Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes Strømstad - Hedin Bil


EmilA

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle informere litt om verksted i sverige slik at færrest mulig ikke går i samme felle som jeg var i ferd med å gå i.

 

Etter en NAF sjekk på min Mercedes 230 CLK, fikk jeg vite at det var nødvendige utbedringer som måtte gjøres. NAF´s representant informerte meg om at reparasjonen kunne komme til å koste så mye som 10.000 kr. For å spare penger dro jeg til Sverige og leverte bilen hos Hedin Bil, et autorisert Mercedes verksted I Strømstad, for å få utført reparasjonen. Etter at de hadde hatt bilen i 4 dager sa de at jobben ville koste 34.000 kr. Sjefen på verkstedet forsikret meg om at dette var en veldig god pris og at jeg burde akseptere tilbudet. Etter en prat med NAF og Mercedes i Oslo reiste jeg til Strømstad for å hente bilen min hos Hedin Bil. De ville ikke utlevere bilen før jeg betalte 1.768 svenske kroner for tiden de hadde brukt på å undersøke bilen, en sum jeg betalte. Jeg spurte hvorfor det var så utrolig mye dyrere hos dem enn hos verksteder i Norge og fikk til svar at det var på grunn av deler som måtte skiftes. Da jeg konfronterte dem med NAF rapporten, kunne de ikke avgi noen klar årsak til hvorfor delene måtte skiftes. Bilen ble reparert hos Bertel O.Steen i Oslo for 8.674 kr og har vært i perfekt stand siden.

Endret av EmilA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde forrige bil inne hos Hedin og det jeg kan si er at de priset seg like under de norske merkeverkstedene. Var bare snakk om ca 1500 kr spart på en jobb til 17.000 i norge. Altså priset de seg svært høyt og eneste besparelsen var pga kursen.

 

Så sjekket jeg med Mercedes i Gøteborg og de ba om service-kode og kmstand og slikt før de kunne gi tilbud. Endte med at jobben kostet noe under 10.000 NOK i Gøteborg, og da hadde de også byttet en del i forstilling som ingen av de andre verkstedene hadde sett var slitt noe som gjorde meg veldig fornøyd med sluttsummen.

 

Etterpå har jeg hørt om flere som har opplevd se samme hos Hedin - det virker som om det er utbredt å se på dem som svindlere for de opererer ikke med svenske priser men tar hensyn til hva det vil koste i Norge og priser seg rett under. Det er også flere som forteller tilsvarende historier som du gjør med at det blir ennå dyrere på Hedin enn på norske verksteder.

 

Er vel best å bare skygge hele sjappa?

Endret av kilkenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg skulle ta service på min 230 CLK og sjekket priser hos merkeverksted i Norge, og verksted med kompetanse på MB (ikke merkeverksted) og Hedin Bil. Jeg ble overrasket over at prisen var tett opptil BO Steens tilbud og kun litt billigere enn ikke-merkeverksted Norge.

Jeg sa at jeg ikke synes det var så billig og han svarte da noe som at vi er nok billigere enn merkeverksted i Norge med litt latter i stemmen. Føltes litt som om at jeg vet du ikke har noe valg og fikk en dårlig følelse på Hedin Bil. Og ser nå at de to over også har dårlig erfaring. Mitt tilfelle var ikke lureri, men hadde inntrykk at han la seg opptil norsk merkeverksted.

Jeg endte med å betale litt mer hos ikke-merkeverksted i Norge og slapp tur til Sverige.

 

Er nå på jakt igjen og tenker på å bytte kompressor til aircondition.

Er det noen som har gode erfaringer med Mercedes-verksted i Sverige?

Jeg tenker å reise enten Horten-Moss eller Sandefjord-Strømstad, så i nærheten av E6 retning Uddevalla. Jeg synes Gøteborg blir for langt å kjøre.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei, jeg leste med bekymring disse meldingene om Hedin bil i Strømstad. Jeg solgte min gamle BMW som alltid ble utmerket reparert hos BMW i Strømstad, og kjøpte en Mercedes 220CDI 2008-modell i april i år (2013). Jeg fikk utmerket service og pris hos Mercedes-verkstedet i Arvika på montering av slepekrok (avtagbar), motor- og kupevarmer inkl. leiebil for dagen i juni i år. Ulempen er at Arvika ligger over en times lengre kjøring unna der jeg bor på Nesodden og tenkte på Hedins bil i Strømstad, men neppe etter å ha lest det dere skriver over her.

Jeg kan imidlertid anbefale Mercedes-verkstedet i Arvika som er et rent serviceerksted for kun Mercer og ingen bilsalg. Skriv til dem først ([email protected]) og hent inn pris. Jeg er frekk nok til først å få tilbud på lokale Mercedesverksteder i Norge der alt er spesifisert og så sende dette til Hector Biltjänst i Arvika. Dermed får jeg nøyaktig pris på alt, og prismessig er de langt billigere enn uansett norsk verksted. Eks. er før nevnte motor- og kupevarmer og slepekrok som kostet meg ca. 17.000 NOK. I Oslo via Bertel O. Steen skulle de ha hele 15.000 bare for krok med montering og da var det snakk om fast krok, ikke avtagbar. Så valget var gitt. Det kan være lurt å bestille leiebil for dagen i Arvika på forhånd da de kun har noen få slike (prisen på en Merc. B180 var 300 SEK dagen med 500km). Jeg kommer til å forsette og bruke Hector biltjänst på min C220 CDI. Det finnes også både pol og butikker i fleng i Årjäng.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Dette er jo en gammel tråd, men det ser ikke ut som om de har blitt bedre. Jeg skulle ha service på en ett år gammel bil. Prisen var ca. 500 under pris i Oslo og det ville jo ikke være så lønnsomt å dra ditt, men ettersom jeg er ofte i Strømstad så kunne det jo la seg gjøre. MEN: For bilen er oppgradering av navigasjon inkludert (i 3 år). Da jeg skulle forsikre meg om at alt var inkludert i prisen jeg hadde fått, fikk jeg følgende svar:

Tror ej att vi uppdaterar karter det gör kunden själv

De skrev riktig nok at de tror, men etter 3 uker har de ikke bekreftet at de gjør dette. Oppgraderingen tar ca. 3 timer og det fordres at bilen er tilkoblet nettverket til Mercedes, kanskje litt vanskelig å gjøre det selv, rent bortsett fra at det er inkludert i prisen. Har forøvrig fått bekreftet fra Tyskland at Mercedesforhandlere SKAL gjøre det, det finnes ingen annen mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg oppdaget tråden etter at jeg stusset veldig mye over behandiingen jeg fikk hos Hedin Gøteborg: Jeg besluttet å ikke levere min mercedes R-serie der

OBS at jeg hadde en litt klein opplevelse med Hedin i 2012, men tenkte å gi dem nok en sjanse, da jeg tror neste rep blir ganske kostbar  . 

Jeg sendte en "bekymringsmelding" tilbake for 1 uke siden, med kopi til adm direktør Hedin: Ingen reaksjon eller svar.

Så gikk jeg på nettet for å sjekke om det er meg det er noe feil med.  Så selv om tråden er gammel: Det er tydeligvis ikke noe galt med magefølelsen her: Så fenomenal takk for denne nettsiden, som gir meg en god følelse: NIX Hedin fremover ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...