sitter de nok med en mengde epost-adresser og passord som de har cracket for flere måneder siden, så jeg anbefaler alle å skifte passord uansett, eventuelt skifte Windows Live ID.

Lenke til kommentar

OK, jeg kan ta feil, hørte bare om noe lignende fra en kompis. Det som kan ha skjedd at EA har gitt ut e-postadressen tilknyttet en gamertag/PSNID og så har noen knekt passordet med makt. Felles for alle historiene jeg har hørt er jo at FIFA 12 eller ultimate team-pakker har blitt kjøpt på kontoene, og derfror er det nærliggende å tro at EA i det minste er delvis skyldig.

 

EDIT: Det virker som om du har rett, EA er tilsynelatende uten skyld i dette.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...