Gå til innhold

Loddestasjon


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter en skikkelig loddestasjon til fin lodding, og trenger litt hjelp med å finne fram i et hav av forskjellige merker og modeller. Foretrekker en loddebolt der tuppen ikke er for lang ift håndtaket da jeg er litt skjelven, og loddingen krever presisjon.

 

Har så langt kikket på Metcal, men de er en smule for dyr for min smak, men er ute etter noe lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en OKi MFR-1110 for en stund siden, veldig fornøyd. God kvalitetsfølelse (strømforsyning og stativ i støpt metall), lynrask oppvarming, automatisk reduksjon av temperaturen når bolten ligger i stativet og ultraenkelt spissbytte.

 

Kjøpte den fordi min Weller WECP-20 fra 1991 er utdatert rent ergonomisk.

 

Anbefales.

Men det følger ikke med noen spisser, så husk å kjøp en spiss eller tre!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bruker Biltema sin minst to ganger i uka, fornøyd med den :)

 

Myk ledning og man kan lese av temperatur og velge temperatur. Vet ikke med ekstrautstyret til denne, lurer på om det er mulig å handle et annet merke på ebay?

 

Ellers har jeg lest mange anbefalinger på elfa sin, og biltema sin som den neste..

 

Edit:

Kom over denne tråden:

http://fpv.no/vbulletin/showthread.php/955-Hvilket-loddetinn-skal-jeg-velge

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Bruker Biltema sin minst to ganger i uka, fornøyd med den :)

 

Myk ledning og man kan lese av temperatur og velge temperatur. Vet ikke med ekstrautstyret til denne, lurer på om det er mulig å handle et annet merke på ebay?

 

Ellers har jeg lest mange anbefalinger på elfa sin, og biltema sin som den neste..

 

Edit:

Kom over denne tråden:

http://fpv.no/vbulle...-skal-jeg-velge

 

Har denne jeg også, er fornøyd med den til å lodde elektronikk og små ledninger, skal jeg lodde store kabler bruker jeg gorvere loddebolt eller gass....

Lenke til kommentar

Cypax viser seg kun å selge til momsregistrerte bedrifter :-/

 

Men, jeg fant en butikk i Norge som fører Hakko: http://www.emagenturer.no/

 

De selger både til bedrifter og privatpersoner. Nettbutikken deres er ikke oppdatert, men de tar imot bestilling per e-post.

 

Prisen på Hakko FX-888 er 1200,- eks mva

Spisser koster 55,- eks mva

 

Jeg bestilte fra dem i går og fikk pakken i dag med loddestasjon og 5 ekstra spisser :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er du fornøyd med loddestasjonen? Hva følger med av ekstrautstyr og spisser i selve pakken?

 

Ja, jeg er svært fornøyd! Loddebolten varmes opp raskt og er behagelig å bruke. Jeg har brukt den til å lodde SMD-komponenter uten problemer :-)

 

I pakken:

  • Loddestasjon (FX-888)
  • Loddebolt (FX-8801) med spiss type B
  • Stativ med tre forskjellige rensemetoder (svamp, tråd og gummi)

Det følger ikke med noen ekstra spisser, så jeg bestilte med et par forskjellige typer.

 

- Johannes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...