Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd PC, viser ikke skjermbilde, MemOK! Rødt lys.


Anbefalte innlegg

Heisann. Har nylig prøvd å hjelpe til søskenbarne mitt å montere ny datamaskin. Vi har så langt installert alle nødvendige komponenter og ledninger. ( Om vi har gjort dem riktige, det er en annen sak...)

 

En skjerm er tilkoblet via hdmi fra skjermen og inn til en minidisplayport adapter på skjermkortet.

 

Når vi starter den opp, går vifter og lys i gang, men skjermkort vifta suser så det uler på full guffe. Dette gjør den til vi skrur den av. Vi får heller ingen kontakt mellom skjermen og PCen. Vi har prøvd å koble den til skjermkortet og hovedkortet siden det viser seg å ha en HDMI ingang, men ingen av dem gir en respons til skjermen.

 

Er det noen som har peiling på hva som foregår her? Mener jeg har lest om et lignende problem før her på forum.

 

Her er noen specs til maskinen:

 

GPU: Zotac Geforce Gtx 570

HK: ASUS P8/Z68-V PRO/GEN3

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

PSU: CORSAIR HX 850W ATX12V 2.3 / EPS12V

 

EDIT:

 

Alroight, har den satt opp på HK boksen nå utenfor kassa med kun grunnlegende komponenter i, og her er hva som skjer:

 

1. Jeg trykker på power ikonet på HK og alt starter opp ( Skjemkortvifta for fullt, lys er på.)

 

2. Den skrur ser av etter bare 2 sekunder.

3. Den skrudde seg på igjen rett etter, hvor den da gikk uten å stoppe.

 

Får enda ikke kontakt med skjermen ( Tilkoblet fra skjerm HDMI > miniHDMI til Skjermkort.

 

Vifta på skjermkort uler så det suser hele tiden, uansett når den er på.

 

Ser også at det lyser ett rødt lys konstant under RAMen.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å koble skjermen via dviporten på skjermkortet? Grunnen til at det bråker er nok fordi det gjør det - inntil du får justert ned viftehastigheten i Windows. Kortet starter på full spinn.

 

Vi prøvde via VGA trur jeg, men ingen respons på skjermen da heller.

Holder på nå og tar den fra hverandre, setter den sammens barebones å se om den i det hele tatt poster... Hvis ikke blir jeg ganske fortvilt.

Lenke til kommentar

Sitter EN forbanna skrue igjenn i HK mot kassa i HJØRNET å nekter å gi seg opp. Sitter bom fast helt på vranga. " NEI, VILL IKKE VÆRE MED! NEI!!"

 

En skrue, imot hele verden.

Skruen som ikke ga opp.

 

Blir temmelig forbanna nå |8C

 

EDIT: Måtte nesten bryte med skruen får å få den løs, og ser nå at 2-3 HK standoffs henger igjenn på baksida av HK... *Facepalm* Er det noe mer som vil drite på meg? Bare å make på når man først er i gang, da.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Alroight, har den satt opp på HK boksen utenfor kassa med kun grunnlegende komponenter i, og her er hva som skjer:

 

1. Jeg trykker på power ikonet på HK og alt starter opp ( Skjemkortvifta for fullt, lys er på.)

 

2. Den skrur ser av etter bare 2 sekunder.

3. Den skrudde seg på igjen selv rett etter, hvor den da gikk uten å stoppe.

 

Får enda ikke kontakt med skjermen ( Tilkoblet fra skjerm HDMI > miniHDMI til Skjermkort.

 

Vifta på skjermkort uler så det suser hele tiden, uansett når den er på.

 

Ser også at det lyser ett rødt lys konstant under RAMen.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Siden du bare har 2 minnebrikker, har du satt disse i rett spor? Det er dual channel minne, og ifølge manualen, side 2-5, må du bruke spor A2 og B2 ved bruk av to brikker (blå spor).

 

Går også ut fra at du har koblet strømkablene til både hovedkort og CPU korrekt?

Endret av bjoors
Lenke til kommentar

Siden du bare har 2 minnebrikker, har du satt disse i rett spor? Det er dual channel minne, og ifølge manualen, side 2-5, må du bruke spor A2 og B2 ved bruk av to brikker (blå spor).

 

Går også ut fra at du har koblet strømkablene til både hovedkort og CPU korrekt?

 

Angående RAM, så har jeg prøvd både 1 og 2 brikker, både i svart og i blå. De sto opprinnelig i blå.

 

 

Ikke den øverste. Hva kobles den til?

Lenke til kommentar

PSU'en.

 

Derp, derpidy derp!Har plugget til en kabel fra PSU til den øverste kontakten på HK og det funket. Føler meg passe dum nå. Husket lite fra jeg monterte egen PC, ser du.

Takk skal du ha :thumbup:

 

EDIT: **

 

Nope, der sluttet den å virke igjen. Skjermkortsvifta uler ikke lenger på boot, men nå får jeg heller ikke skjermbilde.

 

Det har begynt å lyse rødt på DRAM_LED MemOK! Nå og er ikke sikker på hva enn det kan bety.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...