Gå til innhold

Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv ProBook 6460b LG645EA (dvs. den dyreste med i5-2520M osv.), og er fornøyd. Åpenbart kjekt med høy oppløsning og matt skjerm osv., og alt slikt oppfyller den så gidder ikke å nevne dette. Av det negative så er det at det er litt kjedelig at ikke mer av kabinettet er i aluminium. Annen uting er at den er litt høy (vanesak), men veier ikke så mye allikevel. Alt av småting som vanligvis ikke blir fokusert på er også gode saker, som f. eks 7.2krpm 2,5" hdd (bråker ikke). Laptopen er også stille.

 

Ang. om du får mye bang for buck for denne så kan det diskuteres. Du får veldig mye utstyr for prisen, men om du ikke bryr deg om slikt så får du mye mer for pengene ved å gå for Asus i 4-5 tusen-klassen.

 

Driver funker også fjell på Linux med denne for de som er interessert i det :)

Lenke til kommentar

"Og full pakke staves Sony Vaio Z. Vi snakker karbonfiberkarosseri, Full HD-skjerm på 13,1 tommer, Intel Core i-prosessor, bakgrunnsbelyst tastatur, SSD i RAID, Blu-ray-brenner, svitsjbar grafikk og biljardrom i kjelleren."

 

Siste versjon av Vaio Z har ikke byttbar grafikk, men en stasjonær dock. Og jeg antar dere ikke vil anbefale utdatert teknologi.

 

Ellers fin artikkel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne være nyttig å legge ved at når Ivy-bridge prosessorene kommer ut så får vi et eksepsjonelt hopp innenfor integrert GPU ytelse med HD4000. Kan tilsynelatende virke som opp til 2x i det meste av applikasjoner. (Basert på tall fra notebookcheck og syntetiske benchmarks fra 3Dmark)

Så dersom en kan vente et tja, halvt år? på å kjøpe/oppgradere den bærbare maskinen ville det være vel verdt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Nja, HD3000 kjører veldig mye rart, og laptoper uten ordentlig integrert skjermkort er uansett ikke myntet mot gamere, så om du kjøper en uten dette så er sjangsene for at du ikke bryr deg om det uansett. HD3000 spiller selvfølgelig full HD og slikt.

 

Enig med deg i at de som spiller forholdsvis mye vil være uinteressert av ytelses hoppet, men jeg ser for meg at det er flere av de som er "casual-gamers".

Og når HD4000 sannsynligvis vil legge seg i mellom GT520 og GT540 (nærmere GT520 enn GT540 vel å merke), så begynner det plutselig å bli litt spennende. Da dette vil løfte 11.6-12-12.5-13.3 bærbare uten integrert skjermkort ut av ubrukelighet sonen.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke ultraportable ment for gaming heller da, er jo ikke noen stor opplevelse å spille/se filme på 13.3 eller mindre skjermer da. Ultraportable er jo ment for å være et arbeidsverktøy for folk på farta, nok futt til at du ikke river håret ut av hode av fortvilelse, men fortsatt portabilitet og lang batteri levetid.

 

Som nevnt lenger opp, skulle jeg hat ny bærbare hadde jeg prøvd å vente på ivy bridge. Kan du ikke vente vil jeg anbefale beste bærbare jeg har vert borti, og blir mest sannsynligvis aldri bærbar fra noen annen produsent heller. Thinkpad X220 :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Nja, HD3000 kjører veldig mye rart, og laptoper uten ordentlig integrert skjermkort er uansett ikke myntet mot gamere, så om du kjøper en uten dette så er sjangsene for at du ikke bryr deg om det uansett. HD3000 spiller selvfølgelig full HD og slikt.

 

Kanskje, kanskje ikke, har en ultraportbael som jeg bruker mye til arbeid, men det hadde ikke skadet med litt mere juice til moro også :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv ProBook 6460b LG645EA (dvs. den dyreste med i5-2520M osv.), og er fornøyd. Åpenbart kjekt med høy oppløsning og matt skjerm osv., og alt slikt oppfyller den så gidder ikke å nevne dette. Av det negative så er det at det er litt kjedelig at ikke mer av kabinettet er i aluminium. Annen uting er at den er litt høy (vanesak), men veier ikke så mye allikevel. Alt av småting som vanligvis ikke blir fokusert på er også gode saker, som f. eks 7.2krpm 2,5" hdd (bråker ikke). Laptopen er også stille.

 

Ang. om du får mye bang for buck for denne så kan det diskuteres. Du får veldig mye utstyr for prisen, men om du ikke bryr deg om slikt så får du mye mer for pengene ved å gå for Asus i 4-5 tusen-klassen.

 

Driver funker også fjell på Linux med denne for de som er interessert i det :)

Om man går for 6465b (AMD-versjonen med 128GB SSD, ellers jevnt over samme maskina) får du relativt mye bang for the buck, vil jeg si. Denne er akkurat nå blitt satt ned til 5400 kr. Bestilte en for to dager siden, så nå får min gamle, trofaste 6715b snart avløsning.

Lenke til kommentar

"Og full pakke staves Sony Vaio Z. Vi snakker karbonfiberkarosseri, Full HD-skjerm på 13,1 tommer, Intel Core i-prosessor, bakgrunnsbelyst tastatur, SSD i RAID, Blu-ray-brenner, svitsjbar grafikk og biljardrom i kjelleren."

 

Siste versjon av Vaio Z har ikke byttbar grafikk, men en stasjonær dock. Og jeg antar dere ikke vil anbefale utdatert teknologi.

 

Ellers fin artikkel!

 

x2

 

Det er lov til å gjøre research. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...