Gå til innhold

[Løst for nå] Ny for Linux, trenger veiledning


Anbefalte innlegg

Drivere og restricted-extras er på plass? Samt alle oppdateringer og en restart? I så fall vet jeg ikke om noen annen sikker måte enn å satse på å "tweake" Lubuntu eller en annen distro med LXDE.

 

Du kan selfølgelig prøve Ubuntu med Unity 2D. Xubuntu er også en mulighet http://www.xubuntu.org/ Igjen er det et valg du må ta.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at openSuse 12.1 har fått muligheten til å kjøre XBMC som en egen "sesjon", dvs. etter å ha logget på så starter kun XBMC. Ikke noe skrivebordsmiljø eller slikt. Å avslutte XBMC sender deg da tilbake til pålogging-skjermen.

 

Har du lyst til å teste det (også), så si i fra. Så skal jeg hjelpe så godt jeg kan, men svarer nok ikke like kjapt/hyppig som Omnithunder har gjort :p

Lenke til kommentar

Får se hva jeg gjør, hjalp ikke med restricted-extras og nå er jeg lei av å fikle med Linux. Skal lese litt på openSuse.

 

He he, ja Omnithunder har vært rene helten med å hjelpe meg, setter stor pris på det. Er ikke lett å gå fra Windows til Linux.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Får se hva jeg gjør, hjalp ikke med restricted-extras og nå er jeg lei av å fikle med Linux. Skal lese litt på openSuse.

 

He he, ja Omnithunder har vær rene helten med å hjelpe meg, setter stor pris på det. Er ikke lett å gå fra Windows til Linux.

 

Og nå har NextGentel gått lei også, for nå datt linja ned. Så nå er det nødløsning med Chess. Men det er jo ikke så dårlig å ha vært gjennom 6 distroer på et døgn, da. Og det med en mengde småtrøbbel på toppen av det hele. Noen erfaringer rikere har du da blitt. Lubuntu fungerer i alle fall greit på hardwaren din, så kanskje du likegodt skulle bruke tiden til å tilpasse systemet og lære deg XBMC skikkelig. Du får det helt sikkert til med den innstillingen du har :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm, snodig. Installerte Lubuntu og XBMC igjen, men nå har jeg samme problemene som med de andre OS'ene. Lubuntu var jo min safe bet der zbmc funket perfekt.

 

Restartet et titals ganger, og plutselig så funker det. Linux er snodig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har du aktivert alle pakkebrønnene? Universe, multiverse etc? Finner disse i Update Manager -> Settings. Under diverse faner der aktiverer du alle pakkebrønner og oppdateringer.

 

I utgangspunktet skal du kunne kjøre alle versjoner av Ubuntu og spille mer eller mindre alt av video i XBMC uten lag på denne maskinen.

 

Har lagt inn Ubuntu og XBMC i kveld på maskinen til en kompis, en ION 2 vel p merke.

 

For å unngå problemer kjører jeg et fast installeringsregime:

 

1: Legg inn favorittsmaken av Ubuntu

2: Aktivér alle pakkebrønner og oppdateringer

3: Oppdater med Update Manager, evnt apt-get

4: Restart

5: Aktivér skjermkortdrivere, hvis de ikke allerede er aktivert

6: Legg inn XBMC Dharma

 

Merk at Dharma offisielt ikke ligger ute for høyere versjoner av Ubuntu enn Maverick, men det er bare en liten endring i konfigurasjon av pakkebrønnen, så fungerer det glatt.

 

Gi beskjed hvis du fortsatt har problemer, så kan jeg snekre sammen en tydeligere guide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...