Gå til innhold

Mye muskler, allikevel relativt lav BMI og mye fett på magen


Anbefalte innlegg

Ja, gutt på 15 her, så jeg vil begynne med å si at det kan umulig bare være puberteten og dette såkalte kroppspresset man snakker om. Jeg har relativt mye muskler og er sterk, spesielt i arm og brystmuskler, men jeg har allikevel mye fett på magen og ingen 6pack. Til tross, trenger jeg knapt å ta i for å stramme ut six-packen, men til vanlig når jeg står rett opp og ned, går jo magen mye lengre ut enn brystkassa.

 

I tillegg, kan man see hoftebeina når jeg ligger flatt, så det virker som om alt fettet er baret samlet på ett sted og ikke gjevt fordelt.

 

Jeg er også 185cm og veier rundt 70kg, som egentlig er litt undervektig. Så, hva er egentlig problemet med kroppen min?

 

Trener forresten 2-3 ganger i uka i 2t hver gang

 

Postet av anonym: e827d3657f5cd2e0f9731ac5600997c7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du er ripped, feit og undervektig på en gang???? :!:

 

Ok, for å være litt seriøs også: trener du kun styrke, eller kondisjon også?

 

Jeg mente ikke at jeg var ripped for å si det sånn, men at jeg ikke er spinkel. Jeg er sterk, men ikke noen studiojunkie. Jeg trener vekter, pushups og div. hjemme og spiller fotball tre ganger i uka. Det klassifiseres vel som løping.

Som sagt, ikke undervektig, men kanskje litt under der jeg burde være.

 

Jeg vil ikke kalle meg feit, men det virker så rart, fordi det er ikke noe fett og ta i hvis jeg står rett opp og ned, allikevel som sagt buler jeg magen ut. Så vet ikke jeg, kanskje jeg er tom innvendig? xD

 

Men et spørsmål til de som vet, er det forskjell på sunt og usunt fett på hvordan det legger seg på kroppen og hvordan det ser ut på overflaten.

 

Takker for alle svar :p

Lenke til kommentar

Det er ikke noe forskjell på hvor sunt/usunt fett legger det. Det er styrt at hormonet østrogen. Testosteron stimulerer ikke til fettlagring i det hele tatt, mens østrogen stimulerer til fettlagring på hofter,rompe,pupper etc. Med andre ord kvinnelige former.

 

Grunnen til at det er fett på magen er for å beskytte indre organene, og er en av de siste plassene fettet slipper. Nedre del av rygg har også en tendens til å slippe fettet sakte, og er en av de plassene bodybuildere ofte bruker fettsuging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...