Gå til innhold

[Løst] lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creative er kjent for å ha problemer med sine drivere. Jeg ville heller anbefalt ASUS, og aldri sett på noe slikt som det han i posten over viser til. Du kan utfra dingsen si at den ikke vil deg GOD lyd. Hva er budsjettet?

 

EDIT:Glemte å spørre: Hva slags anlegg/hodetelefon bruker du? Et godt lydanlegg er en must for å utnytte lydkortet fullt, et godt lydkort alene vil ikke være godt nok. ;)

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Creative er kjent for å ha problemer med sine drivere. Jeg ville heller anbefalt ASUS, og aldri sett på noe slikt som det han i posten over viser til. Du kan utfra dingsen si at den ikke vil deg GOD lyd. Hva er budsjettet?

 

EDIT:Glemte å spørre: Hva slags anlegg/hodetelefon bruker du? Et godt lydanlegg er en must for å utnytte lydkortet fullt, et godt lydkort alene vil ikke være godt nok. ;)

Den dingsen der gir god lyd ;)

Lenke til kommentar

For det første, trenger du virkelig et dedikert lydkort?

 

Det er lite poeng i å bruke penger på noe slikt om ikke resten av utstyret står i stil.

 

 

For the andre, hva skal du primært bruke lydkortet til?

 

Det er stor forskjell på et gaming-kort og et beregnet på musikk og/eller film.

 

Det er som sagt stor forskjell på hva de forskjellige lydkortene er gode på. Asus-kortene har en glimrende DAC de fleste Creative-kort ikke kommer i nærheten av når det kommer til avspilling av musikk og film, men dette hjelper fint lite om man igjen plugger det i en billig forsterker via s/PDIF...

 

Jeg kjører Xonar DX i stue-pc'n min, koblet analogt til et relativt greit anlegg, og det er forskjell på det og lyden fra hovedkortet. Samtidig var det tilnærmet poengløst å ha det i spill-pc'n, all den tid det var koblet til en stakkarslig forsterker og en par rimelige hodetelefoner. Det var rett og slett ingen forskjell.

 

 

 

Den dingsen der gir god lyd ;)

 

 

Definér god lyd. Hva er den dingsen der koblet tl, for eksempel?

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...