Gå til innhold

Død SSD, hva har man krav på garantimessig?


Anbefalte innlegg

Hei

 

I laptopen min så har jeg en Supertalent Ultradrive GX 64gb.

Denne kjøpte jeg hos digitalimpuls 01.04.2009. Kosta 1895.-

 

Denne tok kvelden idag og er helt død. Umulig å få liv i den.

Må ta den på garanti, men hva har jeg krav på som erstattningsvare? Digitalimpuls selger ikke Supertalent lengre.

 

Har jeg krav på en ertsattningsvare som er en ssd på tilsvarende størelse eller noe annet til samme pris?

 

Vil jo være kjedelig å få en ssd på 64gb som typisk koster mye mindre nå.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Takk for svar. Får se hva de sier når jeg stikker innom med den på lørdag. Skal sjekke om den virker på den stasjonære også

 

Tilsvarende vare eller bedre vil jo være samtlige 64gb ssd'er man får kjøpt idag. Men de koster i gjengjeld også rett under 1000.- Så blir jo ikke en lik erstattning sånn sett.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar. Får se hva de sier når jeg stikker innom med den på lørdag. Skal sjekke om den virker på den stasjonære også

 

Tilsvarende vare eller bedre vil jo være samtlige 64gb ssd'er man får kjøpt idag. Men de koster i gjengjeld også rett under 1000.- Så blir jo ikke en lik erstattning sånn sett.

Prisen har ingenting med dette og gjøre, det er ytelse og kvalitet på varen som skal være minst like bra eller bedre.

Lenke til kommentar

Ok. Får stikke ned å se på lørdag. En crucial m4 64gb ser ikke dårlig ut heller. Bruker denne disken i laptopen, så trenger ikke så mye plass.

 

Leste litt på supertalent forumet og dette er et kjent problem. Feil i firmwaren på ssd'en som fører til at firmware blir korrupt. Kan fikses mot at man demonterer ssd'en og setter en switch til factory mode, så må man flashe den om fra en maskin med windows på.(noe som sletter all data + bryter garantien).

 

Tror jeg går å leverer den tilbake og får noe bedre. Har hatt problemer med denne ssd'en før, men aldri med Intel x25 80gb som jeg har i den stasjonære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...