Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Utleier krever at jeg bestiller vaskesjekk?


Gamlemor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er en vaskesjekk? Og hvem skulle den bestilles fra?

 

Whops, skulle kanskje gitt litt mer info. Vaskesjekk er at utleier skal inspisere om det er reint i leiligheten før jeg flytter ut. Altså forventer utleier at jeg skulle si ifra en uke før jeg flytter hvilken dag det passer at utleier kommer og ser om det er reint.

 

edit:

Fikk forøvrig beskjed om dette to timer før fristen til å bestille slik en vaskesjekk.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Hvis leiligheten var skitten da han overtok den igjen, så kan det godt være at du er skyldig i et beløp som han brukte for å få den ren til hans standarder.

 

Har utleier ikke sagt ifra om det var rent nok når han sjekket leiligheten så er det vel utleires egen feil at det ikke passer standarden hans.

Lenke til kommentar

:)

 

Hva er årsaken til at å glemme det, medfører at du må betale 1500 kroner?

 

EDIT: Det høres forøvrig veldig tvilsomt ut.

Det i seg selv er årsaken.

 

Er det ett utleiefirma du leier gjennom? Kan ikke tenke meg at de kan kreve at du skal kjøpe tjenester av de som ikke står i kontrakten.

Ja, anker studentbolig. De mener at siden jeg ikke varslet i går når de kunne gjør en vaskesjekk så skal jeg betale.

 

Hvis leiligheten var skitten da han overtok den igjen, så kan det godt være at du er skyldig i et beløp som han brukte for å få den ren til hans standarder.

 

Har utleier ikke sagt ifra om det var rent nok når han sjekket leiligheten så er det vel utleires egen feil at det ikke passer standarden hans.

Jeg flytter ut førstkommende tirsdag klokka 11. Tirsdag som var nå fikk jeg brevet som er vedlagt klokka 13 faktisk.

A - PÅM I N N E L S E O M U T F L Y T T I N G S E N E S T D E N 31.12.2011 MELLOM kl. 09. - 11.00.doc

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Jeg vil si det er ganske urimelig å komme med dette nå, hvis fristen er satt til samme dag de sa ifra.

 

Har de sagt ifra før, eller er dette første gang du hører det? Jeg tipper at det har blitt krøll pga at det har vert fri over romjul-nyttår på kontoret dems. Prøv å ring dem å hør.

Lenke til kommentar

Erm, vaskesjekk er jo bare at de skal se over vaskingen din og se om den er godt nok gjort. Bestille er kanskje feil ordbruk, det rette er avtale. Det er akkurat som en vanlig utleier som vil se gjennom at du har gjort alt riktig, bortsett fra at Anker studentboliger har såpass mange leiligheter som leies ut at de ikke kan ringe envher og "hei, kan vi treffes ...".

 

Det med å bli belastet for manglende vasking er vel bare standardprosedyre de har, i tilfelle du ikke har avtalt inspeksjon, de ender opp med å se "oi, hælvete, her ser det ikke ut" og dermed må bestille vasking.

 

Forstod det hvertfall slik at inspeksjon var vederlagsfritt, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...