Gå til innhold

Reklamasjonssak Komplett og LG


RogJon

Anbefalte innlegg

Jeg har en sak gående med komplett.no synes de oppfører seg ganske arrogant fra starten.

Detter er en ganske ny sak så får vi se hvordan det går.

Her følger mail til LG med kommunikasjonen mellom komplett.no og meg:

 

......................................................................................

 

Feil på LG HB965TZ hjemmekino levert fra komplett.no

rog jon ✆

 

10:48 (for 0 minutter siden)

 

til norwaycic

Hei, ble videre sendt til dere, håper dere kan gi meg noen råd på løsning.

 

Min korrenspondanse med komplett følger:

 

............................................................................................

Hei,

Jeg har en litt merkelig feil på LG annlegget jeg kjøpte hos dere

(fakturanr.XXXXXXXXX)(Kundenr XXXXXXXXX)

 

Den tvinger min Canal digital HD-dekoder til å gå ned til laveste

oppløsning(576p).

Dette skjer ikke når jeg bruker HD-dekoderen direkte mot TV eller har

den koblett til mitt Denon hjemmekino annlegg.

Jeg har bestandig brukt 1080i oppløsning direkt til TV eller via Denon

annlegget mitt uten problemer og kan fortsatt gjøre det.

 

Men det nye annlegget (LG HB965TZ) tvinger HD-dekoderen over på 576p.

Det nytter ikke å stille opp HD-dekoderen til 1080i den blir straks

satt til 576p så lenge LG annlegget er tilkoblett.

 

Eneste måten å få LG annlegget til å vise 1080i er å la LG annlegget

stå på, koble HD-dekoderen direkte TV stille HD-dekoderen til 1080i så

koble den til LG annlegget (mens den er på) da viser den 1080i.

Men slår man av og på LG annlegget stilles HD-dekoderen til 576p.

Dette gjelder på begge HDMI innganger.

 

TV'en og/eller HD-dekoderen kan slåes av og på når de er tilkoblett LG

annlegget uten at det påvirker oppløsningen.

 

Jeg vet ikke om feilen var der fra starten eller om den kom etter

oppdatteringen av programvaren på LG annlegget.

Men det er jo ikke mulig å gå tilbake til den software'en den ble

levert med.

 

HD-dekoderen har jeg tilbakestilt til fabrikkinnstilling men

ingenting hjelper og den bruker siste software versjon.

 

Andre kilder som feks DVD og menyen i LG-annleggget vises i riktig i

1080i oppløsning på TV'en. (TV'en har 1080i som høyeste oppløsning)

 

Så jeg har mistanke til at feilen ligger i LG-annlegget, siden alt går

fint når HD-dekoderener koblet direkte til TV'en eller via Denon

annlegget.

 

Kan dere komme med forslag til løsning? Har dere vært borti dette

problemet før?

 

Jeg bruker denne dekoderen:

https://kabel.canaldigital.no/Produkter/TV/Dekodere/Digital-HD-dekoder/

 

 

 

 

 

Mvh.

XXXXXXXXXXXXXXX

.............................................................................................

Den 09:51 8. februar 2012 skrev <[email protected]> følgende:

>

> Hei.

>

> LG har et eget kundesenter som kan hjelpe deg med support på produkter fra

> LG

> http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=retur-lg

 

 

>

>

> Med vennlig hilsen,

> XXXXXXXXXXXXXXXX

> Salg & Kundeservice

.............................................................................................

 

Svar fra meg:

Unnskyld meg, jeg forholder meg ikke til 3 part.

Dere for ta dette opp med LG.

Mvh XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

.............................................................................................

 

----- Original Message -----

From: "[email protected]" <[email protected]>

To: XXXXXXXXXXXXXXXX

Date: 10:23 8. februar 2012

Subject: (Case #2919660) Feil på LG HB965TZ hjemmekino

 

>

> Hei.

>

> Vi har ikke support på denne type ting. Dette kan du ta med LG som har fullsupport til deg som sluttbruker. Regner med at du vil ha en løsning på ditt problem og da er det meget enkelt og ta dette direkte med LG som har spisskompentanse på sine egene produkter.

 

.............................................................................................

 

Svar fra meg:

 

Å finne en løsning regnet jeg faktisk med at dere også ville, at det

er mitt problem skjønner jeg ikke helt.

Men ok sender over denne diskusjonen til LG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å finne en løsning regnet jeg faktisk med at dere også ville, at det er mitt problem skjønner jeg ikke helt.

Men ok sender over denne diskusjonen til LG.

 

Jeg synes dette ser helt greit ut, du skriver saklig og får saklige svar tilbake.

 

Frustrasjonen din er vel at Komplett vil sende deg videre ?

 

Jeg synes faktisk det er en veldig god ide, tror du ville bli mer frustrert hvis korrespondansen skulle beveges imellom tre partnere med de forsinkelser og missforståelser det ville medført.

 

Det er mange som gjør dette, kjøper du en dell hos Dustin får du samme beskjed, kjøper du en Garmin gps hos Elkjøp ditto, osv. Dette er til fordel for oss forbrukere siden man da får kommunikasjon direkte med relaterte kompetente personer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Å finne en løsning regnet jeg faktisk med at dere også ville, at det er mitt problem skjønner jeg ikke helt.

Men ok sender over denne diskusjonen til LG.

 

Jeg synes dette ser helt greit ut, du skriver saklig og får saklige svar tilbake.

 

Frustrasjonen din er vel at Komplett vil sende deg videre ?

 

Jeg synes faktisk det er en veldig god ide, tror du ville bli mer frustrert hvis korrespondansen skulle beveges imellom tre partnere med de forsinkelser og missforståelser det ville medført.

 

Det er mange som gjør dette, kjøper du en dell hos Dustin får du samme beskjed, kjøper du en Garmin gps hos Elkjøp ditto, osv. Dette er til fordel for oss forbrukere siden man da får kommunikasjon direkte med relaterte kompetente personer.

 

Egentlig skal vi som forbrukere ikke forholde oss til 3part.

Har kjøpt mye fra bla. Elkjøp.no og har hatt et problem ble løst straks. Samme med NetonNet.no. Begge sende meg ikke videre. Og det hadde ikke kostet dem mer en 1/2 minutt og vidresende meldingen til LG og gitt meg beskjed.

Men men får se hvordan LG takler saken.

Har jobbet i en bedrift som ble drevet på samme måtte komplett og andre gjør. Der var det ikke tillatt å vidre sende kunder til leverandør.Det ble sett på som meget slett kundebehandling. Det var vi som måtte hente inn opplysninger å kommunisere med kunden og leverandøren. Og tilsist sammen løse problemet. Alle kunder var kjempe fornøyd med det.:)

Endret av RogJon
Lenke til kommentar

Det ble sett på som meget slett kundebehandling. Det var vi som måtte hente inn opplysninger å kommunisere med kunden og leverandøren. Og tilsist sammen løse problemet. Alle kunder var kjempe fornøyd med det.:)

 

Jeg er helt enig med deg, som forhandler har man plikt/krav til og hjelpe kunder med problemer innbundet med spesifikke kjøp. Så lenge det er snakk om tekniske forespørsler synes jeg det er greit at man blir henvist direkte til spisskompetanse.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gangene jeg har hatt reklamasjoner inne hos Komplett, så har jeg kunnet velge å ta det via de eller direkte med importør.

 

Jeg synes det er en grei måte å gjøre det på da jeg slipper et mellomledd og får ting fikset litt fortere.

Nå fikk jeg ikke det valget, kanskje jeg da ville ha snakket med leverandøren, og som sakt hadde de giddet å vidresende mailen så hadde jeg allerede vært i kontakt med dem.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet. Du har et problem, komplett henviser deg til stedet hvor du vil få en best mulig løsning. Er det ikke slik det skal være? Komplett vet sikkert også en del om det omtalte produktet, men det er jo åpenbart at det er LG som sitter med spisskompetansen. Slik jeg ser det gjorde komplett akkurat slik de burde gjøre i sånne situasjoner.

 

Det er vel bedre å få svar og hjelp fra noen som virkelig vet hva de snakker om, kontra noen som vet litt?

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet. Du har et problem, komplett henviser deg til stedet hvor du vil få en best mulig løsning. Er det ikke slik det skal være? Komplett vet sikkert også en del om det omtalte produktet, men det er jo åpenbart at det er LG som sitter med spisskompetansen. Slik jeg ser det gjorde komplett akkurat slik de burde gjøre i sånne situasjoner.

 

Det er vel bedre å få svar og hjelp fra noen som virkelig vet hva de snakker om, kontra noen som vet litt?

Problemet er hos komplett. De har levert et produkt som ikke fungerer som forventet. Men nok om det. Jeg får se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar

Garantisak? Produktet oppfører seg jo ikke som beskrevet av selger før salg. Da kan du vel heve kjøpet?

Heving er ikke noe man nødvendigvis har umiddelbart krav på straks en mangel viser seg. Avhjelp (retting/omlevering) kan fort være aktuelt, og selger har i utgangspunktet krav på å kunne tilby dette.

Lenke til kommentar

Nei heve kjøpe er jeg jo ikke intr. i som førstevalg, selv om jeg vet at jeg har rett til det om de ikke klarer å fixe feilen. Men jeg har kommet litt lengere i feilsøkingen i påvente av svar fra LG. Når man slår av og på alt (om TV'en står på spiller ingen rolle) må man vente de 5-10 sekunder det tar før LG annlegget er ferdig med oppstarten før man slår på dekoderen.

Det betyr i praksis:

1. Om man slår av alt så må man slå på LG annlegget først vent 5-10sek. så slå på dekoderen.

2. Slår man av og på LG'en mens dekoderen er på stilles oppløsningen til 576p

3. For å få stilt oppløsningen til 1080i igjen må mann enten koble dekoderen til TV'en eller ha LG'en på og gå så langt i valget av oppløsning på dekoderen at man bare har å trykke OK. Slå av LG'en trykke OK på fjernkontrollen til dekoderen og deretter slå dekoderen av. Slå på LG'en la den gjøre seg ferdig med oppstarten og så slå på dekoderen.

 

Upraktiskt men er dette en vanlig "feil" så burde vell LG være klar over dette siden akkurat den dekoderen er den mest brukte i Norge, kan jeg tenke meg. Jeg har en Harmony universal fjernkontroll som man kan legge inn denne forsinkelsen mellom LG'en og dekoderen ved påslag som en "nødløsning". Tror der er et valg også hva som skal slåes av først, men det spørrs da hvor raskt dette skjer, mener å huske at man ikke kunne legge inn tidforsinkelse der.

Men uansett det burde ikke være slik.

 

Hva LG svarer meg kommer.

Endret av RogJon
Lenke til kommentar

Henvente meg til canal digital ang. problemet. De handler raskt som vanlig. De hadde ikke hørt om akkurat det problemet før, men det finnes en svakhet med dekoderen: strømforsyningen kan levere for lav spenning, så de har sendt meg en ny. Sa jeg kunne prøve det først om det ikke hjalp sender de meg ny dekoder. For å være sikker at ikke problemet ligger der.

 

LG har jeg purret på.

Lenke til kommentar

Garantisak? Produktet oppfører seg jo ikke som beskrevet av selger før salg. Da kan du vel heve kjøpet?

Skrev under på kampanjen, har fulgt litt med på saken.

 

 

 

 

Ny oppdatering 11.02.2012 av "feil": Har løst problemet mitt(ikke LG/komplett's) ved å bruke Harmony fjernkontroll som slår av og på alt samtidig.

 

Det som da skjer er at GL'en starter 1-2 sek raskere enn dekoderen (satt LG'en til å starte først). Slik at LG'en er kommet så langt i oppstartenfasen at dekoderen registrere at den kan motta 1080i signal. Å slå av går greit da GL'en bruker lengere tid på å stenge ned enn dekoderen.

 

Så skal vi se hvor lang tid det tar denne såkalte "spisskompentansen" hos LG å svare mine to mailer til dem.

Endret av RogJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løsning 1 er jo å sende inn produktet til komplett, som videresender til verksted, og så blir det sett på der og kanskje reparert og fikset med en firmwareoppdatering, og så får man varen igjen etter 1 måned.

 

Løsning 2 er kanskje å ringe LG, få firmwareoppdatering på epost, fikse sjæl.

 

Da er det jo fint at man ønsker kun å forholde seg til selger, bare sånn av prinsipp. Er en kjempeeffektiv måte å gjøre ting på i saker som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LG vet ikke hva som er problemet, men de "jobber" med saken.

Har siste firmwareoppdatering på den.

Nytter ikke å henvende seg til Komplett.no de svare bare at LG har "kundeservicen", merkelig av selgeren det da.

Om jeg sender den inn uten godkjenning fra Komplett så må jeg betale for det og risikerer også å få svar "ingen feil funnet", har hørt at det har skjedd før når det gjelder Komplett.no.

Endret av RogJon
Lenke til kommentar

Jeg føler for å ta Komplett litt i forsvar her.

 

For det første var Komplett sitt første svar langt fra arrogant, da de kun henviste deg videre til noen som faktisk hadde mye større forutsetninger for å svare på ditt spørsmål. Svaret fra deg, derimot, var ganske arrogant.

 

Og uansett hvem som er arrogant eller ikke, så behøver man ikke ha over middels IQ for å forstå at produsenten av produktet har mye større kunnskap om produktet enn forhandleren. Komplett kan ikke alt om alle produktene de fører (de har jo mange tusen varer), og skulle de spurt LG på vegne av deg, ville de kun blitt et totalt unødvendig mellomledd, og alt du oppnår er lengre svartid på dine spørsmål. Det er også større fare for at en e-post blir borte i systemet når man insisterer på å bruke et mellomledd.

 

Så for din egen skyld, er det mest fornuftig og hensiktsmessig å ta det direkte med LG. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke skjønner det, og det virker mest som om du vil "stå på krava" av prinsippets skyld.

 

Angående "Ingen feil funnet" så er det akkurat like stor sannsynlighet for det uansett om du sender direkte til verksted (den kjappeste metoden) eller til Komplett (den tregeste metoden). Det havner samme sted til slutt uansett, og da er det dumt å påføre seg selv minst en ukes lengre reparasjonstid fordi man vil stå på krava.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg føler for å ta Komplett litt i forsvar her.

 

For det første var Komplett sitt første svar langt fra arrogant, da de kun henviste deg videre til noen som faktisk hadde mye større forutsetninger for å svare på ditt spørsmål. Svaret fra deg, derimot, var ganske arrogant.

 

Og uansett hvem som er arrogant eller ikke, så behøver man ikke ha over middels IQ for å forstå at produsenten av produktet har mye større kunnskap om produktet enn forhandleren. Komplett kan ikke alt om alle produktene de fører (de har jo mange tusen varer), og skulle de spurt LG på vegne av deg, ville de kun blitt et totalt unødvendig mellomledd, og alt du oppnår er lengre svartid på dine spørsmål. Det er også større fare for at en e-post blir borte i systemet når man insisterer på å bruke et mellomledd.

 

Så for din egen skyld, er det mest fornuftig og hensiktsmessig å ta det direkte med LG. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke skjønner det, og det virker mest som om du vil "stå på krava" av prinsippets skyld.

 

Angående "Ingen feil funnet" så er det akkurat like stor sannsynlighet for det uansett om du sender direkte til verksted (den kjappeste metoden) eller til Komplett (den tregeste metoden). Det havner samme sted til slutt uansett, og da er det dumt å påføre seg selv minst en ukes lengre reparasjonstid fordi man vil stå på krava.

Egentlig bør du lese gjennom alt. Har kontaktet LG for lenge siden og de "jobber med saken" har de svart. Eneste kravet jeg står på er å få fixet problemet. Om du leser første innlegget er LG kontaktet samme dag som jeg fikk svar fra Komplett så jeg skjønner ikke denne uken du snakker om.

Endret av RogJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HER STÅR SAKEN PER 20/2 første kontakt med LG 8/2, første svar og siste svar fra LG 13/2

 

 

Hei Roger.

 

Takk for din mail og beklager for sent svar.

 

Har sjekket opp din sak og vil vennligts be deg gå inn i menyen-vsining og endre oppløsning på din spiller.

 

 

 

Med Vennlig hilsen \Kind Regards,

xxxxx \ [email protected]

 

 

 

LG Electronics

 

First Line Agent

 

......................................................................

rog jon ✆

 

13. feb. (For 7 dager siden)

 

til litlekalsoy

Hei,

Takk for det.

Så får vi håpe det finnes en løsning på "buggen"

 

Mvh Roger

 

----- Original Message -----

From: "xxxxxxx" <[email protected]>

To: xxxxxxxxx

Date: 12:30 13. februar 2012

Subject: HB965TZ

 

> Hei igjen Roger.

>

> Jeg har sendt din sak videre til våres produktspesialist som skal undersøke

> saken og se hva som kan være problemet.

>

> Med Vennlig hilsen \Kind Regards,

> xxxxxxx \ [email protected]

>

> LG Electronics

> First Line Agent

>

>

> Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 | Danish Customer Support: 80 88

> 57 58

> Norwegian Customer Support: 800 18740 | Finnish Customer Support: 0800 0 54

> 54

>

> This e-mail may contain confidential information. If you receive this e-mail

> by mistake, please inform the sender and delete the e-mail

>

> - Vis sitert tekst -

Endret av RogJon
Lenke til kommentar

Egentlig bør du lese gjennom alt. Har kontaktet LG for lenge siden og de "jobber med saken" har de svart. Eneste kravet jeg står på er å få fixet problemet. Om du leser første innlegget er LG kontaktet samme dag som jeg fikk svar fra Komplett så jeg skjønner ikke denne uken du snakker om.

Du klager på at Komplett ikke har hjulpet deg, i omtrent annet hvert innlegg i tråden. Prøver å få deg til å forstå at de har valgt den løsningen som er mest hensiktsmessig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig bør du lese gjennom alt. Har kontaktet LG for lenge siden og de "jobber med saken" har de svart. Eneste kravet jeg står på er å få fixet problemet. Om du leser første innlegget er LG kontaktet samme dag som jeg fikk svar fra Komplett så jeg skjønner ikke denne uken du snakker om.

Saksgang om du kontakter LG direkte:

- Samtale med LG, trolig feilsøking via epost/telefon. Allerede her kan problemer bli fikset i visse tilfeller, ellers gå videre.

- Sende produktet til LG/autorisert verksted. Postgang.

- Produktet ankommer verksted, settes i kø.

- Tekniker/reparatør undersøker og reparerer når det er "din tur" i køen.

- Produktet sendes tilbake til deg. Postgang.

- Du kan hente produktet.

 

Saksgang om du insisterer på å ta saken gjennom forhandler:

- Sende produktet til forhandler. Postgang. Forhandler har neppe detaljerte produktkunnskaper, og kan ikke bidra med fjernsupport.

- Forhandler videresender produktet til LG/autorisert verksted etter selv å ha gjort overfladiske undersøkelser. Postgang.

- Produktet ankommer verksted, settes i kø.

- Tekniker/reparatør undersøker og reparerer når det er "din tur" i køen.

(- Produktet returneres forhandler med mindre man har skikkelige rutiner for direkte retur til kunden. Postgang.)

- Produktet sendes tilbake til deg. Postgang.

- Du kan hente produktet.

 

Så, om du sender produktet til forhandler istedenfor direkte til produsent når dette er en mulighet vil du a) påføre produktet 1-2 runder ekstra gjennom postsystemet, og b) risikere 1-2 ekstra stopp hos forhandler i forhold til køavvikling for servicesaker.

Om du eksempelvis bor i Finnmark og serviceverkstedet befinner seg i Troms, er det rimelig døvt å sende produktet innom Sandefjord to ganger på veien.

Så lenge du har sendt forhandler en formell klage og de har henvist deg direkte til produsent har du uansett ikke tapt dine rettigheter ift. forbrukerkjøpsloven. § 35 åpner forsåvidt for denne løsningen.

 

At du setter deg på bakbeina bunner ene og alene i at du er sta, ikke i at Komplett er arrogante. Komplett har tilbudt deg en enklere løsning uten å forsøke å innskrenke rettighetene, du skal være bra trangsynt for å tolke det som arroganse.

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig bør du lese gjennom alt. Har kontaktet LG for lenge siden og de "jobber med saken" har de svart. Eneste kravet jeg står på er å få fixet problemet. Om du leser første innlegget er LG kontaktet samme dag som jeg fikk svar fra Komplett så jeg skjønner ikke denne uken du snakker om.

Saksgang om du kontakter LG direkte:

- Samtale med LG, trolig feilsøking via epost/telefon. Allerede her kan problemer bli fikset i visse tilfeller, ellers gå videre.

- Sende produktet til LG/autorisert verksted. Postgang.

- Produktet ankommer verksted, settes i kø.

- Tekniker/reparatør undersøker og reparerer når det er "din tur" i køen.

- Produktet sendes tilbake til deg. Postgang.

- Du kan hente produktet.

 

Saksgang om du insisterer på å ta saken gjennom forhandler:

- Sende produktet til forhandler. Postgang. Forhandler har neppe detaljerte produktkunnskaper, og kan ikke bidra med fjernsupport.

- Forhandler videresender produktet til LG/autorisert verksted etter selv å ha gjort overfladiske undersøkelser. Postgang.

- Produktet ankommer verksted, settes i kø.

- Tekniker/reparatør undersøker og reparerer når det er "din tur" i køen.

(- Produktet returneres forhandler med mindre man har skikkelige rutiner for direkte retur til kunden. Postgang.)

- Produktet sendes tilbake til deg. Postgang.

- Du kan hente produktet.

 

Så, om du sender produktet til forhandler istedenfor direkte til produsent når dette er en mulighet vil du a) påføre produktet 1-2 runder ekstra gjennom postsystemet, og b) risikere 1-2 ekstra stopp hos forhandler i forhold til køavvikling for servicesaker.

Om du eksempelvis bor i Finnmark og serviceverkstedet befinner seg i Troms, er det rimelig døvt å sende produktet innom Sandefjord to ganger på veien.

Så lenge du har sendt forhandler en formell klage og de har henvist deg direkte til produsent har du uansett ikke tapt dine rettigheter ift. forbrukerkjøpsloven. § 35 åpner forsåvidt for denne løsningen.

 

At du setter deg på bakbeina bunner ene og alene i at du er sta, ikke i at Komplett er arrogante. Komplett har tilbudt deg en enklere løsning uten å forsøke å innskrenke rettighetene, du skal være bra trangsynt for å tolke det som arroganse.

 

Har jeg forklart meg dårlig eller. Jeg gjør akkurat det som Komplett og LG sier fra dag en. Og venter nå på neste beskjed fra LG. Klarer du ikke å lese det?

Kjøpsloven kan jeg.

Om de vil ha det inn ja så sender jeg det.

Jeg vet akkurat hvordan saksgangen er i slike tilfeller.

For retur av varere skal Komplett/LG sende meg en returlapp med adressen til serviceverkstedet.

Jeg skal ikke sende inn noe uten godkjenning.

Hvordan tror du det skulle bli om alle begynner å sende inn ting uten at noen har kontroll?

 

Det du sier er helt uriktig.

Litt bør man vite før man sier ting.

Hvor får du det fra at det er snakk om returnere noe direkte til Komplett?

Nesten som diskusjonene i VG og dagbladet der påstander slenges ut fordi man bare gidder å skumlese litt først.

 

Jeg kan godt gjenta svarene fra de som sitter med "spisskompentansen" (LG):

................................................................

"Takk for din mail og beklager for sent svar.

 

Har sjekket opp din sak og vil vennligts be deg gå inn i menyen-vsining og endre oppløsning på din spiller."

 

...............................................................

> Hei igjen Roger.

>

> Jeg har sendt din sak videre til våres produktspesialist som skal undersøke

> saken og se hva som kan være problemet.

....................................................................

 

At SPISSKOMPENTANSEN/LG svarer at jeg skal endre oppløsningen på spilleren forteller vell litt, eller? Når jeg forklarer saken en gang til så får jeg svar nummer to.

 

Så du mener nå at jeg skal pakke annlegget sammen og sende det til LG?

Endret av RogJon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...