Gå til innhold

MSI GT783 ! Ny råtass gamer fra MSI


Latz

Anbefalte innlegg

Etter mye gransking på internett for å finne den ultimate gaming laptop for meg

landet jeg på denne fra MSI

 

MSI -gt783

 

 

Er det noen som vet når den kommer til Norge. På Amazon kan man bestille den amerikanske versjonen for ca 15000,- (frakt, toll osv kommer i tillegg.

 

Har lenge vurdert Samsung 700G7A men nå tror jeg at jeg venter på denne fra MSI

Endret av Latz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden vil du med bedre oppløsning enn Full HD ?

 

Dessuten er ikke bærbare kraftige nok (Ikke GPUene.. så sant du ikkje kjører SLI e.l) til å kjøre stort mer enn Full HD oppløsning på spill uansett.

Skal ikke uttale meg skjermkortet, men klarer dem å presse 2048x1536 oppløsning på en ipad 3 så burde det vær mulig å få høyere enn 1080p på en 20k uber gaminglaptop.. Enhver sin smak.

Lenke til kommentar

Selv med SLI vil nye spill som BF3 og Witcher2 slite på absolutt max for de som må ha 60 fps i FHD. Er vel ingen vits i å lage høyere oppløsning enn FHD når ikke GPUen(e) klarer mer enn FHD. Dessuten går det vel an å koble til en ekstern monitor for de som må ha høyere oppløsning

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Ikke dumt, absolutt ikke. Den blir nok posisjonert primært mot P170 og m17x (kontra GT780DX som posisjonert seg mot G74SX og 700G7A), altså et sted rundt 20.000+, men det er jo å forvente når de utstyrer den med GTX 580M ^_^ eneste sterkere enn dette blir jo 18-tommere med SLI eller Crossfire.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv fått kjøpt denne og bruker den som "stasjonær" koblet til en større skjerm for utvidet arbeidsområde.

Den er absolutt sterk nok og funksjonell nok til å slå de fleste stasjonære og den stiger ikke en grad i temperatur og kjører også svært svært stille.

 

Naturligvis bruker jeg den ikke bare som stasjonær, jeg drar også fordel av at den kan tas med rundt omkring, noe som fungerer helt fint, selv om den kanskje er en smule tung.

 

Tastaturet er fantastisk og generelt fungerer alt ekstremt bra. Jeg spiller alle mine spill på høyeste innstilling og er selvsagt veldig fornøyd. Når lader ikke er tilkoblet synker ytelsen merkbart og jeg må sette ned innstillingene. Dette er for å spare batteri. Datamaskinen har et veldig fint system for å kontrollere disse tingene med batteri, så dette tror jeg er mulig å hindre, men har ikke hatt såpass problem med det at jeg har undersøkt.

 

Om den mot formodning skulle bli varm har jeg også en liten touch-linje over tastaturet, som blandt annet har en knapp som setter opp viften. Der kan jeg også skru av og på bluetooth, Wifi, skjermen, en egendefinert knapp for å starte et program og andre greier.

 

Lyden er også kjempebra til å være innebygget, uten at jeg har brukt de innebygde høytalerne nok til å kunne gi noen god bedømmelse.

 

Med datamaskinen fikk jeg en veldig grei mus og et fantastisk bra headset lyd- og komfortmessig. Begge fra Steelseries. Jeg fikk også en veldig nyttig sekk med lommer til denne og evt andre laptoper, samt Ipod/mp3 og masse plass til alt mulig annet man har i en sekk.

 

Alt i alt et klart terningkast seks! Den kommer så vidt jeg vet ikke til norske butikker i det hele tatt og det var generellt vanskelig å få bestillt. Jeg prøvde mange forskjellige foretninger som ingen kunne hjelpe meg. Jeg bestillte tilslutt fra en tysk nettbutikk, jeg fikk den siste de hadde.

 

Man får visstnok også Battlefield 3, men det kom ikke med min, det sto man fikk det så lenge det var på lager.

Endret av Burnski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...