Gå til innhold

Styr unna netshop!


Anbefalte innlegg

Jeg må sterkt advare alle her om å kjøpe noe fra netshop.no,

 

Jeg kjøpte meg en ny laptop fra netshop.no i Desember. Først tok leveransen mye lengre

tid enn jeg ble forespeilet. Etter å ha fått min laptop "døde" den plutselig etter bare 5 dagers bruk. Jeg gjorde absolutt ingenting spesielt, bare surfet som vanlig, så slo den seg av .

 

Når jeg så sender tilbake maskinen til netshop sier de at jeg ikke kan få refundert reparasjon, fordi jeg ikke har pappesken til laptopen lengre. (jeg kaster alltid denne med en gang, hvem regner med en laptop skal gå i stykker etter 5 dager?

 

Kundekonsulenten svarer meg aldri på det jeg egentlig lurer på når jeg sender mail til de, og de er frekk nok til å belaste MEG for returkostnader også.

 

Dette er den verste kundeservicen jeg har opplevd på over 20 år,og bare MÅTTE dele det med dere.

 

 

Hold dere unna!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samma grunn til at jeg ikke handler hos netshop, men heller komplett.no.

 

Fikk vare i posten som var skadd/ eska var skadd også, så får jeg ikke ny pga jeg skrudde inn en skrue som lå løst i esken i det hullet det manglet en skrue og da kunne de bevise at jeg hadde skrudd på produktet ved å vise til en ripe i skruen så da kunne de kaste produktet eller jeg kunne betale for å få det tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om trådstarter har blitt litt feilinformert fra nettbutikken. Men om man søker på Netshop, så der man jo at de har litt flere klager.

 

Jeg regner med at Netshop ville ta dette som DOA, noe som ville være mye bedre og raskere både for butikk og kunde. Men ved DOA så er det litt større krav, angående original embelasje.

Det er bestemt av produsent/serviceverksted, og ikke butikk. En original-embelasje til en laptop bør man uansett ta vare på, siden det blir den sikreste måten å sende pc'en tilbake om man en gang må reklamere på den. Butikk/verskted vil da ofte ikke godta transportskader fra kunden, om pc'en blir for dårlig pakket/sikret for transporten. F.eks Posten er ikke alltid så veldig snille med pakkene de leverer rundt.

 

Men butikken kan ikke nekte kunden å reklamere på feilen pga manglende original embelasje.

Ved reklamasjon, så skal frakt dekkes av selger. Det gjelder begge veier.

Det er normalt at kunden betaler frakt til butikk/verksted, også får tilbake pengene ved fremvising av kviteringen fra posten.

 

Jeg er litt usikker på om trådstarter har fått tilbake pengene igjen, eller om han venter på reperasjon. Om han tar det på garanti/reklamasjon, så skal ingen frakt belastes kunden.

Men om kunden fikk pengene igjen, så vil det gå på returretten, noe som da forteller at kunden da blir belastet for frakt.

 

Denne saken kunne like gjerne skedd på Komplett. Når de ikke får godkjent DOA pga manglende original embelasje, så blir det enten en reklamasjonssak eller en angrerett.

Jeg regner med at Komplett og trekker fra kostnad på frakt etter angrerettloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk vare i posten som var skadd/ eska var skadd også, så får jeg ikke ny pga jeg skrudde inn en skrue som lå løst i esken i det hullet det manglet en skrue og da kunne de bevise at jeg hadde skrudd på produktet ved å vise til en ripe i skruen så da kunne de kaste produktet eller jeg kunne betale for å få det tilbake.

Nå vet jeg ikke hva dette gjalt. Men om det f.eks var en pc, så forsvinner ikke reklamasjonsretten om man har åpnet dekselet. Garantien kan jo forsvinne.

Så jeg regner med at du reklamerte, og ikke tok det på garantien.

 

Meldingen med å betale for tilbakelevering, og gratis skroting, det er noe service-verkstedene holder på med. Så det virker ut som det er de som nektet for garantien.

 

Jeg kjøpte tidligere en laptop på Komplett, og fikk svar fra verkstedet IC at laptopen min ikke gikk på garanti siden det var over 2 år gammel. Jeg fikk da valg mellom å få den reparert på min regning, få den tilbakesendt for en kostnad, eller få den skrotet, noe som ville bli gratis.

Jeg måtte da selv fortelle at jeg reklamerte på den, også måtte jeg fylle ut et eget reklamasjonsskjema til verkstedet. Etter det så ble det godkjent reklamasjon.

 

Så dette kan skje de fleste butikker.

 

Men personlig så føler jeg meg tryggere på Komplett.no eller på Net...

Lenke til kommentar

Jeg handler for 200-300K i året og har 7-10 RMA pr år.

Etter at jeg gikk over til komplett har jeg hatt null problemer med det, alt er ok og ofte får jeg ny vare før jeg sender inn den gamle.

Hos netshop fikk jeg knuste esker fulle sv sementstøv, de prøver alt de kan å finne noe på produktet som kan belastes kunden, eller vri det slik.

De er imot kunden fra de får RMA-forespørsel , lenge før de ser produktet.

 

Ett av mine tilfeller var et skjermkort hvor kjøleren spriket i ene enden, satt i en sort liten alu-skrue som hadde falt ut og alt så fint ut.

Men temp lå på 99c idle så den må ha fått seg en trøkk et sted og siden jeg da hadde skrudd inn en skrue selv , fraskrev de seg alt ansvar.

 

Da hovedkortet røk , var det like mange mail og evig kamp er det hver gang.

 

Den totale kundeverdien , så mye jeg handler, hva jeg mener om netshop når andre skal handle osv er nok stor, de kunne gitt meg 100 nye skjermkort og fortsatt gått i pluss.

Lenke til kommentar

Hos netshop fikk jeg knuste esker fulle sv sementstøv, de prøver alt de kan å finne noe på produktet som kan belastes kunden, eller vri det slik.

De er imot kunden fra de får RMA-forespørsel , lenge før de ser produktet.

Spørsmålet er jo litt om hvor eskene/embelasjen ble knuste og evt bli dekket med betongstøv.

Men dårlig kundebehandling, det bør de få slutt på.

Den totale kundeverdien , så mye jeg handler, hva jeg mener om netshop når andre skal handle osv er nok stor, de kunne gitt meg 100 nye skjermkort og fortsatt gått i pluss.

Tror du virkelig at Netshop tjener så mye på alle produktene de selger?

Hvordan ligger årsresultatene ann?

 

Jeg har ikke hatt noen service-erfaring med Netshop, så jeg vet ikke hvordan servicen der er.

Men jeg har hatt noen reklamasjonssaker med Komplett, og det har ikke vært like lett hver gang der heller. De kan være vanskelige de og. Fordelen med Komplett er at det alltid har ordnet seg til slutt. For meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg hiver stort sett embalasje til elektronikk den dagen jeg åpner produktet. Om jeg må ta vare på embalasje for å bruke produktet, kjøper jeg produktet et annet sted.

Men jeg regner med at du kjenner til ulempene med dette. DOA kan i verste fall forsvinne. Og det er ikke butikkene selv som bestemmer dette.

Jeg tar selv alltid vare på originale eskene til f.eks laptop, mobil, kamera og slikt. Men ikke større ting.

Da blir det og mye enklere å sende tilbake varene om det skulle bli nødvending.

Tar virkelg en laptopeske så stor plass at den ikke kan tas vare på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...