Gå til innhold

Pengene tilbake uansett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noe var DOA, så kan du vel ikke benytte deg av angrefristen?

 

Da blir det vel heller retur med RMA nummer?

 

"Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme

stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller

manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)."

 

(Skriver med spørsmålstegn fordi jeg ikke er 100% sikker.)

 

 

 

[edit]Jaja, kanskje hvis det var DOA, men hvordan kan Komplett vite at det ikke var din feil i så fall? Jeg bare spør jeg egentelig, for jeg vet ikke[/edit]

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn et ABIT NF7-S og AMD Barton +2500.

 

Angrefristen gjelder i 2 uker og det er jo i samme stand som jeg fikk det, så...... Men som John.P sier har ikke de peil hva jeg har gjort, men forstår at de er et skikkelig foretak som helt sikkert tester det som kommer inn. De må jo bare stole på meg.

 

Men spørsmålet står fremdeles, Er jeg garantert pengene tilbake? Har ikke lyst til å vente nærmere 10 dager på svar om "angringen" er godkjent. :-?

 

Feyd

Lenke til kommentar
Ville heller ha meldt om DOA og bedt om et annet produkt samtidig. Å returnere et dødt produkt og henvise til angreretten er neppe lurt...

Tror ikke det bør være noe problem å bruke angrefristen på de andre delene, og kjøre DOA på den defekte delen. For dersom man får deler som er defekt ved ankomst er det en stor faktor som spiller inn på helhetsinntrykket... Kanksje det ikke riktig var systemet man er ute etter...

Lenke til kommentar
Hvis noe var DOA, så kan du vel ikke benytte deg av angrefristen?

 

Da blir det vel heller retur med RMA nummer?

 

"Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme

stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller

manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)."

 

(Skriver med spørsmålstegn fordi jeg ikke er 100% sikker.)

 

 

 

[edit]Jaja, kanskje hvis det var DOA, men hvordan kan Komplett vite at det ikke var din feil i så fall? Jeg bare spør jeg egentelig, for jeg vet ikke[/edit]

 

jeg har en kompis som fikk deler DOA fra komplett... han sendte en mail til dem om situasjonen og at han bare ville heve kjøpet.

da fikk han beskjed om å bare benytte angrefristen og skrive i ekstra rubrikken ka som var problemet.

 

en uke senere hadde han pengene tilbake på konto, vær oppmerksom på at behandlingstiden kan variere så jeg ville ventet litt med å bestille nye deler hvis jeg ikke hadde hatt penger

Lenke til kommentar
Ville heller ha meldt om DOA og bedt om et annet produkt samtidig. Å returnere et dødt produkt og henvise til angreretten er neppe lurt...

 

Har allerede fått RMA-nummer, og skrev en liten kommentar at det ikke funket.

 

Tror ikke det bør være noe problem å bruke angrefristen på de andre delene, og kjøre DOA på den defekte delen.

 

Sender bare tilbake de delene som feilen kan ligge i, har undersøkt dette i 1 uke nå. Så får vi se

 

Satser på at Snekker`n har rett :-)

 

Feyd

Lenke til kommentar
Skal sende et HK og en CPU tilbake til komplett på angrefrist siden "noe" var DOA. Får jeg pengene tilbake uansett slik at jeg med trygghet kan handle i dag. eller må jeg vente til at saken er behandlet?

 

Feyd

 

Heisann!

 

Hvis du kan påstå at produktet var DOA har du brukt produktet. For hvordan skal du kunne påstå at du ikke har brukt det om du vet det var dead on arrival. Skal du ha pengene tilbake må du ikke si noe. Men jeg anbefaler deg å si det som det er. Sjansene for at et blir oppdaget er store. Er det for eksempel et PCI-kort det er snakk om vil man ikke få pengene tilbake om det er moteringsriper på kontaktpunktene.. :D

Lenke til kommentar

Kjøper man en ny bil fra forhandler kan man ikke vite at motoren ikke starter før man har satt seg inn i bilen og vridd om nøkkelen. Forhandler kan ikke da påstå siden du åpenbart har sittet i bilen og det er en ripe i nøkkelen at motoren fungerte da du fikk bilen!

 

DOA skal være bytte av defekte deler i nye deler eller pengene tilbake ASAP. Dette totalt uavhengig av angrefrist loven.

Lenke til kommentar

sender du noe defekt så er det reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven som gjelder. evt garanti dersom det er gitt garanti som strekker seg utover den lovfestede reklamasjonsretten.

 

det er selvfølgelig ingenting som hindrer deg i å late som du ikke vet at det er noe galt med vare og bare si at du angrer. Dette er derimot regler som retter seg mot tilfeller hvor du bestemmer deg for at du ikke vil ha varen. Det vil kanskje være lettere å få byttet til en annen vare hvis det er det du ønsker ved å bruke angreretten og dra en bitterliten hvit løgn om grunnen til returnering. Bruker du reklamasjon så må du nok godta retting og omlevering.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Hvis du kan påstå at produktet var DOA har du brukt produktet. For hvordan skal du kunne påstå at du ikke har brukt det om du vet det var dead on arrival. Skal du ha pengene tilbake må du ikke si noe. Men jeg anbefaler deg å si det som det er. Sjansene for at et blir oppdaget er store. Er det for eksempel et PCI-kort det er snakk om vil man ikke få pengene tilbake om det er moteringsriper på kontaktpunktene.. :D

 

Du vet at angreretten gjelder selv om man har brukt varen? :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen mulighet til aa si hva som er galt, derfor sender jeg baade HK og CPU tilbake. Det er godt mulig at det er kun 1 komponent som er DOA, men det faar jeg overlate til komplett aa avgjoere.

 

Takker woohaa og petterg for raske svar

 

Feyd

Lenke til kommentar
Skal sende et HK og en CPU tilbake til komplett på angrefrist siden "noe" var DOA. Får jeg pengene tilbake uansett slik at jeg med trygghet kan handle i dag. eller må jeg vente til at saken er behandlet?

 

Feyd

 

Heisann!

 

Hvis du kan påstå at produktet var DOA har du brukt produktet. For hvordan skal du kunne påstå at du ikke har brukt det om du vet det var dead on arrival. Skal du ha pengene tilbake må du ikke si noe. Men jeg anbefaler deg å si det som det er. Sjansene for at et blir oppdaget er store. Er det for eksempel et PCI-kort det er snakk om vil man ikke få pengene tilbake om det er moteringsriper på kontaktpunktene.. :D

 

Tull og tøys du har full anledning til å prøve varen, hvordan skal du ellers vite om du blir fornøyd med den, men varen skall vere i tilnermet samme stand dvs at alt som fulgte med skal vere med i returen.

Lenke til kommentar
Kjøper man en ny bil fra forhandler kan man ikke vite at motoren ikke starter før man har satt seg inn i bilen og vridd om nøkkelen. Forhandler kan ikke da påstå siden du åpenbart har sittet i bilen og det er en ripe i nøkkelen at motoren fungerte da du fikk bilen!

 

DOA skal være bytte av defekte deler i nye deler eller pengene tilbake ASAP. Dette totalt uavhengig av angrefrist loven.

 

Har han sittet i bilen er det reklamasjon. Er bilen ikke brukt kan det kalles retur. Ville du tatt tilbake et brukt produkt kanskje? Dere er så naive til garanti og returrett. Reklamasjons og garantiloven er ikke bare til for kunden, men også forhandleren har rettigheter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...