Gå til innhold

[Samsung Galaxy Nexus] yakjuxw -> yakju


Ein23

  

25 stemmer

  1. 1. Er din Galaxy Nexus yakjuxw eller yakju?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så forsøk å kjøre kommandoen da, LITT basiskunnskap må man kunne forvente at folk har om man skal styre med sånt.

Så hyeggelig med hjelp da. "Styre med sånt." En plass må jeg begynne, mister? Tidligere kun erfaring med jailbreak på iOS. Gjøk.

 

Du har fått så mange fine oppskrifter å forholde deg til at det ikke skal være noe problem.

 

Det står flere steder i Nexus-tråden om hvordan man gjør ting, allikevel må du ha hjelp atter en gang.

 

Jeg skal ta på teskjemodus:

 

Trykk på start, gå til kjør, skriv inn cmd.

Skriv: cd "\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools"

Skriv adb backup -apk -all -shared backup.ab

Da havner fila i mappen "\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools"

 

Dersom du har 32 bits Windows (noen kjører visst fortsatt på det) skal du gjøre følgende:

Trykk på start, gå til kjør, skriv inn cmd.

Skriv: cd "\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools"

Skriv adb backup -apk -all -shared backup.ab

Da havner fila i mappen "\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools"

 

 

Hvis du er grønn/fersk bør du leke med andre ting enn en telefon til 5k som du risikerer å bricke ved oppdatering.

Å bricke telefonen koster penger i form av å få den ordnet igjen.. Alt fra en tusenlapp til flere tusenlapper.

 

Å kalle folk gjøk er ufint, og er det noen gjøk her sitter den i andre enden av forbindelsen her i forhold til meg.

 

PS: Hvis du ikke vet om du har 32 eller 64 bits Windows skal du få finne ut det på egenhånd.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Hvis du er grønn/fersk bør du leke med andre ting enn en telefon til 5k som du risikerer å bricke ved oppdatering.

Å bricke telefonen koster penger i form av å få den ordnet igjen.. Alt fra en tusenlapp til flere tusenlapper.

 

Er det fare for å bricke telefonen i forbindelse med å bytte fra yakjuxw til yakju, dersom man følger prosedyren i førstepost?

 

-Litt grønn

Lenke til kommentar

Siden denne tråden kun har en guide for Windows-brukere: Her er hvordan jeg flashet min Galaxy Nexus med Ubuntu. Dette forutsetter litt grunnleggende kunnskap til Linux, men hvis du først kjører Ubuntu så bør du vel ha litt kjennskap til slikt allerede. Jeg fant alt dette relativt raskt ved Googling, men ikke en komplett guide på ett sted så forhåpentligvis kan dette spare deg for litt tid.

 

Det jeg klønet lengst med var 51-android.rules fila som måtte opprettes for at USB skulle funke skikkelig. Uten denne fiksen fikk jeg ikke unlocket bootloaderen. Fremgangsmåten er nok ganske lik for Mac også, bortsett fra dette med USB-driver. Forhåpentligvis funker det uten at du gjør noe, men hvis du ikke får unlocket bootloaderen må du nesten ta Google til hjelp og søke litt selv.

 

  1. Last ned Android SDK: http://developer.android.com/sdk/index.html
  2. Pakk ut og kjør tools/android og pass på at du laster ned Android SDK Platform-tools
  3. For at USB-driveren skal funke skikkelig lager du en fil /etc/udev/rules.d/51-android.rules
    SUBSYSTEM=="usb", SYSFS{idVendor}=="04e8", MODE="0666"
    SUBSYSTEM=="usb", SYSFS{idVendor}=="04e8", MODE="0666"
    SUBSYSTEM=="usb", SYSFS{idVendor}=="18d1", MODE="0666"
    


  4. Restart udev servicen:
    sudo service udev restart


  5. Last ned 4.0.1 ITL41F fra http://code.google.com/intl/no-NO/android/nexus/images.html#yakjuitl41f
  6. Pakk ut yakju-icl53f-factory-89fccaac.tgz
  7. Gå til mappa du pakket ut til (der hvor du nå finner flash-all.sh, bootloader-maguro-primekj10.img osv)
  8. Putt platform-tools på path:
    export PATH=$PATH:/path/til/der/du/har/platform-tools


  9. Koble til telefonen med USB og pass på at USB debugging er enabled på telefonen
  10. Sjekk at adb får kontakt med telefonen. Du bør få ut en liste med én device:
    adb devices


  11. Boot til bootloader, tar bare et øyeblikk:
    adb reboot bootloader


  12. Unlock bootloaderen slik at du kan flashe. Følg anvisninger på telefonen:
    fastboot oem unlock


  13. Nå kan du enten kjøre flash-all.sh scriptet som du lastet ned fra Google eller kjøre kommandoene selv for å ha full kontroll.
  14. Kommandoene i scriptet er
    fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekj10.img
    fastboot reboot-bootloader
    fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk1.img
    fastboot reboot-bootloader
    fastboot -w update image-yakju-itl41f.zip
    


  15. Etter at dette er ferdig booter telefonen av seg selv et par ganger før den starter opp i veiviseren akkurat som da den var ny
  16. Sett opp telefonen med veiviseren, det vil si wifi, google account osv
  17. Nå får du muligens melding om 4.0.2 system update allerede. Installer gjerne den. Hvis du ikke får melding om system update kommer den nok hvert øyeblikk.
  18. Før du gjør noe mer (f.eks. åpner Market) så bør du igjen boote til bootloaderen og låse den. Du bør skjønne hvordan du gjør dette nå, men her er kommandoene:
    adb reboot bootloader
    fastboot oem lock
    


  19. Start telefonen
  20. Nå har du yakju software og software updates skal komme direkte fra Google (i følge ryktene)

 

post-38411-0-60453700-1327007286_thumb.png

 

Kilder:

http://code.google.com/intl/no-NO/android/nexus/images.html#yakjuitl41f

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=20269587&postcount=4

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1396132

Endret av _Xorcist
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden laste ned 4.0.1 når 4.0.2 ligger ute fra Google sin side?

 

Det funker gull å oppdatere til 4.0.2 yakju direkte.

 

For all del, ikke noe problem det. Fremgangsmåten er den samme enten man flasher 4.0.1 eller 4.0.2. Jeg flashet 4.0.1 så jeg skrev stegene for det, og hvis man ikke er i stand til å tilpasse det selv til 4.0.2 så tror jeg ikke at man bør fikle med disse kommandoene på egenhånd uansett ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men når du linker til nedlastingssiden forstår jeg ikke hvorfor du linker til en utdatert versjon.

 

Jeg linker til nedlastingssiden og der ligger både 4.0.1 og 4.0.2. Jeg forstår ikke helt problemet. Det var 4.0.1 jeg flashet så jeg kunne ikke vite om 4.0.2 funket direkte (selv om jeg antok det). Fint at det fungerer så kan folk velge selv hvilken versjon de flasher.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...