Gå til innhold

– En bruktspillsperre på Xbox ville ikke vært bra (X360)


Anbefalte innlegg

kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.

blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.

blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.

 

Noen kan stjele bilen din , huset ditt kan brenne ned , du kan miste jobben,,, livet er fullt av faremomenter.

Lenke til kommentar
kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.
Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.
blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.
Noen kan stjele bilen din , huset ditt kan brenne ned , du kan miste jobben,,, livet er fullt av faremomenter.

Det er derfor man har noe kalt forsikring.

Det er også derfor enkelte velger å "stjele" sin egen bil eller brenne sitt eget hus for å tjene på forsikrings avkastningen.

 

Dessverre finnes det lite som kan forsikre deg mot hacking av steam kontoen.

Lenke til kommentar

kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.

blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.

Hva sjer i det tilfellet? Regner med det er relativt greit å få gjenopprettet den.

Er ikke så my du kan gjøre med en hacket steam konto egentlig.

Ja de kan laste ned å spille de spillene du har kjøpt intil du får gjenoprettet den, men det er da mye lettere å laste ned en pirat kopi.

Regner heller ikke med det er vanskelig å få gjenoprettet den.

Lenke til kommentar

kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.

blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.

 

Noen kan stjele bilen din , huset ditt kan brenne ned , du kan miste jobben,,, livet er fullt av faremomenter.

da er det vell en forsikring som redder skinnet ditt.

 

kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Jeg tror jeg har sagt det tusen ganger , men her kommer det igjen : Man trenger ikke være online for å bruke Steam-programmet.Offline-modusen fungerer utmerket, det er INGEN problemer med den.

blir steam accounten din hacket, er det lite som kan redde spillene dine.

Hva sjer i det tilfellet? Regner med det er relativt greit å få gjenopprettet den.

Er ikke så my du kan gjøre med en hacket steam konto egentlig.

Ja de kan laste ned å spille de spillene du har kjøpt intil du får gjenoprettet den, men det er da mye lettere å laste ned en pirat kopi.

Regner heller ikke med det er vanskelig å få gjenoprettet den.

det tok Steam 2 år og svare meg på Mail, det skal tydligvis ikke være lett. dette har jeg lært av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så synd da at vi i dette lille møkkalandet har en ekstra avgift nå på digitalt kjøp. Og nå vil de at du skal kunne selge et spill du ikke liker, men hva når du kjøper et digitalt dyrere enn en fysisk kopi og ikke liker det, hva skjer da? joda, no refunds.

 

Noe jeg lurer sterkt på. Hva har de tenkt å gjøre for å forhindre bruktspill å fungere? For sånn jeg tenker så vil ikke spillet fungere om du låner det bort eller at xboxa/playstationen tar kvelden og kjøper ny. Er mulig at spillet blir knyttet til xbox live og playstation network kontoer da. Om så får du ikke låne bort spillet til kompiser, noe som er helt skutt i hodet.

 

Man kan enkelt hindre bruktspill, ved å inkludere en aktiveringskode med i spillet på lik linje med "Online Pass". Koden kan bare brukes en gang, per bruker. Dersom du kjøper et brukt spill da må du for eksempel også kjøpe en ny "aktiveringskode" slik som du må gjøre for å skaffe en ny "Online Pass" kode dersom du kjøpte et brukt spill og vil spille flerspiller.

Lenke til kommentar
Så synd da at vi i dette lille møkkalandet har en ekstra avgift nå på digitalt kjøp. Og nå vil de at du skal kunne selge et spill du ikke liker, men hva når du kjøper et digitalt dyrere enn en fysisk kopi og ikke liker det, hva skjer da? joda, no refunds.Noe jeg lurer sterkt på. Hva har de tenkt å gjøre for å forhindre bruktspill å fungere? For sånn jeg tenker så vil ikke spillet fungere om du låner det bort eller at xboxa/playstationen tar kvelden og kjøper ny. Er mulig at spillet blir knyttet til xbox live og playstation network kontoer da. Om så får du ikke låne bort spillet til kompiser, noe som er helt skutt i hodet.
Man kan enkelt hindre bruktspill, ved å inkludere en aktiveringskode med i spillet på lik linje med "Online Pass". Koden kan bare brukes en gang, per bruker. Dersom du kjøper et brukt spill da må du for eksempel også kjøpe en ny "aktiveringskode" slik som du må gjøre for å skaffe en ny "Online Pass" kode dersom du kjøpte et brukt spill og vil spille flerspiller.

 

Hvorfor betale flere ganger for samme vare?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er totalt imot dette tullet, men den ordningen med "Online Pass" er allerede blitt innført av EA, og det førte til en ban fra meg. Jeg kjøper ikke en dritt fra EA.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at antallet piratkopier kommer til å øke pga dette. Kan fortsatt være de tjener mer overall, men jeg godtar ikke dette lenger. At det skal være umulig å låne et spill av en kompis er jo helt spinvillt. Joda, at jeg lånte Uncharted 3 gjorde at Naughty Dog tapte et salg, men i hvilke andre markeder er det annerledes? Skal man ikke få låne en fotball av en kompis fordi man da går glipp av et salg. Bransjen har blitt stormannsgal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...