Gå til innhold

Er det noe jeg mangler, eller har oversett? (Ekstrem pc)


Anbefalte innlegg

CPU: Intel 6-Core i7 3930K (3.2GHz)

Hovedkort: Asus RAMPAGE IV EXTREME/BF3

Minne: 2x Patriot Memory 12GB DDR3 PC3-16000 2000MHz Viper Xtreme Series Enhanced Latency 9-11-9-27 Kit (3x4)

Kabinett: COOLERMASTER Case Big Tower HAF 932

Vifte: COOLERMASTER CPU Cooler Universal incl. LGA 2011 high-end silent cooler 4 CDC

PSU: COOLERMASTER 1000W PSU Silent Pro Gold Modular

OS: Windows 7 Ultimate English DVD Win7 Retail 32/64-bit

GPU: ASUS VGA-Card nVidia GTX580 1536MB PCI-E 2xDVI/HDMI/DP HDCP PhysX CUDA DDR5 DirectCU II Fan

System Disk: OCZ PCI Express Gen. 2 x4 SSD RevoDrive 3 240GB RW:1000/900 MB/s VCA2.0 TRIM SMART SuperScale Accelerator MAX IOPS:130000

Extra Disker: WD Harddisk 2.0TB SATA Intellipower 3.5" 64MB Caviar SATA 6Gb/s

Optisk: ASUS Blu-Ray Recorder Rewriter Internal SATA 12x SuperMulti Black Cyberlink BD Suite/Power2Go 6

 

Jeg er litt usikker på minne... om det er passende til dette oppsettet. Muligens en bedre vifte også? Og om jeg evnt skulle brukt noen andre GPU'er i Xfire. Jeg har litt mer å gå på hvis det trengs :)

 

Hmmm... ville "Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB" fungert bedre kanskje? :)

Endret av ThE_GuN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: Intel 6-Core i7 3930K (3.2GHz)

Hovedkort: Asus RAMPAGE IV EXTREME/BF3

Minne: 2x Patriot Memory 12GB DDR3 PC3-16000 2000MHz Viper Xtreme Series Enhanced Latency 9-11-9-27 Kit (3x4)

Kabinett: COOLERMASTER Case Big Tower HAF 932

Vifte: COOLERMASTER CPU Cooler Universal incl. LGA 2011 high-end silent cooler 4 CDC

PSU: COOLERMASTER 1000W PSU Silent Pro Gold Modular

OS: Windows 7 Ultimate English DVD Win7 Retail 32/64-bit

GPU: ASUS VGA-Card nVidia GTX580 1536MB PCI-E 2xDVI/HDMI/DP HDCP PhysX CUDA DDR5 DirectCU II Fan

System Disk: OCZ PCI Express Gen. 2 x4 SSD RevoDrive 3 240GB RW:1000/900 MB/s VCA2.0 TRIM SMART SuperScale Accelerator MAX IOPS:130000

Extra Disker: WD Harddisk 2.0TB SATA Intellipower 3.5" 64MB Caviar SATA 6Gb/s

Optisk: ASUS Blu-Ray Recorder Rewriter Internal SATA 12x SuperMulti Black Cyberlink BD Suite/Power2Go 6

 

Jeg er litt usikker på minne... om det er passende til dette oppsettet. Muligens en bedre vifte også? Og om jeg evnt skulle brukt noen andre GPU'er i Xfire. Jeg har litt mer å gå på hvis det trengs :)

 

Ser bra ut dette her, men hvis du har budsjett til det (noe jeg tror du har), så ville jeg anbefalt å gå for det nye 7970 kortet til amd eller eventuelt vente til 7950 blir sluppet en gang i januar/februar. De kortene er nyere og ihvertfall amd 7970 banker gtx 580 i ytelse!! ;)

Endret av Themainthing
Lenke til kommentar

hva skal du bruke den til?

dette er veldig fint å vite, kanskje du kaster bort MASSE penger på noe du ikke får noe bedre for...

 

ellers så er for eksempel PSUen søppel...

 

PSU merker du burde gå for:

Seasonic

Corsair

Antec

XFX

 

gå for en 750 watt eller 850 watt, 1000W kjempe overkill...

 

12 GB minnesett er til LGA 1366 hovedkort med tre kanals minne

det du er ute etter er 16GB minnesett til fire kanaler

Lenke til kommentar

hva skal du bruke den til?

dette er veldig fint å vite, kanskje du kaster bort MASSE penger på noe du ikke får noe bedre for...

 

ellers så er for eksempel PSUen søppel...

 

PSU merker du burde gå for:

Seasonic

Corsair

Antec

XFX

 

gå for en 750 watt eller 850 watt, 1000W kjempe overkill...

 

12 GB minnesett er til LGA 1366 hovedkort med tre kanals minne

det du er ute etter er 16GB minnesett til fire kanaler

 

Jeg multitasker mye... ofte masse programmer oppe samtidig... gjærne spill, video/bilde redigering, osv... er helt sikker på at jeg ikke strengt tatt trenger å bruke så mye på pc'en... men... :)

 

Hva med:

ANTEC High Current Pro HCP-850-PSU-ATX12V 2.3/EPS12V 2.92-AC 100-240 V-850 watt-aktiv PFC-EU

 

og jeg vurderer stekt:

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB (4x8gb)

 

funker bedre? :)

Lenke til kommentar

strengt talt, trenger du virkelig 32 GB minne?

 

dominator minne vil ikke hjelpe deg noe i forhold til for eksempel vengeance minne

 

jeg ville tatt 16GB til å starte med, så se om du trenger mer (altså sjekke hvor mye minne du bruker når du jobber)

 

noe navn på CPU kjøleren?, navnet du har oppgitt sier nesten ingen ting...

 

hvilken butikk bruker du?

Lenke til kommentar

Vedr. PSU, gå for Corsair AX850 eller Seasonic X850 først som sist så slipper du å tenke mer på den saken. 850W vil fint takle HD7970 i CFX pluss en diger overklokk.

 

CM Silent Pro 1000W er ganske så god- i motsetning til visse andre av deres strømforsyninger- men det finnes bedre, bla. i form av de jeg foreslår. I tillegg vil 1000W i de aller fleste tilfeller være langt mer enn det du noen gang skulle behøve.

Lenke til kommentar

Noen kjappe tips :

 

1 Kjøp minne som er fra en god produsent og sørg for å ha en kombinasjon av god latency , høy frekvens og god pris. Jo mer minne du kjøper jo vanskeligere er det som regel å overklokke. Personlig så tviler jeg på at jeg kommer til å bruke mer en maks 7GB minne akkurat nå , men det finnes mange programmer som sluker minne uten problemer om man holder på med noen sære ting.

 

2 Når det gjelder Psu bør man dimensjonere etter behov , jeg anbefaler at man beregner å ha ca 40 til 20% å gå på så man slipper å kjøre psu'en på 100% over lengre perioder (spesielt om man overklokker , kjører SLI / Crossfire etc) , da slipper man å få unødvendig støy og en psu som kan ta kvelden for tidlig.

Når det gjelder kvalitetsmerker så ta en titt på http://www.jonnyguru.com/ , der er det mange gode tester som er milevis foran hardware.no sine tester av psu'er.

Personlig anbefaler jeg Corsair psu'ene som kommer med 5 og 7 års garanti.

 

3 Det kan være lurt å ha et dedikert Lydkort om du ønsker bedre lyd, per dags dato så er det ikke så mange leverandører der ute, så man har som regel valget mellom et Creative soundblaster eller et Asus. Det nyeste per dags dato er nok Recon3D som ikke er testet her i Norge enda : http://www.tomshardware.co.uk/forum/321577-10-sound-blaster-recon3d-fatal1ty-professional

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt 8Gb brikkene dem selger på Dustin koster 3 ganger så mye som dem gjør på komplett. Skjønn det den som kan.

 

http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-pc3-12800-1600mhz-cl10-%281x8gb%29/product/5010611180?intcmp=searchProvider_dacsa kontra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650412

 

Nå presterte du dog å finne det eneste tilfellet. Resten er noenlunde like priset.

 

Dustin er litt sløve med prisene sine så det må nesten være en glipp. På enkelte kampanjevarer står det f.eks ofte førpris lavere enn kampanjepris ;)

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt 8Gb brikkene dem selger på Dustin koster 3 ganger så mye som dem gjør på komplett. Skjønn det den som kan.

 

http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-pc3-12800-1600mhz-cl10-%281x8gb%29/product/5010611180?intcmp=searchProvider_dacsa kontra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650412

 

Nå presterte du dog å finne det eneste tilfellet. Resten er noenlunde like priset.

 

Dustin er litt sløve med prisene sine så det må nesten være en glipp. På enkelte kampanjevarer står det f.eks ofte førpris lavere enn kampanjepris ;)

 

Kan så være, kan ikke si at jeg brukte mye tid på å finne dette tilfelle.

 

Men rett skal være rett. Kjøpte ett Corsair 700D kabinett på Dustin som jeg fikk veldig billig. Etter hva jeg husker gav jeg under en tusing for det. Ser ut til at det er godt ut av produksjon eller .no, finner det ikke lenger noen steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...