Gå til innhold

Dette er den beste 3D-PCen til 11000,-


Anbefalte innlegg

Vel, utfordrer deg til å sette opp en bedre spill-PC til 11000,-. Jeg er ganske fersk, så ser fram til svar som kan gjøre den enda bedre.

 

Kravspekken min er:

* Tilfredstillende 3D

* Stillegående

* Fremtidsrettet/oppgraderbar

* Handles hos MPX.no eller Komplett.no

 

Listen ligger her hos MPX: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1036938&su=9567E8F7-5F95-4223-8D00-8AEAE6707B88

 

(Slenger med noen søkeord til forumets søkemotor: HD3D, Stereoscopic 3D, S-3D, DDD, iZ3D, 3D vision)

Endret av starcatcher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. PCen du har satt sammen støtter ikke 3D, det er nok kun Nvidia kort som støtter det

 

2. hvorfor MPX/Komplett? da blir det jo bare vanskeligere å fine noe innenfor prisen...

 

Edit: leste noe fra din forrige post om at du heller vil legge pengene i grafikkort enn prosessor, jeg ville heller lagt penga i prosessoren først, så grafikkort, grafikkort er noe av det dom blir ut datert fortest og må byttes ut tidligere

 

Edit 2: legger også merke til at du sier "tilfredsstillende 3D", kan du utdype dette litt? tilfredsstillende i forhold til FPS? hvilke spill skal spilles? legg merke til at 3D halverer FPSen din i spillet i forhold til hvis du ikke bruker 3D, og i krevende spill vil da et SLI oppsett til for å for en god FPS

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

1. PCen du har satt sammen støtter ikke 3D, det er nok kun Nvidia kort som støtter det

Hei, jeg vet ikke hvorfor du sier at AMD ikke støtter 3D; skjermen er blant annet laget spesielt for AMD-teknologien: http://www.tomshardware.co.uk/geforce-3d-vision-hd3d-steroscopic,review-32299-6.html

 

2. hvorfor MPX/Komplett? da blir det jo bare vanskeligere å fine noe innenfor prisen...

Jeg ønsker å bruke MPX/Komplett fordi jeg har lang historikk med de, og får svært god service, muligens fordi de ser at jeg handler en god del hos de.

 

Interessant det du sier om at pengene skal først legges i prosessor, deretter skjermkort. Håper flere har synspunkter på det.

 

Vanskelig å definere hva som er "tilfredsstillende" 3D da jeg ikke har prøvd eller sett 3D ennå. Kan tenke meg at det skal flyte jevnt, være skarpt bilde, bra støtte blant spill uten mye hazzle, og at de aller fleste effekter støttes.

Endret av starcatcher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, utfordrer deg til å sette opp en bedre spill-PC til 11000,-. Jeg er ganske fersk, så ser fram til svar som kan gjøre den enda bedre.

 

Kravspekken min er:

* Tilfredstillende 3D

* Stillegående

* Fremtidsrettet/oppgraderbar

* Handles hos MPX.no eller Komplett.no

 

Listen ligger her hos MPX: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1036938&su=9567E8F7-5F95-4223-8D00-8AEAE6707B88

 

(Slenger med noen søkeord til forumets søkemotor: HD3D, Stereoscopic 3D, S-3D, DDD, iZ3D, 3D vision)

 

Hvis du bytter ut I3'n med I5-2500K, bytter ut SSD-disken til M4/Samsung 830(?) og velger XMS3 1600MHz CL9 4/8GB for å få plass til eventuell CPU kjøler, så tror jeg det blir bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...