Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykopater og langtidsplanlegging....?


StinaStina

Anbefalte innlegg

Har en fyr etter meg om dagen som lager litt styr for meg. Har dere hørt om psykopater kan drive på å plage noen i flere år.... bare for å krølle det til for vedkommende....? Fyren ser ikke ut til å ønske å ville gi slipp på noe som han drive på med....

 

Jeg så jo en film med Sandra Bullock der en psykopat planlegget å drepe en person i tre år, før han slo til. Skremmende....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nå er det forøvrig et åpent spørsmål, hvis vi skal se bort fra den sakkyndige psykiaterrapporten om ABB er en psykopat. Rapporten fastslo at han var psykotisk ikke psykopatisk.

 

Man behøver heller ikke å være en psykopat for å være en komplett drittsekk og livsfarlig.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Psykopater er tilsynelatende helt normale mennesker og er kognitivt sett helt på høyde med sine omgivelser. Det er noe helt annet med psykotiske mennesker. Mulig det er psykotiske mennesker du tenker på og ikke psykopatiske.

Lenke til kommentar

Skal man ha et solid gjennomført drap og legge igjen minimalt med spor, så er det jo klart at man trenger lang planleggingstid. Jeg regner med at mye av denne tiden rett og slett er trening på å gjennomføre de handlingene som trengs på aller best måte, slik at man ikke gjør feil når det virkelig teller. Man kan jo se på dette som en investering, når man før kan det så gjør det ikke så mye hvem, hvor eller når man skal drepe :p.

 

Den praktiske planleggingen rundt det å få tak i personen og kverke den er ikke noe jeg ser for meg at er spesielt nyttig å planlegge 3 år i forveien, siden mange ting i miljøet rundt personen kan endres i løpet av så lang tid.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Det er bare sånn at jeg synes dette emne er interessant fordi jeg alltid havner på dater og slikt med menn som oppfører seg merkelig....

 

Mener du ungdommen som ikke har forstått at å rope og hue ikke skyldes hormonene deres?

Eller mener du vanlige mennesker som du ikke klarer å konfrontere fordi du er en pushover?

Eller har du bare uflaks? Kan du ikke forklare?

Lenke til kommentar

Psykopater er tilsynelatende helt normale mennesker og er kognitivt sett helt på høyde med sine omgivelser. Det er noe helt annet med psykotiske mennesker. Mulig det er psykotiske mennesker du tenker på og ikke psykopatiske.

 

Egentlig så er det ikke slik at psykopater er rasjonelle. De går omkring med en betydelig spenning som fører til mye rar og impulsiv oppførsel som har som hensikt å senke spenningsnivået. Det blir som å balansere på en line mellom 2 skyskrapere, råkjøre på motorsykkel eller å krangle for å få en avkobling. Fordi deres stressnivå går ned når andre sitt går opp er det vanskelig å ikke miste balansen i en konflikt med noen som er slik.

 

Postet av anonym: 3b4e3d0fe1f6ca18674d7a9958135fe8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...