Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Not connected" Crossfire (x3) AMD 7970.


Anbefalte innlegg

Poster hva jeg nettopp skrev på overclockers.com, beklager at det står skrevet på engelsk. Er bare alt for trøtt til å skrive alt på nytt igjen nå. Har hatt problemer i hele dag, og håper noen her har svaret. Takk for deres tid!

 

"Hello there,

 

I've just put together a PC. It went smoothly up until now.

Lets start with the specifications first.

 

Asus Rampage IV LGA2011

i7 3960X

AMD 7970 (x3)

Corsair Vengence 32GB ram

OCZ Revodrive 3 x2 Max IOPS

OCZ Vertex 3

Corsair AX1200W

 

BenQ XL 2420 (x3)

 

So here is the problem:

 

I can't get the PC connected with the monitors. I'm trying to get it working with a display port (DP) cable. So far I've had no success, and I've even tried it with one hdmi cable.

 

The whole setup is meant to run in crossfire @ 120HZ. I have yet to remove any cards, since the whole setup is completely watercooled. It's is a hassle, and hopefully not necessarily.

 

Do you know why I can't get my bios and such up and runing on my monitor? It just says not connected. Everything is completely new so there is not even Windows on this PC.

 

Any help would be appreciated. I'm tired of failing now, and hopefully there is a guy here that can help me.

 

Edit: I would like to add, I'm currently trying to get one monitor working just. So I can install Win7.

 

Cheers peeps."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er sikker på at alt av kabler er koblet riktig til hovedkortet og at minnebrikkene står der de skal og sitter godt? Prøvd med én og én minnebrikke?

 

Det er såvidt jeg ser et lite deksel over 4/8pins 12V-tilkoblingen oppe ved CPU. Bruker du 8pin her, mao fjernet dekselet?

 

Hva viser displayet på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Prøvd portene på kort #2 eller #3 siden det er et mas å få ut kortene?

 

Det er også en svært dårlig idé å montere vannblokker på kort uten å ha testet dem noen dager om de fungerer, som du nå sikkert begynner å kjenne ;)

 

EDIT:

Du har jo en PCIe lane switch som tillater deg å skru av et eller flere skjermkort, prøv et og et skjermkort slik.

A0 betyr forresten "IDE Initialization is started"

 

Det kan være en idé å lese gjennom brukermanualen på et slikt hovedkort før det tas i bruk, ROG-kortene er jo strengt tatt designet for å brukes til LN2-benching først og fremst.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

TROR jeg fant problemet, og det kan bli et dyrt problem.

PCIE sporene fungerer med det litt mer primitive grafikkortet. Hovedkort, ram og cpu er av den grunn i god stand.

 

Grafikkortene reagerer ikke, har ikke hatt mulighet til å gi de alle strøm samtidig. Skal få testet dette med en ny PSU i morgen.

 

Men jeg fant ut at det ene grafikkortet jeg hadde manglet en gummipakning under skruen. En skru jeg selv har satt inn for å feste vannblokkene. Siden denne skruen ikke hadde en gummipakning under seg, kan vel dette forklare alle de spesielle støtopplevelsene jeg har hatt? Fått strøm av å ta i kabinettet.. skjermledningen (som igjen var koblet til 1 om ikke flere grafikkort.

Makes sense? Eneste forklaringen jeg har på hvordan tre grafikkort muligens er død.

Lenke til kommentar

Pc'en har startet fint den, med alle kortene i. Selv om jeg ikke har koblet til størm til alle. Skal få testet kort 2 og 3 etterpå. For å få en avklaring på dette.

 

Kan det ha noe med at etter jeg fjernet viften til alle grafikkortene. At de ikke starter fordi det er NO FAN der? Eller er dette bare absurd?

Lenke til kommentar

Bruk bare 1 skjermkort.

 

Koble til ekstra strøm som du trenger. Husker jeg rett er det 1x6pins + 1x8pins fra PSU.

 

Da skal du nok få opp bilde.

 

Viss du ikke får bilde, prøv et annet pci express slott. prøv deg fram.

 

Men begynn i den øverste pci-express slotten og jobb deg nedover ;)

 

 

 

 

Litt tilleggsinfo.

PCI-express slotten gir deg maks 90W, å husker jeg rett så bruker skjermkort mye mer i oppstarten. Så du kommer aldri til å få bilde uten ekstra strøm.

 

Edit: her står det at kortet trekker 163 W i idle. Altså når det ikke jobber i det hele tatt.

http://www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7970-review/8

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...