Gå til innhold

Ta opp 1P matte (bytte ut med 1T)


wilsnow

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er i den situasjonen at vi i fjor hadde elendig lærer i 1T, på bagrunn av dette fikke jeg kunn en 4 noe som gir et dypt kutt i vitnemålet. Har i dag R1 og stortrives med det ligger mellem 5 og 6 en plass. Har tittet litt på de 6 siste p matte eksamnenen og de fleste har gått greit og regne samtlige oppgaver i hodet. (har også økonomi så den biten i p matte burde gå greit).

 

Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig og ta opp 1p og bytte ut 1T karakteren, mtp at jeg har R1 i dag samt skal fortsette med R2 neste år. Er det mulig og vil de gi noen hindringer mtp søk av vidre studier?

 

Wilsnow

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Siden T-matte er et krav for å ta R-matte, så tviler jeg sterkt på at dette er mulig. Vil anbefale deg å spørre rådgiveren på skolen din.

Dette er jo rett og slett feil.

 

1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet.

 

1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav.

Lenke til kommentar

Dette er jo rett og slett feil.

 

1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet.

 

1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav.

 

Kanskje det er mulig å ta 1P som privatist og bytte ut 1T karakteren selv om man har R1 (og skal ha R2), men for å komme inn på R1 er det et krav at du har fullført 1T, slik jeg tolker det som står her: "Matematikk R2 bygger på matematikk R1, som igjen bygger på matematikk Vg1 T."

 

Så helt feil er det vel ikke.

Endret av nils1337
Lenke til kommentar

Hei!

 

Siden T-matte er et krav for å ta R-matte, så tviler jeg sterkt på at dette er mulig. Vil anbefale deg å spørre rådgiveren på skolen din.

Dette er jo rett og slett feil.

 

1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet.

 

1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav.

 

Vil ikke si at 1T er kun anbefalt for R1. Hadde 5 i 1T. Har nå S1, som faktisk er ganske gøy siden det går så lekende lett og jeg får en mestringsfølelse som gir meg masse motivasjon til å jobbe med faget.

 

Mange som hadde 1P sliter enormt med S1. Vil derfor også anbefale 1T for de som vet de vil ta S1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...