Gå til innhold

Et lite hjertesukk


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært en aktiv kommentator til mange bilder her op Digti.

I den senere tiden har jeg trappet ned litt.

 

Grunnen til dette er at jeg - som "bareanton" skriver går lei av å kommentere bilder som ikke innholder noe nytt og spennende.

Dette er også grunnen til at jeg selv ikke har lagt ut så mange bilder den siste tiden.

Kjenner at jeg må fornye meg på en eller annen måte.

Jeg får stort sett gode kritikker på bildene mine, med noen få unntak. Det er selvsagt hyggelig med gode tilbakemeldinger, men det er de som har våget å sette fingeren på ting i bildene mine jeg har lært noe av.

 

Det som imidlertid er "problemet" her inne er at de som ber om en dyptgående kritikk er de som allerede har de beste bildene. Da blir det vanskelig - i alle fall for meg å komme med konstruktiv kritikk.

 

De som legger ut bilder og bare ber om å få vite hva jeg liker ved bildene deres har jeg liten lyst til å kommentere. Her finnes det selvsagt unntak, og disse kommenterer jeg.

 

Så har vi måten tilbakemeldingene blir gitt på.

Jeg ser at det er noen som våger å komme med kritiske anmerkniger på bildene mine. Men da er det nesten så de ber om unnskyldning for å gjøre det.

Hvist jeg ber om kritikk - så er det ingen som skal behøve å føle seg beklemt over å gi kritikk. Det er jo det jeg har bedt om!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje skulle man ha hatt et nivå som var motsatt av visning. At "jeg vil bare høre om det som trekker bildet mitt ned, de positive tingene med bildet vet jeg godt selv",

 

----------

edit: Til slutt så vil jeg si en liten ting. Når dere kommer med den "jeg vil ikke lenger delta fordi dere gir meg feil type kritikk" så oppfatter jeg det som at dere skylder på oss andre for at dere ikke deltar. Det er det som provoserer meg. Det blir nesten som dere tror at dere straffer oss andre ved å ikke delta, og når dere ser at det faktisk ikke ble lagt merke til så må det skrives på forumet.

For min del ville det vært utenkelig å ikke gidde delta for deretter å legge skylden for det på andre.

Endret av pybalto
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har lenge vært en aktiv kommentator til mange bilder her op Digti.

I den senere tiden har jeg trappet ned litt.

 

Grunnen til dette er at jeg - som "bareanton" skriver går lei av å kommentere bilder som ikke innholder noe nytt og spennende.

Dette er også grunnen til at jeg selv ikke har lagt ut så mange bilder den siste tiden.

Kjenner at jeg må fornye meg på en eller annen måte.

Jeg får stort sett gode kritikker på bildene mine, med noen få unntak. Det er selvsagt hyggelig med gode tilbakemeldinger, men det er de som har våget å sette fingeren på ting i bildene mine jeg har lært noe av.

 

Det som imidlertid er "problemet" her inne er at de som ber om en dyptgående kritikk er de som allerede har de beste bildene. Da blir det vanskelig - i alle fall for meg å komme med konstruktiv kritikk.

 

De som legger ut bilder og bare ber om å få vite hva jeg liker ved bildene deres har jeg liten lyst til å kommentere. Her finnes det selvsagt unntak, og disse kommenterer jeg.

 

Så har vi måten tilbakemeldingene blir gitt på.

Jeg ser at det er noen som våger å komme med kritiske anmerkniger på bildene mine. Men da er det nesten så de ber om unnskyldning for å gjøre det.

Hvist jeg ber om kritikk - så er det ingen som skal behøve å føle seg beklemt over å gi kritikk. Det er jo det jeg har bedt om!!!

Det går nok litt opp og ned med hvor mye tid de forskjellige av oss bruker til aktiv "kritikk/kommentering", helt naturlig det. Også naturlig at en går litt "lei" innimellom. Pauser har vi nok godt av de fleste av oss!!!

Det viktigste er at en ikke gir opp BK helt, men stikker innom jevnlig, så kommer nok "lysten" tilbake i perioder..... Vil tro at selv om en utvikler seg selv over tid, så er det alltids noe å hente ved å se på andres bilder (også uten nødvendigvis å kommentere) , det være seg de mer erfarne eller de helt ferske....

 

Ofte utrolig hva mange nye kommer opp med av ideer mht. motiv og nye "vinklinger" på bilder! Tror det er farlig å sovne hen i slags "fornøyd med situasjonen" innstilling, da blir alt ganske så trivielt og uspennende!

 

 

Selvsagt er det kjekt å få gode tilbakemeldinger på sine bilder, men det er nesten viktigere for utviklingen som "fotograf" at en får konstruktiv kritikk! En ting er iallefall sikkert, en blir aldri utlært mht. denne utrolig spennende og givende hobbyen!! :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...