Gå til innhold

Spotify med ny milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så lenge flere og flere trekker seg ut av spotify ser jeg ikke at denne veksten vil øke så mye mer.
Er dette en dokumentert påstand? Har antallet sanger i Spotify blitt redusert - som en trend? Eller baserer du dette på nyheter som at "også Coldplay vil unngå å lansere ny cd på streaming-tjeneste" osv?

 

det er da faen ikke forsket på på denne påstanden og kan derav ikke dokumenteres. flere selskaper har trukket artister og musikk som følge av lite inntekt. det er ingen hemmlis.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
så lenge flere og flere trekker seg ut av spotify ser jeg ikke at denne veksten vil øke så mye mer.
Er dette en dokumentert påstand? Har antallet sanger i Spotify blitt redusert - som en trend? Eller baserer du dette på nyheter som at "også Coldplay vil unngå å lansere ny cd på streaming-tjeneste" osv?

 

det er da faen ikke forsket på på denne påstanden og kan derav ikke dokumenteres. flere selskaper har trukket artister og musikk som følge av lite inntekt. det er ingen hemmlis.

 

At enkelte rike artister, som Coldplay, har gått ut og gitt beskjed om at de ønsker å tvinge sine fans til å bruke gårsdagens distribueringsløsning er ingen hemmelighet nei. Men det sier fint lite om det er korrekt å hevde at "flere og flere". At andre rike artister også bevisst bruker pressen for å vinne sympati for sin sak ("vi tjener ikke like mange buckazoids som før") er nok ganske sannsynlig, uten at det gir noe korrekt inntrykk av realitetene.

 

Om mengden innhold minsker, kan man være inne på noe. Antallet sanger i Spotify økte med hundretusener årlig om jeg husker korrekt, da er det bare til å sette igang å se om din (tilsynelatende) udokumenterte antagelse har noen verdi, eller om dette bare er en øvelse i å slenge rundt seg med dogmer.

 

Rent personlig er jeg veldig interessert i slike trender, hva som stemmer eller ei. Derfor spør jeg når noen ser ut til å fremme noe som fakta - for å forsikre meg om at det ikke bare er en løs antagelse. Som i dette tilfellet :)

 

Blir uansett spennende å følge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At enkelte rike artister, som Coldplay, har gått ut og gitt beskjed om at de ønsker å tvinge sine fans til å bruke gårsdagens distribueringsløsning er ingen hemmelighet nei. Men det sier fint lite om det er korrekt å hevde at "flere og flere". At andre rike artister også bevisst bruker pressen for å vinne sympati for sin sak ("vi tjener ikke like mange buckazoids som før") er nok ganske sannsynlig, uten at det gir noe korrekt inntrykk av realitetene.

 

Om mengden innhold minsker, kan man være inne på noe. Antallet sanger i Spotify økte med hundretusener årlig om jeg husker korrekt, da er det bare til å sette igang å se om din (tilsynelatende) udokumenterte antagelse har noen verdi, eller om dette bare er en øvelse i å slenge rundt seg med dogmer.

 

Rent personlig er jeg veldig interessert i slike trender, hva som stemmer eller ei. Derfor spør jeg når noen ser ut til å fremme noe som fakta - for å forsikre meg om at det ikke bare er en løs antagelse. Som i dette tilfellet :)

 

Blir uansett spennende å følge.

 

 

vel

 

http://www.engadget.com/2011/11/21/stholdings-withdraws-more-than-200-record-labels-from-spotify-d/

 

http://www.h-avis.no/nyheter/truer-med-a-forlate-spotify-1.1770022

 

http://www.dagensit.no/article1925479.ece

 

http://www.ba.no/puls/article5473833.ece

 

osv osv. samtidig forsvinner det sanger og album høyt og lavt, i allefall for min del.

 

hw har også en artikkel om du leter.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Les artiklene du linker til. Den ene fra 2009 er trusler fra artister du i 2012 finner på Spotify, artikkelen fra 2010 likeså. En tredje inneholder en påstand om at "ingen abonnerer på Spotify", til tross for kalde fakta som viser en klar trend i økning abonnenter - de har millioner av dem.

 

Ellers er kildene personer med økonomiske motiv.

 

Skal vi legge dette som grunnlag for en påstand om at flere og flere trekker seg ut? Er du sikker på at du her - gjennom enkeltsåtende artikler - har fått korrekt inntrykk av de faktiske forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...