Gå til innhold

Når vil vi komme på "Star Wars" nivå teknisk?


Anbefalte innlegg

Mye kreativ lesning her :)

 

OT: Ikke for å være en fest brems her, men hvis det finnes romvesener som besøker oss, så tror jeg de vil behandle oss ala europeerene behandlet mennesker de fant i amerika og australia(som de så på som en del av naturen og ikke mennesker) om ikke verre. Og en annen mulighet er at vi rett og slett kommer til å dø ut eller befinne oss i et samfunn som Einstein så for seg(vet ikke hva hvilken våpen vi vil utkjempe med i 3. verdenskrig, men i 4. så vil vi bruke pinner og sten) før vi når disse stadiene.

 

Tja, det spørs. Store deler av grunnen til at det gikk til helvete med amerika og australia var jakten på ressurser. Vil tro en rase som er kappabel til å krysse rommet mellom stjernene ikke har problemer med å finne ressurser og dermed heller ikke har samme interesse av å rævkjøre oss på samme måte som vi gjorde med urinvånerene rundt om på jordkloden.

Nettopp, alle ressursene på jorden kan eksistere på alle døde steinplaneter. Feks Mars er død så no care sammtidlig som vi kan forsøke å terraforme den.

 

Menneskeheten kommer garantert til å rævkjøre alle ubeboelige planeter med ressurser. Men at vi kommer til å ha respekt for de beboelige.

 

Hva hvis de rett og slett vil brue jorda til andre formål? Feks: Kolonisere oss (planeten(e) deres er overbefolket ødelagt av forurensing), ute etter selve livet(høres merkelig ut, men bare ta en titt på natgeotv), bruke oss som billig arbeidskraft eller utrydde oss itilfelle vi blir en trussel mot dem etterhvert, og at de da bare kvitter seg med oss før vi kan begynne å gi en liten motstand. Vrir bare på utsagnet ditt og sier: Hvis en rase klarer å reise fortere enn lyset/i lysets hastighet, hva hindrer dem da i å utnytte oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Vann så vidt jeg vet er erklært av forskere som helt vanlig i universet. Det er på frosne planeter, døde planeter i form av ispoler. på kometer osv. så ikke sjeldent.

Gull kan eksistere på absolutt alle steinplaneter levende og døde på størrelse med venus og jorden eller større. Kanskje er det gull tilogmed på mars.

 

Tror det første de vil bruke er diplomati, altså å bosette seg sammen med oss fredelig imot at vi kan bosette oss hos dem.

 

EDIT: Men ja kanskje i veldig ekstreme tilfeller vil de ta helt over. Men da må hele sivilisasjonen deres følge NAZI ideologien. Skremmende.

 

EDIT 2:Har de en form for etikk så kan det være primærårsaken til at de ikke vil utnytte oss eller at de også er med i ett større etisk galaktisk samfunn.

 

Beboelige planeter skal være ganske vanlige ifølge dagens forskning. men det er sjeldent de har avansert liv. Det er ikke uetisk å ta over beboelige planeter uten intelligent liv. Sterkeste skapning hersker en planet. Dessuten ville måtte vaksinere seg mot absolutt alle bakterier og sykdommer en fremmed beboelig planet har.

 

Det å to over Feks Jorden eller andre sivilisasjoner er det mest ekstreme de kan gjøre og for det meste unødvendig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det du sier er jeg fullt klar over ;) Det jeg mente med liv, var bare et program jeg så på natgeo husker ikke helt detaljene(og da sa de at man kan finne mye mer vann i en enkelt astroide enn hele jorda) men var noe med at de rett og slett høstet jorden for alt liv, kuer, busker, trær, mennekser, larver etc. Men det er ikke noe jeg selv tror på.. Uansett så vil de nok ikke se på oss som like mye verdt som dem, uavhengig av etikk(har vi noen særlig etikk ovenfor dyr?) og de vil gjøre som de vil.

 

Men dere har deres teori om star trek samfunn, jeg har mitt eget: Under jorden, dypt under jorden er det et annet samfunn. Etterhvert når vi når fase 2 eller 3, er ganske uklart her er ikke helt sikker på hvem av dem, men tror det kanskje er 2 så vil de komme til overflaten og vise oss sine kunnskaper fra underjorden mot våre kunnskaper om det å utnytte sola og det ytre rom. Dermed vil vi slå oss sammen til to raser som lever i symbiose og etterhvert i vår jord- helvete union vil vi starte å kolonisere andre planeter i det ytre rom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mener du som dvergene i flere fiksjonsverk, som lever under jorden og har superteknologi?. I spill feks Skyrim, Dragon age osv.

 

Selv tror jeg ikke det kan være siden de da ville være blinde som flagermus og bruke lyd til å bevege seg pga mangel på sollys og for dumme til å lage noe som helst. mennesket er solens verk.

 

Jeg tror det er mye mer sannsynlig å oppnå kontakt i verdensrommet eller en annen dimensjon om det er mulig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bare ops! Battle Los angeles var filmen der de ville ha vannet vårt. Independence day, utraddere oss! Cowbaoy and Aliens ta gullet vårt!

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Mener du som dvergene i flere fiksjonsverk, som lever under jorden og har superteknologi?. I spill feks Skyrim, Dragon age osv.

 

Selv tror jeg ikke det kan være siden de da ville være blinde som flagermus og bruke lyd til å bevege seg pga mangel på sollys og for dumme til å lage noe som helst. mennesket er solens verk.

 

Jeg tror det er mye mer sannsynlig å oppnå kontakt i verdensrommet eller en annen dimensjon om det er mulig.

 

Kanskje de "ser" ved andre metoder som feks. flaggermus? Nei jeg tenker ikke på dverger, jeg tenker heller på locust i gears of war. Og en ting til: Hvorfor skal dette være så mye mer ussansynlig enn star trek? Begge vi to vet at både du og jeg bare fantaserer. Poenget mitt er at det blir utrolig mye synsing og ønsketekning. Hvis du forkaster min hypotese historie, kan du like gjerne forkaste din ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Men det er jo ikke noe hullrom som de kan eksistere på, slike vesner på jorden. Mennesket eksisterer og det har vi jo bevis på. hehe

Det jeg mener er jo at jorden er et prakteksempel og templat på andre sivilisasjoner.

Selve jorden er bevis på liv i melkeveien, vår galakse.

 

Edit: Slik, jeg sitter foran pcen min, i Norge på jorden i solsystemet som er i melkeveien som er blant milliarder av andre "melkeveier" akkuratt nå. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke noe hullrom som de kan eksistere på, slike vesner på jorden. Mennesket eksisterer og det har vi jo bevis på. hehe

Det jeg mener er jo at jorden er et prakteksempel og templat på andre sivilisasjoner. 

 

Selve jorden er bevis på liv i melkeveien.

 

Jeg tror selv at det er liv i verdensrommet som det er sagt. Men hvordan kan du vite at det ikke kan eksistere skapninger under jorden som vi ikke aner at finnes? Vi vet egentlig nesten ingenting om jordas indre og havets bunn. Jeg tror ikke på disse underjordiske vesene, men heller ikke på star trek. Blir bare rart i mine øyne å trekke inn star trek for å styrke en påstand om at vi kan nå star wars teknlogi/nå det fortere/at det vil ta lang tid. Sånn sett så er mine demon venner like holdbare argumenter.

 

OT: Alt jeg vet er at vi ikke kommer til å nå star wars teknologi i vår levetid. Men for å tippe, sett at vi ikke har noen store kriger, finner alternative energikilder, ikke dør ut, kanskje forener jorden i én stor føderasjon/konføderasjon, og takler problemer som overbefolkning(mat, trær, plass, krig) etc. Tja kanskje 5000 år. Kanskje før hvis vi fortsetter i denne farten teknlogisk sett(eller kanskje enda raskere) og at vi ikke får noen form for problemer i fremtiden

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

 Kald Fusjon (Cold Fusion) fungerende ble oppfunnet i fjor, så vi er på vei. 

 

Jeg tror du skal ta det med en klyppe salt og en bøtte kaldt vann på kjøpet. Det er fortsatt knyttet stor usikkerhet til påstandene til Andrea Rossi. Så vidt jeg er bekjent har ingen fått innblikk i hvordan hans E-cat funker, og forskere over hele verden mener at det er umulig.

Endret av Dohvakiin
Lenke til kommentar

Denne boka tar opp mye av dette:

 

Where's My Jetpack?: A Guide to the Amazing Science Fiction Future that Never Arrived

 

http://www.amazon.com/Wheres-My-Jetpack-Amazing-Science/dp/1596911360

 

It's the twenty-first century and let's be honest--things are a little disappointing. Despite every World's Fair prediction, every futuristic ride at Disneyland, and the advertisements on the last page of every comic book, we are not living the future we were promised. By now, life was supposed to be a fully automated, atomic-powered, germ-free Utopia, a place where a grown man could wear a velvet spandex unitard and not be laughed at. Where are the ray guns, the flying cars, and the hoverboards that we expected? What happened to our promised moon colonies? Our servant robots?

 

In Where's My Jetpack?, roboticist Daniel H. Wilson takes a hilarious look at the future we always imagined for ourselves. He exposes technology, spotlights existing prototypes, and reveals drawing-board plans. You will learn which technologies are already available, who made them, and where to find them. If the technology is not public, you will learn how to build, buy, or steal it. And if doesn't yet exist, you will learn what stands in the way of making it real. With thirty entries spanning everything from teleportation to self-contained skyscraper cities

 

Har lest den, det er en blanding av nerdete humor og harde fysiske fakta om alt mulig fra flyvende biler til laserpistoler. Hvorfor vi ikke har det enda, hva som er mulig nå, i nær fremtid, og hva som allerede forskes på.

Anbefalt lesning for oss som er litt desillusjonerte.

 

Det er ikke bare oppspinn som Zombie Survival Guide, men basert på analyser av disse tingene.

 

Han har også skrevet boka "How to survive a robot uprising", som tar for seg alle mulige typer roboter som finnes, ikke finnes enda, og er under utvikling, både hav, land og luft. Og hva man kan gjøre for å overleve i et samfunn der robotene tar over fra menneskene. How to treat laser wounds er ett lite kapittel f.eks.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...