Gå til innhold

Spørsmål ang. Asus Preload Wizard


Anbefalte innlegg

Min Asus X53E tok nettopp sånn halvveis kvelden, og siden kundesenterer til Asus ikke har helgeåpent prøver jeg lykken her.

 

Fikk først opp denne meldingen:

 

"Det har oppstått et kommunikasjonsproblem med en enhet som er koblet til datamaskinen.

 

Denne feilen kan skyldes frakobling av flyttbar lagringsenhet, for eksempel en ekstern usb-stasjon, mens enheten er i bruk, eller den kan skyldes feil på maskinvare, for eksempel en harddisk eller cd-roms-stasjon. Kontroller at alle flyttbare lagringsenheter er ordentlig koblet til, og start deretter datamaskinen på nytt.

 

Status; Oxc00000e9

Info; Det har oppstått en uventet I/U-Feil"

 

Etter mye om og men kom jeg meg inn på Asus Preload Wizard og fikk her følgende tre alternativer:

 

1. Recover Windows to first partition only

2. Recover Windows to entire HD

3. Recover Windows to entire HD with to partitions

 

Står også at man vil miste alt man har på harddisken uansett hvilket alternativ man velger, og jeg har ingen backup. Det jeg da lurer på er om alt på harddisken allerede er tapt (ødelagt HD) eller om jeg evt. bør vente til mandag for å sende den inn til ASUS så de kan gjøre et forsøk på å redde det som er mulig? Er mye der jeg nødig vil miste.

 

Hva mener dere jeg bør gjøre?

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har forsøkt å plugge i den eksterne enheten som PC'en spør etter?

Prøvd oppstart i sikkerhetsmodus? Slik at du eventuelt kan ta backup av det viktige du har på pc'en.

 

Ellers finnes det muligens oppstartsdisker som gjør at du iallefall kommer deg inn på pc'en, at disken er ødelagt på en så ny PC er vel heller usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...