Gå til innhold

Groupon en svindel?


Anbefalte innlegg

13. desember bestilte jeg en julegave på groupon.no til en venninne. Den var dyr nok for en fattig student, så jeg vil jo gjerne at den skal komme.

 

Etter 18 dager sendte jeg en mail for å etterlyse den, siden den enda ikke var kommet. En uke etter jeg sendte mailen hadde jeg enda ikke fått svar, så jeg ringte.

Satt i telefonkø i ca. 10 minutter. Da jeg endelig fikk svar, sa han i telefonen at den ble forsinket, men den var på vei.

 

Et par uker senere fikk jeg svar på mailen at "då denna produkt är lite försenad så kommer du att motta den inom en snar framtid.". Den mailen fikk jeg 13. januar.

 

 

Nå er det 5. februar, og det jeg har betalt for er enda ikke kommet.

 

 

Jeg vil gjerne ringe igjen, men da vil jeg gjerne vite hva jeg skal si. Vil "true" dem litt.

Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre? Kan vell ikke akkurat si at "om jeg ikke får den snart, ringer jeg TV2 Hjelper Deg!". Kan jeg politianmelde dette? Er det noen andre jeg kan anmelde dette til?

 

 

 

Er det noen andre som har erfaring med groupon.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, ikke tru med TV 2 Hjelper deg eller Forbrukerinspektørene (NRK). Det får deg bare til å fremstå som useriøs.

 

Politianmeldelse er heller ikke noe som vil føre noen vei, eller ha noen som helst virkning. Politiet tar ikke mot denne typen anmeldelser uansett, for det er feil vei å gå.

 

Aller først, henvend deg til Groupon og si at du vil heve kjøpet ettersom leveringstiden er over det rimelige. Om de nekter dette, så kan du ta kontakt med Forbrukerrådet og be om assistanse og eventuell mekling i saken. Fører ikke dette frem, så kan du ta saken videre til Forbrukertvistutvalget (FTU). Forhandler plikter å rette seg etter FTU sin avgjørelse.

 

http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html#19

§ 23. Heving

 

Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.

 

Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.

 

Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

 

Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorden gikk så dette til slutt?

 

Følg også med på kontoen, da Groupon også kan trekke større beløp ut av din konto også i fremtiden, uten din viten og samtykke.

Dette skremte oss, så brått kan du risikere å ha noen tusen mindre på din konto. Trekk fra konto uten ditt samtykke skjedde for vår del fra Groupon sin avdeling i annet land. Etter en handel på Groupon i Norge, som var betalt der og da. Banken ordnet opp i Groupon sin frekkehet med trekk uten varsel og samtykke.

 

Minner også om mange negative artikler om Groupon i løpet av 2011. Søk på Google....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...