Gå til innhold

Litt fengsel grøss og annen grøss


vill panda

Anbefalte innlegg

En aldrende fengsels betjent besøkte en langtids fange i fengselet.

Han sa : Det er siste arbeids dag for meg idag, i den forbindelse så skal du utføre et arbeid for meg her i dete huset.Fangen ble så ført bortover en lang gang, og ned en vindeltrapp som bar preg av å være lite i bruk. Helt nederst kom de til en ny lang gang, og etter å ha gått et stykke kom de til en rad med fengsel celler som var støvete og helt uten belysning. Fangen fikk utlevert en lommelykt, ei bøtte , en kost og et feiebrett.

 

Fangevokteren sa: du får ta og feie litt her til jeg kommer tilbake.

Og fangen feide og gjorde så rent han bare kunne.Når han var ferdig tok han lykta og så bort på nabocellene.Pga. det svake lyset så kunne han ikke se så godt, men han synes det var noen silhuhetter av mennesker der hvor noen lå på gulvet andre lå på en benk.Men de var stille og ga ingen lyd fra seg.

Til slutt kom fangvokteren tilbake og han hadde med seg mat og drikke til fangen. Og han sa: skikkelig bra du har fylt opp bøtta med støv, den skal jeg ha i blomsterbedet hjemme, fin gjødsel vet du.

Og sa han sa videre disse cellene bygde oldefar da han var ung i forbidelse med kloakken til til fengselet, han tjente en slant på fanger som var på flukt, de fikk tilhold her.

Du er vist meldt savnet så nå leter de etter deg, men jeg er ikke så grisk som oldefar,bestefar og far, det er bare gjødsla jeg er ute etter, det blir så fine blomster av det vet du.

 

Men du får spise godt, for det kan bli en stund til jeg kommer tilbake. Og mens fangevokteren gikk bortover gangen sa han: og skulle jeg ikke komme tilbake, så får du trøste deg med at du nå er i avdelingen for gjenglemte fanger. Ha, ha og spar på batteriene i lykta, de varer ikke så lenge!

Endret av Beena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke humor, det er en grøsser, av den typen vi pleide å fortelle hverandre i lyset fra lommelykten på telttur når vi var barn. Det finnes bråtevis av dem, og det var en så populær sjanger at det ble laget en TV-serie med Hitchcock som vert.

 

Der var det episoder som for eksempel den om fangen som avtaler med en fangevokter at de skal iscenesette førstkommendes liksom-dødsfall, hvorpå fangevokteren skal sørge for å slippe ham ut av kisten når den kommer til likhuset. Men fangevokteren dør i mellomtiden, og det går langsomt opp for fangen i kisten at han faktisk er begravet. Og i motsetning til Uma Thurman har han ikke tilbrakt noen år med å lage te til en kinesisk vismann og slå hull i planker med bare never, så vi vet hvordan det ender.

 

Nå har ikke forumet noen kategori for grøssere. Men kanskje noen burde endre tittelen på denne tråden.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke humor, det er en grøsser, av den typen vi pleide å fortelle hverandre i lyset fra lommelykten på telttur når vi var barn. Det finnes bråtevis av dem, og det var en så populær sjanger at det ble laget en TV-serie med Hitchcock som vert.

 

Der var det episoder som for eksempel den om fangen som avtaler med en fangevokter at de skal iscenesette førstkommendes liksom-dødsfall, hvorpå fangevokteren skal sørge for å slippe ham ut av kisten når den kommer til likhuset. Men fangevokteren dør i mellomtiden, og det går langsomt opp for fangen i kisten at han faktisk er begravet. Og i motsetning til Uma Thurman har han ikke tilbrakt noen år med å lage te til en kinesisk vismann og slå hull i planker med bare never, så vi vet hvordan det ender.

 

Nå har ikke forumet noen kategori for grøssere. Men kanskje noen burde endre tittelen på denne tråden.

 

Geir :)

Hvordan endre tittelen på denne tråden?

 

De fortellingene du skrev har jeg sett/hørt om men jeg ønsker å få lage noen egne grøssere også og ikke bare lik kiste grøssere.

Lenke til kommentar

Hvordan endre tittelen på denne tråden?

 

De fortellingene du skrev har jeg sett/hørt om men jeg ønsker å få lage noen egne grøssere også og ikke bare lik kiste grøssere.

Hvis du trykker på rediger-knappen under førsteinnlegget ditt, så får du mulighet til å endre tittel på tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...