Gå til innhold

Gaming pc ca 15k


Anbefalte innlegg

hei!

 

har nå prøvd å sette sammen en stasjonær pc beregnet på spilling, og som ikke skal oppgraderes på ca 3 år.

Er det noe direkte feil med delene jeg var valgt her? noen som burde byttes ut?

vet jeg har spurt om noe lignende før, men nærmer meg et kjøp nå som 7050 har kommet ut.

ps: det skal være intel og 7050 :) .. tastatur finner jeg etterhvert

 

post-264269-0-02056300-1328214539_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kupoflupo

 

Dette virker som et bra oppsett. Fint at du valgte 500W PSU,men av personlig erfaring er den ikke så bra med tanke på cable management og montering. Ytelsen du får er akkurat det du betaler for.

Vil også påpeke at nettbutikkene ikke har 2550K inne på lager så hvis du ikke vil vente en stund anbefaler jeg 2500K du vil mest sannsynlig ikke merke forskjell. Bra du konsentrerer på så lite lyd som mulig ut fra kabinettet det gjør vi og!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det må nevnes at når man spiller, spiller man gjerne med lyd som overdøver alt støy fra PCen. I tillegg tar også AMDs nye kort i bruk Zerocore teknologi som gjør at skjermkortet drar ekstremt lite strøm og generer ekstremt lite varme som gjør at viftene stopper.

Lenke til kommentar

Du er bekymret for støy, og kjøper et skjermkort til mer enn 1500 kr?

 

Oh, the irony

 

Så jeg har ikke lov til å ha en kraftig maskin, og samtidig ville at den skal være så stille som mulig?

Sier ikke det, jeg påpeker at ingen skjermkort over 1500 kr kan virkelig kalles stille. Selv DCU2-modellene til ASUS har et ganske høyt støynivå. Selv med full custom-loop vannkjøling nå er det fortsatt et visst støynivå på maskinen min som gjør at den ikke kan kalles stille i spill selv om det gruser DCU2-kort i støy og temperaturer.

 

Kjøp et dyrt skjermkort, de sparker vanvittig bra i spill, men ikke forvent at det blir stille med mindre du ser på <75W TDP eller passiv kjøling.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Takker for et litt mer utfyllende svar :)

er fullstednig klar over at et kraftig skjermkort ikke er stille, blir litt det samme som å forvente at en Ferrari eller Harley skal være like lydløs som en Prius ;)

men uansett, for en som ikke har satt sammen en pc på mange år og da er litt rusten, hva ville du anbefalt av kjøling etc mtp støyreduksjon? pris ikke mer enn 2-3k mer max.

Lenke til kommentar

Kjøling for støyreduksjon?

Ventet på DCU2-modellen av 7950 fra ASUS.

Satt inn en ekstra vifte i front av kabinettet og en bak.

Gummifester av vifter har jeg aldri prøvd, men det hjelper nok på raskere vifter.

Passiv PSU?

 

Ellers kommer Define R3 med støydempingsmatter, så det er unødvendig å kjøpe to forskjellige sett som begge gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...