Gå til innhold

[Løst] "flimmer"/blink i grafikken pÃ¥ NFS: The Run


Anbefalte innlegg

Hei!

Får flimmer eller blink i grafikken på The Run når eg speler

Speler på High settings 720P (har prøvd 1080P, men speler på HD-ready skjerm som ikkje klarer full hd så bra)

Med Vsync på

Lurer på om eg må sette ned grafikken eller er det pga at eg har oc mitt 6870 til 935/955mhz?

Endret av Stian838
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lurer på en ting, på din skjerm er alle bokstavene helt frisk?

 

For hos meg ser det ut som de har en sykdom.

 

Hei!

Får flimmer eller blink i grafikken på The Run når eg speler

Speler på High settings 720P (har prøvd 1080P, men speler på HD-ready skjerm som ikkje klarer full hd så bra)

Med Vsync påLurer på om eg må sette ned grafikken eller er det pga at eg har oc mitt 6870 til 935/955mhz?

 

Prøvde å skifta til ein LED FullHD 22" tv. Satte det på 1080P med 60HZ, det same skjedde. Prøvde på 50HZ, og flimmer igjen.

 

Nokon som har nokre tips eller løysing på dette problemet?

 

Har du tatt kontakt med "EA Support?" Eller prøvd spillet med en annen skjerm?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har da testa litt nå. Hadde ein litt gammal lcd sjerm frå proview på 19" (75hz + 1280x1024)

 

Prøvde med den sjermen: Med vsync: grafikken "blinka" ikkje, men litt laggy (under 30 fps, rundt 25-29).

Utan vsync: Ingen blink her heller, men grafikken var ganske smooth og låg på 60 fps.

 

Prøvde med hovedsjermen min: Led TV, full hd, 22", 60hz , 5ms responstid (trur eg) frå Limited Label: Med vsync: ingenting nå. Kan vere pga. update på spelet fordi eg såg at origin hadde lasta ned noko. Men det var laggy og under 30 fps.

Utan vsync: Ingen blink igjen, og smooth grafikk på ca. 50 - 60 fps (1080P). Det eg merka var at GPU-vifta ville fere opp på 100%, men med vsync var det på ca. 60%.

 

Lurte på om då det er smartare å la vsync vere av, eller kan det vere farlig?

 

Fant ett nytt problem med grafikken: at objektar langt vekke er litt skurrete og hakkete. Dette var på vsync on og off. Dette ser eg på dei fleste spel uten masse avanserte grafikk instillinger (ikkje valve spel). Kan dette bli fiksa eller er det noko "alle" har?

 

Fant nettopp denne videoen der det også var "skurring" og "hakking" i bakgrunnen. Fant dette rundt 14:40.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Det du kaller "skurring" og "hakking" er aliasing, dette kan fikses ved å bruke AntiAliasing.How to turn on AntiAliasing in NFS:The Run

Frostbite + Antialiasing koster vanvittig mye ytelse for ATI/AMD-kort av tekniske årsaker, så det kan hende du må senke innstillinger eller droppe dette.

 

Oppdaget at The Run ikke har 30 fps cap lenger, godt å vite at det ikke er like elendig som SW:TFU1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...