temujin Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 Noen som vet om det er mulig, eller kreves det 2 fysiske linjer inn i huset ?
Folo Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 tenker du en svitsj og så inn i 2 bokser? vil vel tro at det ikke skal gå, men vet ikke. hvorfor skal du ha det slik?
Izex Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 Må ha 2 linjer for å bruke 2 modem. Skal du bare dele ADSL med en PC til så er det mange måter å gjøre det på...Forklar litt
Zuul Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 Er det dette du tenker på: http://www.hardware.no/nyheter/august03/et...h_dsl_dual.html Hilsen Zuul
StianHildershavn Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Hvorfor det? dette er bedre: Linje---Adsl modem----Router-----Pc1, 2, 3, 4, 5 osv
temujin Skrevet 18. august 2003 Forfatter Skrevet 18. august 2003 Saken er at jeg har et adsl modem fra før, og får et til gjennom jobb. Danbit saken så ikke dum ut, men kreves det en fysisk kabel til inn i huset ?
Villmink Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Dersom ting hadde ligget til rette for å få to ADSL abbonnement av et ved å være i bestittelse av to modemer hadde vel alle skaffet seg et ekstra modem eller tolv. Hvert abbonement må jo kobles opp mot ISP's router. Dersom du tenkte på å ha to abbonement er nok det mulig uten kabling uten at jeg kan si det sikkert, men du må betale for det. Dersom du finner ut noe annet må du oppdatere denne tråden for da skal jeg ta i bruk minst et av de to ubrukte ADSL modemene jeg har her.
enden Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Det går seff ikke å ha to adsl-linjer over samme fysiske medie (telefonkabelen). Da vil de bare skape forstyrrelser for hverandre siden de bruker samme frekvens. Hvis du derimot har to separate linjer inn i huset så går det fint. (Litt usikker på om det virker med isdn-linjene)
Izex Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Saken er at jeg har et adsl modem fra før, og får et til gjennom jobb. Danbit saken så ikke dum ut, men kreves det en fysisk kabel til inn i huset ? Ja
Skiboms Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Du har de kablene du trenger inn i huset... Det er en to pars kabel som kommer inn i huset ditt.. Så i teorien så kunne du bruke den kabelen på to ADSL modem.. Men om Telenor kan få til dette i praksis er en annen sak.. Uannsett måtte du ha et abbonnement til.. Et abbo har kun en fysisk port mot DSLAM...
mascot Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Man kan ha så mange adsl abn man vil inn i en bolig så lenge det er stor nok inntakskabel. Alt fra 1 par til 5 par er vanlig.
Mr.Elendig Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Du har de kablene du trenger inn i huset... Det er en to pars kabel som kommer inn i huset ditt.. Bare for å pirke litt. Det er mangen som har 5 par inn på huset....... Anyway. Det er ikkje kabelen inn på huset som er begrensningen, en koster det ikkje mykje å skifte, men det er resten av linjenettet. Det hjelper ikkje med 20p inn på huset hviss fordeleren er ein 10p (eller endå verre ein "inn-ut") med 12 tlf. og 3 adsl abo. alerede tilknytta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå