Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har en Acer 5553G, og er veldig glad i både surfing og gaming av spill i den lettere klassen. PC'en fungerer relativt greitt på de fleste nett, da med tanken på hastighet, både på nett og maskinen i seg selv. Bor på hybel der jeg benytter meg av trådløst internett, og der funker det flesk.

 

Når jeg er hjemme hos foreldrene mine, derimot, så begynner probleme og hope seg opp. Trådløsen min går helt bananas (more or less). Når jeg kobler meg opp på den, så har jeg nett i 15-20 sekunder (sjekket med ping både opp imot VG og Google), så faller det ut. Det tar deretter både 2 og 3 minutter før jeg får nett igjen, og da varer det vanligvis litt lenger. Belaster jeg nettet, så forsvinner det like fort igjen.. Noen ganger holder det en god stund før det faller ut, men faktumet av at noe ikke fungerer som det skal irriterer meg.. Andre ting som er verdt og ta med;

 

* Nettet faller ut, men program som alt kjører mister ikke net. Eksempel på dette er Minecraft, World of Warcraft, Skype og Spotify. Jeg kan ikke logge inn, men er jeg alt innlogga så fungerer hver enkelt av de overnemnte programmene.

 

* Jeg har sjekka nett fra noen andre maskiner, og de faller ikke ut. De beholder nettet hele tiden, og pingen holder seg stabil opp imot både modem og nett.

 

* Om jeg resetter nettverkskortet så fungerer nettet over en liten periode før det faller ut igjen.

 

 

 

Vil også minne på at og benytte internett-kabel ikke er noen alternativ løsning.

 

Er det noen som kan assistere meg? Reinstallere driver på nettverkskort kanskje? Håper på noen hjelpende svar her.. Hadde også satt pris på at denne tråden ikke ble spammet ned, altså konkrete svar er et must :-).

 

Hilsen

Kenneth

Endret av kenn93x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig ut som Atheros-nettverkskort. De er stabile på noen nettverk, men så er det noen nettverk de absolutt ikke takler i det hele tatt. Minner ganske mye om de symptomene du opplever.

 

Du kan absolutt prøve å oppdatere driver. Hender at det hjelper litt, men selv byttet jeg like greit ut hele greia mot et Intel-nettverkskort. Etter jeg byttet, så har jeg ikke opplevd noe ustabilitet uansett. Jeg har prøvd på de samme nettverkene jeg hadde problemer med selv ;)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som Atheros-nettverkskort. De er stabile på noen nettverk, men så er det noen nettverk de absolutt ikke takler i det hele tatt. Minner ganske mye om de symptomene du opplever.

 

Du kan absolutt prøve å oppdatere driver. Hender at det hjelper litt, men selv byttet jeg like greit ut hele greia mot et Intel-nettverkskort. Etter jeg byttet, så har jeg ikke opplevd noe ustabilitet uansett. Jeg har prøvd på de samme nettverkene jeg hadde problemer med selv ;)

 

 

Mvh Faller

 

Sjekket nå nettopp, er et Atheros-nettverkskort jeg har (dessverre). Stemmer med beskrivelsen din også, noen nettverk så fungerer det flesk.

 

Jeg har installert en litt gamlere driver enn den nye, og den virker og være litt mer stabil, men den faller fremdeles ut etter en stund, dessverre. Det er lenger tid imellom intervallene før den faller ut nå, så er vesentlig bedre, men langt ifra "frisk". Andre ting jeg kan gjøre? Føler at jeg kan få problemer med og skifte ulike deler på PCen siden det er en laptop :-).

 

Tror ikke det er nødvendig og skifte kanal på router/modem siden andre PC'er kommer seg lett på uten noen problemer som PC'en min har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...