Gå til innhold

Hjelp til videre valg i livet


Perfidus

Anbefalte innlegg

Jeg har gått 1. året TIP og 2. året Industriteknologi (også kjent som PIT) og nå er jeg halvveis på 3. Året Påbygg til generell studiekompetanse. Men etter dette aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Planen i fjor var egentlig å ta fagbrev som Industrimekaniker eller lignende, men var ingen lærlingplasser rundt her og jeg vil helst bo her jeg bor. Har også innsett at det nok ikke er noe jeg vil drive med over lengre tid.

Jeg er interressert i data, men kunne kanskje tenkt meg å jobbe i barnehage.

 

Noen som vet om noe man kan gjøre etter påbygg for å få jobb kjapt? Eventuelt 1-2 år videre på høgskole/universitetet som gir jobb? Vil egentlig bare begynne å jobbe, er ganske så lei skole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått 1. året TIP og 2. året Industriteknologi (også kjent som PIT) og nå er jeg halvveis på 3. Året Påbygg til generell studiekompetanse. Men etter dette aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Planen i fjor var egentlig å ta fagbrev som Industrimekaniker eller lignende, men var ingen lærlingplasser rundt her og jeg vil helst bo her jeg bor. Har også innsett at det nok ikke er noe jeg vil drive med over lengre tid.

Jeg er interressert i data, men kunne kanskje tenkt meg å jobbe i barnehage.

 

Noen som vet om noe man kan gjøre etter påbygg for å få jobb kjapt? Eventuelt 1-2 år videre på høgskole/universitetet som gir jobb? Vil egentlig bare begynne å jobbe, er ganske så lei skole.

Hei!

 

Kan du ikke ta et år på folkehøgskole og gå på ei linje som du interesserer deg for? Det er massevis å velge mellom og de fleste linjene inkluderer ett eller flere utenlandsopphold. Anbefales virkelig. Samtidig får du et år til å tenke over hva du vil.

 

:-)

 

http://www.folkehogskole.no/

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...