Gå til innhold

Panasonic GH2 og Zuiko 45mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da har jeg endelig fått min Olympus Zuiko 45mm f/1.8 som jeg skal bruke sammen med mitt Panasonic GH2.

 

Men en liten ting som bekymrer meg litt er at den er litt hard å skru på. Hvertfall sammenligned med KIT linsen som fulgte med kameraet. Kit linsen glir helt smooth på, mens Zuiko linsen måtte jeg bruke litt makt for å få på første gangen, kjente også at det var skjurt og ikke smooth liksom.

 

Men ble bedre med 2 ganger av og på, men alikevel ble jeg jo litt stresset mtp lederne som styrer autofocusen og slikt. Hva om disse blir bøyd eller noe? Eller er dette vanlig når man får nye linser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, det var godt å høre :)

 

Har gått seg litt bedre til nå merker jeg. Tatt det av og på noen ganger for å myke opp litt.

 

Men sett bort ifra dette, var dette et sykt objektiv til prisen. Bildene er så sylskarpe at jeg ikke engang får gjort noe som helst med "sharpen" i photoshop. Skarpere kan dem ikke bli :D

 

Og så var det endelig deilig å få et objektiv med større blendermuligheter enn 3,5 :)

 

f/1.8 ga mye lys ja. Lukkertiden inne kan jeg sette til 1/30 nå istedenfor 1/8 før.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...