Gå til innhold

[Løst] Crysis warhead HD7970 crossfire vs nvidia GTX 570


LMH1

Anbefalte innlegg

Hvis man har core i7 950 @ 3.86 Ghz.

 

Og man skal spille Crysis warhead på maks grafikk med nyeste patcher.

 

Hvor mye har man da å hente på og gå opp til HD7970 eller Crossfire sett i praksis?

 

Hadde vært gøy med en film som viser forskjellene i praksis.

Siden FPS gjennom DVI dual link, trenger nødvendigvis ikke å si hvordan hele responstiden er.

 

Selvsagt alt grafikkinstillinger på maks også antilasing, og 1920x1080 oppløsning.

 

Ville den oppgraderingen blitt som å bytte gå fra harddisk til SSD? Altså loading tidene, tiden der man beveger seg i skogen til trærne på lengere avstand raskere vil vises? Nå merker jeg mere etterslep des lengere i bildedybden jeg går, men det er nok fordi GPU jobber å prosessere bildene.

 

Altså at dealjene kommer raskere frem på trær og gress? Nå blir det neppe noe oppgradering med det første, men jeg lurer på om man ser tydligere forskjell, eller ingen forskjell.

 

Merker man ingen ting med prosessering av bilde? Eller må man opp på 120 FPS for at skoger på lenge avstand skal bli som en blueray film på responstid.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at en 2600k@ 4.8GHz flaskehalset mine 6950 kraftig i selve spillet tviler jeg på at du har så mye å hente på å oppgradere, jeg tar en prøverunde nå på 7970

 

EDIT:

Et enkelt 7970 i Crysis WARHEAD gir gjennomsnittlig 70 fps på maksimale effekter og 4xMSAA. Nå vet jeg ikke hvordan CFX skalerer i spillet, men regn med at du får en flaskehals med 2x 7970 på en i7-9xx

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, men føler du at spillet lagger å en måte ved 70 FPS?

 

Eller går det helt lynraskt? Altså du nærmest kan løpe deg gjennom spillet, om du legger merke til detaljer.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=PL689B7D2D56F6A029&v=G-h_aEQc1AA

 

Klarer du å si her om skjermkortet er for svak eller harddisken?

 

Fulgt så ille er det ikke, men merker det tar litt tid for bildene vises på lenger avstander, så det kan være skjermkortet er litt i miste laget ved alt på maks men jeg har 1920x1080 oppløsning, har selv nvidia GTX 570 med nyeste skjermkortdriver og Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA3

64MB 7200RPM 6.0Gb/ harddisk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok så det betyr altså at skjermkortet er for svakt?

 

Hva blir flaskehalsen mellom core i7 950 @ 3.86 mot et HD7970 i spill?

 

Vet du om det fysisk er mulig å bruke nvidia 3d briller med HD7970 Stereoscopic 3D display/glasses eller er det manglende optimalisteringer som gjør det vil fungere dårlig å da er bedre å vente på Nvidia GTX 690?

 

Hvordan blir spillet i 24x antilasing?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Klarer noen å finne på google hvor bra et:

 

Intel Core i7 3930K @ 3.8 Ghz

2x HD 7970 CFX

32 GB 1333 hz ram

 

Tror dere via DVI duallink så kan man oppnå nesten 120 FPS på alt maks i crysis?

 

Nå leste jeg muligens HD 7970 har driverproblemer eller trøbel med denne i et annet del av forumet, så det kan være lurt å vente litt, men uansett vil et slik oppsett dra spill temlig bra?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

For å få 120 fps ser du på en i7-920 @7.6GHz, eller en i7-3930K @6.6GHz. Det er kort sagt uoppnåelig.

 

Så du altså mener for å heletatt kunne klare 120 fps, måtte man minst hatt Intel Xeon Processor E7-8837(24M Cache, 2.66 GHz, 6.40 GT/s Intel® QPI) @ 3.6 ghz eller en prosessor som nesten er lik?

 

Så det er er nesten umulig å få til.

 

Kan noen forklare meg hvorfor det kreves så mye av prosessoren? Siden jeg ikke forstår det, er det altså slik prosessoren må i pinsippet dele opp et bilde på 2 skjermkort og dermed faller effektivitet nivået ned? Eller hvorfor er det slik på SLI/crossfire man krever så mye prosessor?

 

Gjelder det samme på ram? Altså 24 GB ram er ikke formye her?

Lenke til kommentar

Jeg tenke heller på da å bytte skjermkortet først, så ta prosessor senere når det finnes en kraftig nok prosessor som klarer det skjermkortet i crysis, riktignok vil jeg nok klare å få litt kraftigere ytelse alikevell en nvidia GTX 570.

 

Nå vet jeg ikke om det er noe god invistering, 6500 kr er jo mye penger, men da burde skjermkortet holde 1-3 år før jeg må skru ned detaljene/oppløsningen i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...