Gå til innhold

Dell Inspirion 8600


_Spook_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt meg min Dell Inspirion 8600.

Får se hvor lang tid Dell bruker på å levere den da.

Spent å se hvordan farten er i Centrino prosessoren.

 

Dell Inspirion 8600

Pentium -M 1,3GHz

512MB Minne, 60GB Disk

CDRW/DVD Combo

128MB GeForceFX Go5650

 

Spent ja...

Lenke til kommentar

Hvorfor bare 1,3 GHz når du får 1,4 for bare 270 kr ekstra.. eller hvorfor stoppe der.. jeg ville valgt 1,5 eller 1,6.

 

Så hvis man må kutte litt på kr. så kan man velge litt mindre HD. fx 40 Gb, og heller oppgradere med en ekstern FW (firewire) disk... Jeg har en sånn på 120 GB og det funker glimrende.

 

Og hva slags skjerm valgte du??

Lenke til kommentar

Hmmm...sikler litt jeg og. Hadde egentlig et barebonesystem i boks, men nå begynner jeg å tvile.

 

Men;

Geforce FX skjermkort med 128 mb koster det samme som Geforce 4 64mb skjermkort - vil det si at det ikke er noen merkbar ytelsesforskjell på kortene? Hva er da den doble mengden ram på kortet godt for?

 

Og hvordan fungerer slike widescreen-skjermer i praksis? Kan man feks. spille spill på hele skjermene eller reduseres bildet?

 

Hvilken oppløsning anbefales å bestille, holder 1280x800?

 

Spennende maskin ja... :p

Lenke til kommentar

"Men;

Geforce FX skjermkort med 128 mb koster det samme som Geforce 4 64mb skjermkort - vil det si at det ikke er noen merkbar ytelsesforskjell på kortene? Hva er da den doble mengden ram på kortet godt for?"

 

Tror det er feilprising fra Dell norge. På dell UK kosta det 100 pund, altså 1200 kroner. VI har altså spart litt penger kan du si

Lenke til kommentar
... men scrollhjul har de enda ikke klart å få med.

 

Fatter ikke at de ikke kan plasere et lite scrollhjul ved touchpaden, eller i det minste lage en driver så tracksticken kan brukes som "scrollstick", tilsvarende enkelte IBM scrollpoint mus.

 

-pg

 

Hvis du installerer programvaren/driverne til touch-pad'en kan du bruke høyre side av den som scrollsone, kan lastes ned her:

 

http://support.euro.dell.com/no/no/filelib/index.asp

Lenke til kommentar
...

Hvis du installerer programvaren/driverne til touch-pad'en kan du bruke høyre side av den som scrollsone,

...

 

Det er ingen god løsning!

Jeg vil ha enten scrollhjul (som f.x Sony), scroll knapper (som f.x HP) eller få gjort om trackpointeren (som man uansett ikke bruker som mus) til en 'scrollpoint'.

 

Har noen forsøkt å bygge inn et scrollhjul fra en mus? I teorien skulle det fint la seg gjøre å gjøre om en usb scroll mus til en usb scroll hjul som tar lite plass, og dermed kunne plaseres i en laptop.

 

-pg

Lenke til kommentar
Hvilken hastighet har harddiskene til Inspiron 8600? Står ikke på Dells sider..

 

Skriv i kommentar feltet når du bestiller at du vil ha 5400rpm, og du får det uten ekstra kostnad. (Det er i det minst det de sa da jeg ringte å spørte om akkurat det på 8500 for et par uker siden)

 

-pg

(Venter fortsatt på erstattning for knust LCD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...