Gå til innhold

stryk 3 ganger,


rebeccaaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt forskjellig frå studieplass og studieplass, samt om faget har blitt endre sidan sist du hadde eit forsøk eller ikkje.

 

Studieplassen er pliktig til å gi deg 3 forsøk, etter det tredje forsøket kan dei nekte deg fleire forsøk, men dei fleste plassane kan du søke om å få fleire forsøk.

 

Som regel får du innvilga dette så lenge dette ikkje betyr ekstra jobb og utgifter for studieplassen. Dersom faget du skal ta oppigjen er heilt likt det som det blir undervist i så er det berre eit spørsmål om å rydde ein ekstra plass til deg.

 

Dersom faget er utgått slik at den må lagast ein eigen eksamen kun for deg, leigast inn eksamensvakt kun for deg og leigast inn sensor som skal rette eksamenen kun for deg så skal det mykje meir til for at du får meir enn tre forsøk.

Lenke til kommentar

Da ville jeg kontaktet veileder, siden det er skolen din som evt. må godkjenne fagene du har tatt fra andre skoler. Hos oss er det mulig å få godkjent fag fra andre skoler, så lenge læreplanene er noelunde like og man har lik kompetanse fra den andre skolen.

 

Men du kan jo søke om å få ta den en fjerde gang? Veldig kjedelig å stryke ja, spesielt hvis det er et "uessensielt" fag. Å bli kastet ut etter fire forsøk i mikro er kanskje forsvarlig men hvis man har strøket i databehandlingsfaget på økonomilinjen og blir kastet ut på grunn av det så er det sikkert litt kjipt. :hmm:

Lenke til kommentar

Da ville jeg kontaktet veileder, siden det er skolen din som evt. må godkjenne fagene du har tatt fra andre skoler. Hos oss er det mulig å få godkjent fag fra andre skoler, så lenge læreplanene er noelunde like og man har lik kompetanse fra den andre skolen.

 

Men du kan jo søke om å få ta den en fjerde gang? Veldig kjedelig å stryke ja, spesielt hvis det er et "uessensielt" fag. Å bli kastet ut etter fire forsøk i mikro er kanskje forsvarlig men hvis man har strøket i databehandlingsfaget på økonomilinjen og blir kastet ut på grunn av det så er det sikkert litt kjipt. :hmm:

 

ja, sant det :) men denne gangen følte jeg virkelig at jeg fikk det til altså! Er 3 deler man må bestå for å få bestått karakter. Så hvis jeg stryker nå, så skal jeg klage, for vet at jeg kan få godkjent med et nødsskrik. bare redd for at jeg har fått en sensor som ikke gir meg poeng for delvis rett fremgangsmåte osv..

Lenke til kommentar

Ønsker deg lykke til, men jeg undrer så inderlig på hvordan du er kapabel til å stryke i ett og samme fag tre ganger? Har det ikke da, f.eks etter andre gangen, gått opp et lys som sa deg at du burde jobbe hardere med faget, evt. bytte arbeidsmetode?

 

Det er et fag som har hatt mange forskjellige oppgaver hver gang og har hatt opptill 50 % stryk hver gang.. Det kjipe er at man må bestå på hver del, det er det som er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...