Gå til innhold

Masterstudier i Norge etter bachelor i utlandet


weebl

Anbefalte innlegg

Etter å snart ha fullført en 3-årig bsc i Artificial Intelligence and Robotics i Storbritannia har jeg nå starta å tenke på videre studier og tankene går mot å ta en master hjemme i Norge.

 

studiet mitt nå ligger under computer science avdelinga v. Aberystwyth university i wales, og i løpet av studiene har jeg oppdaget at jeg ikke er den store programmereren, joda jeg kan det og får det til men det interesserer ikke så mye lengre. men har fått en større interesse i samspillet mellom datamaskiner og den virkelige verden og da innen områder som robotikk, HCI (Human computer interfaces) og brukervennlighet, ubiquitous computing o.l. har også hatt en stor interrese for alt romrelatert over en lengre tid, også grunnen til at jeg endte opp i wales da det foregår mye spennende innen det området her.

 

det ene kurset jeg har funnet og bestemt meg for at jeg skal søke på er:

Informatics: design, use, interaction (master's - 2 years), snuser også på kybernetikk og Systemarbeid og menneske-maskin interaksjon (MMI)

ved NTNU og tenker tanken på satellitteknologi ved HIN.

 

er det noen som har noen tips om andre relevante kurs?

 

og er det noen andre som vet hvordan det funker med søking på masterstudier i norge når man er norsk statsborger med utenlandsk bachelor?

tenker da spesielt mtp at jeg kun har grunnleggende studiekompetanse med 1t matte og ikke helt vet hvordan kravene er med matematikk på masternivå i norge og hva som kreves.

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å snart ha fullført en 3-årig bsc i Artificial Intelligence and Robotics i Storbritannia har jeg nå starta å tenke på videre studier og tankene går mot å ta en master hjemme i Norge.

 

studiet mitt nå ligger under computer science avdelinga v. Aberystwyth university i wales, og i løpet av studiene har jeg oppdaget at jeg ikke er den store programmereren, joda jeg kan det og får det til men det interesserer ikke så mye lengre. men har fått en større interesse i samspillet mellom datamaskiner og den virkelige verden og da innen områder som robotikk, HCI (Human computer interfaces) og brukervennlighet, ubiquitous computing o.l. har også hatt en stor interrese for alt romrelatert over en lengre tid, også grunnen til at jeg endte opp i wales da det foregår mye spennende innen det området her.

 

det ene kurset jeg har funnet og bestemt meg for at jeg skal søke på er:

Informatics: design, use, interaction (master's - 2 years), snuser også på kybernetikk og Systemarbeid og menneske-maskin interaksjon (MMI)

ved NTNU og tenker tanken på satellitteknologi ved HIN.

 

er det noen som har noen tips om andre relevante kurs?

 

og er det noen andre som vet hvordan det funker med søking på masterstudier i norge når man er norsk statsborger med utenlandsk bachelor?

tenker da spesielt mtp at jeg kun har grunnleggende studiekompetanse med 1t matte og ikke helt vet hvordan kravene er med matematikk på masternivå i norge og hva som kreves.

Mitt beste tips til deg er å kontakte de studiestedene du skal søke på, de må vel godskjenne bacheloren din osv før du kan søke inn. Men dette er noe jeg egentlig ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

men har fått en større interesse i samspillet mellom datamaskiner og den virkelige verden og da innen områder som robotikk, HCI (Human computer interfaces) og brukervennlighet, ubiquitous computing o.l. har også hatt en stor interrese for alt romrelatert over en lengre tid, også grunnen til at jeg endte opp i wales da det foregår mye spennende innen det området her.

 

Hei!

 

I en mastergrad innen "Systemarbeid og MMI" på NTNU har vi flere emner og gode veiledere innen både HCI/MMI og ubiquitous computing. (blant andre Dag Svanæs og Monica Divitini). Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Erik Langbakk på IME-fakultetet angående opptak. Det kan hende at du må ta noen ekstra emner for å kvalifisere til opptak, men om du karaktermessig ligger godt an til opptak så får man ofte ta emnene man mangler, samtidig som man "tjuvstarter" på mastergraden. Dette kan du høre med Erik om.

 

mvh,

Espen Skarsbø Olsen

Studentkontakt IDI NTNU

Lenke til kommentar

Vi har også muligheten til fodypning innen robotikk på NTNU, enten som master innen kybernetikk eller kunstig intelligens på datateknikk eller informatikk. Men hvis du ikke liker programmering, så anbefaler jeg ikke disse utdanningene, siden de inneholder en god del med programmering.

 

mvh,

Espen Skarsbø Olsen

Studentkontakt IDI NTNU

Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Ordla meg kanskje litt feil, programmering i seg selv er ikke så ille, men her nede er alt sånn programmeringsmessig retta mot "software engineering" og å utvikle programvare hos store firma. Jeg er mer av sorten som liker å pusle og eksperimentere.

 

 

Får sette meg ned å sende noen e-post'er hit og dit i starten av februar når alle eksamenene mine er unnagjort

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...